Facebook skupiny můžou nakopnout vaše podnikání. Víte, jak na ně?

Mít firemní profil na Facebooku je dneska normálka. Tím to ale nekončí. Některé firmy si vytváří vlastní skupiny. Proč do toho jdou? Mrkněte se.

O co jde

Není to žádná věda. Jednoduše stačí založit klasickou Facebookovou skupinu

Příkladem budování vlastních skupin jsou zbožové vyhledávače Favi, Biano i naše marketingová agentura BESTETO. Uživatelé můžou pod hlavičkou těchto firem najít na Facebooku tyto skupiny:

BESTETO:

Favi:

Biano:

Na skupinách Favi a Biano najdete většinou foto produktů s vtipným popiskem a odkazem, který na produkt přesměruje. Stejně tak tu jsou tipy a rady, jak si něco sám vyrobit nebo třeba opravit.

První příspěvek radí, jak na výrobu domácího mýdle. Druhý odkazuje na zahradní doplňky

Ve skupině BESTETO teprve budujeme naši fanouškovskou základnu. O to důležitější je nezahálet a přicházet například s tipy na užitečné marketingové články nebo videa.

A co je naším cílem? Aby naši fanoušci debatovali na témata okolo e-shopů a marketingu nejenom s námi, ale také mezi sebou. 

4 důvody pro vytvoření skupiny

Dobrá reklama a podpora prodeje

Stačí si otevřít jakoukoliv z výše zmíněných skupin a je vám jasné, že se jedná o výhodný reklamní prostor. Nemusíte platit za inzerci na Facebooku. Prostě jen vymyslíte dobrý příspěvek a nezapomenete prolinkovat s produkty či službami na vašem webu. 

Budujete vztah se zákazníky

Vlastní skupinou posilujete povědomí o vaší značce mezi lidmi. A samozřejmě se svým zákazníkům dostáváte pod kůži. Kdo by si přece nezamiloval chytrá videa s tipy "jak si vyrobit poličky podomácku", anebo obrázky s roztomilými hrnečky do kuchyně.

Jste živou značkou

Pokud máte se správou stránek na Facebooku zkušenost, moc dobře víte, kolik práce dá sehnat fanoušky. A teď si představte, že počet fanoušků ve skupinách Favi a Biano se pohybuje v řádech desetitisíců. Nevěříte? Tak si to spočítejme. 

Favi a jeho dvě skupiny mají dohromady kolem 80 tisíc fanoušků. Přitom samotná stránka Favi jich nemá zas o tolik víc - okolo 99 tisíc.

Biano se svými třemi skupiny má dohromady téměř 240 tisíc fanoušků. Samotná firemní stránka Biano má dokonce méně, okolo 171 tisíc.

S takovýmito čísly se už dá slušně pracovat. Velkým plusem je i to, že pokud příspěvek za něco stojí a fanoušky zajímá, dokáže se pod ním strhnout pěkná diskuse. A to je přece něco, o čem snad každý správce stránek na Facebooku sní: komunikovat se svými zákazníky. Vytvořit diskusi. Zkrátka nebýt jen mrtvou stránkou.

Zákazníci najdou ten správný produkt

Jak pro Mediaguru vysvětlil marketingový manažer z Biano Ondřej Bolkovec, skupiny vám pomůžou dostat zboží ke správné cílovce. Takže jsou pro vás vhodným pomocníkem, pokud je váš sortiment různorodý a stejně tak i vaši zákazníci. Je jasné, že milovníci skandinávského nábytku budou mít nejspíš jiná přání, než ti, kteří chtějí vybavit byt za pár kaček.

Na co si dát pozor

Obsah je nulový

Založíte skupinu a začnete na ni lákat fanoušky. Jenže ejhle. Ve skupině nemáte ani jeden příspěvek. Tak proč by vás měl někdo sledovat? Zkuste nejdřív do skupiny nahrát pár příspěvků. Uvidíte, že nahánění fanoušků pak půjde o něco lépe.

Zákazníka umoříte nudou

Udělejte si jasno v tom, jaké příspěvky budete do skupin sypat. Pokud je to stejný obsah, jako na vaší firemní Facebookové stránce, pak jste skupinu nemuseli vytvářet. Sledovali byste nějakou stránku dvakrát? Nejspíš ne, je to totiž nuda. Tak proč by to měli dělat vaši zákazníci?

Nejste aktivní

Projeďte si skupiny výše zmíněné. Zjistíte, že správci přidávají příspěvky často, někteří každý den. A někdy i víckrát. Ačkoliv neexistuje univerzální návod na to, jak často příspěvky psát, stačí se držet jednoduchého pravidla: když máte co říct.

Pokud už teď víte, že do skupiny nahrajete duchaplný příspěvek jednou za dva týdny, ušetřete si práci a skupinu nezakládejte. 

To souvisí také s tím, že ve firmě nemáte nikoho, kdo by se o správu těchto skupin staral. Správa sociálních sítí je dnes často práce na plný úvazek. Tak na to myslete, než se do založení skupiny pustíte.

Skupiny pro kohokoli

Skupiny na Facebooku můžou dobře posloužit jakémukoliv typu podnikání. Nemusíte být nutně vyhledávač zboží nebo marketingová agentura. Můžete být e-shopař, freelancer nebo jen nadšenec do skandinávského nábytku.

Důležité je, abyste měli co říct (a taky svému oboru rozuměli, jinak vás jen těžko budou vaši fanoušci brát vážně).

Zjistěte víc

O tom, že Facebook je pro podnikatele místem plným příležitostí, mluvil PPC specialista z Besteta Lukáš Kenja. Mrkněte se na náš rozhovor.

Znáte nějakou Facebookovou skupinu, kterou spravuje firma? Pošlete nám tip do komentářů.

Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

Přidat komentář