Instagram feed 1. část: Poznejte 3 typy příspěvků, díky kterým vytvoříte fungující obsah

Založili jste si profil na Instagramu a nevíte, jaké příspěvky do vašeho feedu přidávat? Instagram feed je jako skvěle natočený film. Koláž příspěvků připomíná pečlivě vybrané scény, které dohromady vyprávějí strhující příběh. A tak by měl váš feed umět pobavit, poznat něco nového a především vtáhnout sledující do vašeho děje.

Na Instagramu je přes 1,4 miliardy aktivních lidí na celém světě. Z toho minimálně každý druhý člověk sleduje na Instagramu nějakou firmu. To znamená, že Instagramový účet vaší firmy může zaujmout přes 700 milionů nových sledujících.

Ptáte se, jakým způsobem přilákat pozornost a získat větší publikum? Především musíte vědět, jak úspěšně využít potenciál jednotlivých druhů příspěvků. My vám to v dnešním článku přehledně ukážeme.

Není feed jako feed

Instagram definuje pojem “feed” jako hlavní kanál, který se vám zobrazí při otevření aplikace. Vidíte zde příspěvky od uživatelů, které sledujete. Nenechte se však zmást, protože i feed může mít dva odlišné významy:

Instagram feed = IFEED

Neboli kanál, obsahuje fotografie, videa, příběhy, zkrátka veškeré příspěvky v chronologickém nebo algoritmicky upraveném pořadí vámi sledovaných Instagramových účtů

Instagram (profilový) feed = PROFEED

Neboli osobní galerie, reprezentuje veškerý obsah přidaný vámi. Tento pojem používají ostřílenější Instagramový znalci. Slouží k osobnímu sdílení i k budování značky a propojení s publikem. Kvalitní feed může přilákat sledující a zvýšit angažovanost.

Tvorba poutavého feedu

My si dnes rozebereme tu druhou variantu — profilový feed.

Jak dosáhnout dostatečné atraktivity vašeho PROFEEDU? Klíčem je správná volba a kreativita ve vašich příspěvcích. Je potřeba se zaměřit na tři základní typy příspěvků, které vám pomohou vytvořit dokonalý Instagram feed. Jedná se o Reels, CarouselSingle post.

Každý příspěvek nabízí něco jiného a vy byste měli znát, který používat a za jakým účelem.

Reels = video

Reels jsou krátká, poutavá videa, která se stala populární součástí Instagramu. Využijte tuto funkci k tvorbě dynamického obsahu. Můžete zahrnout zábavné výzvy, tutoriály, behind-the-scenes záběry nebo mini vlogy. Klíčem k úspěšným Reels je dobře naplánovaný scénář a krátkost.

  1. Vtáhněte diváky do příběhu efekty a přechody.
  2. Nezapomeňte do Reels vložit hudbu.
  3. Doplňte video časovaným textem. Mnoho diváků sleduje Reels bez zvuku.

Carousel = rotující příspěvek

Carousel je druh příspěvku, který vám umožňuje sdílet více fotografií nebo videí v jednom postu, což je skvělý způsob, jak vyprávět příběh nebo prezentovat sérii souvisejících obrázků. Tuto funkci můžete využít k prezentaci produktů, tutoriálů krok za krokem, nebo vysvětlení jisté problematiky.

  1. První snímek musí zaujmout! Napište například o čem Carousel bude.
  2. Nezapomeňte na estetiku — koordinujte barvy a kompozice fotografií, aby váš Carousel působil jako jednotný celek.

Single Post = jedna fotka

Jednoduché, ale efektivní. Jednotlivé příspěvky mají stále své místo ve vašem feedu. Zde je klíčem k úspěchu kvalita a hloubka obsahu. Snažte se vytvořit jedinečný zážitek pro vaše sledující a dejte jim důvod, proč se zastavit a zamyslet se nad vaší fotkou/​příspěvkem.

  1. Představte nový produkt.
  2. Použijte zajímavou fotografii — nejlépe takovou, která zapadá do brandové tématiky.
  3. Držte se barev typických pro vaši značku.

Váš PROFEED

Vytváření poutavého Instagram (profilového) feedu vyžaduje kombinaci příspěvků. Experimentujte s různými formáty, sledujte reakce vaší cílové skupiny a pravidelně analyzujte výkonnost svého obsahu.

Tipy na závěr

  • Neodcházejte z Instagramu pryč, pokud zrovna přidáte příspěvek. Chvíli scrollujte příspěvky veřejné i lidí, které sledujete. Lajkujte, komentujte! :)
  • Až budete mít obsah hotový, napište k němu popisek, z kterého bude naprosto jasné, co je účelem příspěvku.
  • Vyzvěte lidi k akci pod příspěvkem nebo v komentářích.
  • Označujte partnery.
  • Označujte své produkty k usnadnění nákupu.

Chcete, aby byl váš Instagramový profil ještě vyšperkovanější? Potom si určitě přečtěte článek, kde jsme pro vás rozebrali Instagram Stories od A do Z! :)

Karolína Krystková
23. 05. 2024
Kája pracuje v Bestetu jako Content & Event specialista. Stará se o obsah na našich sociálních sítích, pořádá eventy jako je PPC na stojáka a natáčí podcast Oranžáda.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.