Návod na přehledné statistiky v Google Analytics díky seskupení kanálů

Základem úspěšné reklamní kampaně je správné a jednoduché vyhodnocování výsledků. Pojďme se podívat na to, jak si tuto práci v Google Analytics zjednodušit pomocí vlastního seskupení kanálů. 

Seskupení kanálů v Google Analytics podle Besteta

V Google Analytics (GA) dokážete najít spoustu užitečných dat. Jednou ze základních metrik, které se u kampaní vyhodnocují, jsou Zdroje a Kanály. Ty ukazují, odkud návštěvníci na váš web přicházejí.

Problém statistik v Analytics je v tom, že spousta zdrojů se do tabulky Zdroj / médium vypíše hned několikrát (například Facebook, viz obrázek níže). Podobně to může vypadat třeba v případě Heureky. Ta má své vlastní subdomény či satelity (jako je Foto.heureka.cz nebo Srovnanicen.cz), které systém nedokáže automaticky počítat jako jeden zdroj, tedy jako Heureku.

Zdroje návštěv z Facebooku se ukazují hned ve třech i více variantách.

A naopak v tabulce Média nebo Kanály najdeme sloučených mnoho zdrojů, které potřebujeme vyhodnocovat zvlášť (například pod kanálem Odkazující stránky jsou všechny vyhledávače zboží společně s dalšími weby, kde máte umístěné odkazy). A naopak médium CPC a PPC není sloučeno, jak bychom potřebovali.
 
Řešením je vytvořit vlastní seskupení kanálů. My se s vámi podělíme o šablonu, kterou připravil náš obchodní ředitel Vláďa Přichystal. Můžete si ji stáhnout a pracovat přímo s ní. Ukážeme vám krok za krokem, kde ji najdete:

 

1) Otevřete si záložku "Správce".

 

2) V posledním sloupci „Výběr dat“ klikněte na „Sdílení podkladů“ (úplně vespod sloupce).

3) Vyberte „Import z galerie“.

4) Do vyhledávacího okénka napište „Besteto“ a stiskněte Enter.

5) Jako třetí položku uvidíte „Besteto: Vlastní seskupení kanálů“, klikněte na „Importovat“ a následně modré tlačítko „Vytvořit“.

6) Poté se vraťte zpět do „Akvizice“ → „Kanály“ a primární dimenzi změňte na „Besteto: vlastní seskupení kanálů“.

7) Nyní by se vám měly kanály zobrazit podle nové šablony.

 
Toto seskupení kanálů si můžete upravit podle vlastních potřeb. Jak na to?
 
1) Klikněte na „Správce“ v levé liště.
 
 
2) V posledním třetím sloupci klikněte na „Vlastní seskupení kanálů“.
 
3) Poté si rozbalte „Besteto: Vlastní seskupení kanálů“.
 
4) Nyní si můžete kanály upravit podle potřeby (například upravit názvy nebo přidat další kanály).
 
 
 
 
 
Použijete Besteto šablonu? Nebo k vyhodnocování výsledků využíváte své vlastní seskupení? Dejte nám vědět do komentářů.
 
Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

Komentáře

Super, tohle jsem presne potreboval. Paradni vychytavka!

Dobrý den,
zajímalo by mě, jestli když si je takto seskupím, tak to takto zůstane natvrdo, nebo můžu přepínat mezi původním a tímto seskupením.

Děkuji za odpověď.
RD

Dobrý den, Roberte,

můžete v pohodě přepínat mezi původním nastavením. V Google Analytics vám vždycky zůstane uložené výchozí primární seskupení kanálů. Takže když nebudete chtít používat to z BESTETO, můžete se přepnout zpátky.

Hezký den.

NZ

díky, vyzkouším

dalo by se to použít i na Zdroj/médium???

Myslím si, že to vlastně ani nepotřebujete. Pokud půjdete do Kanály -> nastavíte si "Besteto - vlastní seskupení kanálů" a pod tím kliknete na "Sekundární dimenze" a do vyhledávání napíšete "zdroj", nabídne vám to možnost zdroj/medium. Tu stačí zaškrnout a u každého kanálu se vám zobrazí i zdroj a médium.

....to mi bohužel nefunguje, protože v tomto případě se seskupené rozpadnou... jejich název zůstane stejný, ale rozdělí se na např. "heureka.cz / referral" a "m.heureka.cz / referral"

Asi jsem vám úplně neporozuměla. Vy vlastně zdroj/médium znát nepotřebujete. Protože kanály udělají to, že vlám vlastně "zdroj a médium" seskupí. Takže v tomto případě nedává smysl, abyste kanály znovu rozpadával na zdroj/médium. Jedině, pokud byste si chtěl ověřit, co autor, který to dané seskupení kanálů vymýšlel, zařadil například pod "Facebook - social". Doufám, že jsem vám to napsala aspoň trošku srozumitelně :)

Ano, děkuji.... už je mi to jasné

Doplňte si sklik o: sklik.cz / cpc a sklik.cz / (not set) , jak to nabízí automatické tagování skliku

Super. Potřebuju to hlavně kvůli kategorií na heurece. Ale, tohle seskupení lze zapnout akorát Akvizice - přehled. Potřeboval bych toho dosáhnout i na Akvizice - Kampaně. Jde to?

Přidat komentář

Sledujte články v RSS