Jak vytvořit dynamický remarketing pro inzerenty na Slovensku

Inzerujete na Slovensku? Pak se mrkněte na podrobný návod, jak vytvořit dynamický remarketing přes Mergado. 

K úspěšnému nastavení remarketingu budeme potřebovat:

  1. Google AdWords účet,
  2. Mergado,
  3. CSV soubor se zdrojem dat,
  4. Nasazený remarketing kód na webu.

1. Získání AdWords remarketing kódu

V prvním kroku je potřeba vygenerovat si v administraci AdWords účtu kód pro dynamický remarketing. Ve "Sdílené knihovně" (obrázek 1) v záložce "Publikum" klikněte na "Nastavit remarketing", odškrtněte check box (obrázek 2) "Používat dynamické reklamy" a v nabídce zvolte "Jiné (vlastní možnost)". Další nabídku proklikejte a pošlete si kód na e-mail.

Obrázek 1

Obrázek 2

Po úspěšném vygenerování remarketing kódu se automaticky vytvoří následující publika (obrázek 3) a AdWords vám pošle dva e-maily s informací o vytvoření zdroje a s pokyny pro nasazení remarketing značky. V případě, že nebudete značku na e-shop nasazovat vy, ale programátor, pošlete značku co nejdříve. Nasazení a následné úpravy zaberou hodně času.

Obrázek 3

Patří sem tato publika:

  • všichni návštěvníci,
  • obecní návštěvníci (vlastní),
  • lidé, kteří navštívili stránku vyhledávání (vlastní),
  • lidé, kteří si zobrazili produkty nebo služby (vlastní),
  • lidé, kteří nedokončili konverzi (vlastní),
  • lidé, u kterých v minulosti došlo ke konverzi (vlastní).

Následně můžete s publiky pracovat v nastavení kampaní nebo na základě podmínek vytvořit vlastní publika s jinou délkou členství. 

V případě, že už máte v účtu nastavený remarketing kód, nezoufejte. Stále můžete zvolit vlastní typ firmy. Ve "Sdílené knihovně" (obrázek 4 A) v záložce "Publikum" kliknete na "Podrobnosti značky" (obrázek 4 B) a v záložce nastavení vyberete typ firmy "Vlastní" (obrázek 5). Kód s pokyny si pošlete na e-mail a v účtu se vám znovu vytvoří vlastní publika pro následnou inzerci.

Obrázek 4 A

Obrázek 4 B

Obrázek 5

2. Remarketing kód

Kód pro dynamický remarketing na Slovensku se liší pouze v pojmenování proměnných, které se vkládají ve zdrojovém kódu e-shopu. Podívejme se, co je v kódu důležité a s čím budete vy nebo programátor pracovat při nasazování na e-shop.

Kompletní remarketing kód vypadá takto:

Důležitá část z kódu je tato:

Co jednotlivé části znamenají?

  • Dynx_itemid = id produktu. Musí se shodovat s ID produktu v datovém zdroji. Ve zdroji odpovídá sloupci ID.
  • Dynx_itemid2 = nepovinný údaj. Ve zdroji dat odpovídá sloupci ID2.
  • Dynx_pagetype = typ stránky - home, searchresults, offerdetail, conversionintent, conversion, other. Odpovídá stránce, která byla navštívena. Doporučený parametr díky kterému pak můžete vytvářet publika v AdWords.
  • Dynx_totalvalue = celková hodnota produktů. Doporučený parametr díky, kterému může správce inzerce vytvářet publika.

Kompletní návod na nasazení značky najdete v nápovědě AdWords. Pro náš specifický typ firmy (vlastní) je nápověda pro proměnné v kódu zde. A v případě, že si nejste něčím jistí, se mrkněte na krátkého průvodce nastavením.

 3. Zdroj dat pro remarketing

Datový zdroj pro remarketing si můžete vytvořit ručně. Stačí do šablony CSV souboru, který získáte v AdWords účtu v záložce "Firemní údaje" (obrázek 6)doplnit data o produktech. Nebo si na to pozvěte pomocníka, aplikaci Mergado, která umí z XML feedu pro Heureka.sk vytvořit CSV soubor s daty pro dynamický remarketing.

Ukázka, jak získáte šablonu pro data z vlastního zdroje (obrázek 6 + 7 A, B):

Obrázek 6

Obrázek 7 A

Obrázek 7 B

4. Příprava dat v Mergadu

Předpokladem pro vytvoření zdroje dat je, že jste registrovaní a využíváte Mergado. Pokud zatím Mergado nepoužíváte, můžete jej vyzkoušet na 30 dní zdarma.

Takže jak na to: vstupte do aplikace a dejte vytvořit "Nový export" (obrázek 8). 

Obrázek 8

Do pole "Vstupní XML" (obrázek 9) vložte URL XML feedu pro Heureka.sk a počkejte, až se data z XML feedu stáhnou. Podle velikosti datového zdroje bude odpovídat i délka stahování. U článku pracuji se zdrojem, který obsahuje cca 6 000 produktů. Stahování zdroje trvalo 40 minut.

Obrázek 9

Na výstupu zvolte "Google AdWords Dynamic Remarketing" (obrázek 10).

Obrázek 10

 

V Mergadu můžete pracovat s daty (produkty), které budete do AdWords posílat. Například pokud víte, že nechcete inzerovat na produkty s cenou nižší než 50 Kč nebo na doplňující sortiment, tak si pomocí pravidel tyto produkty z inzerce skryjete. Jedná se o jednu z mnoha možností, jak zdroj dat pro remarketing připravit. U každého e-shopu budou specifické potřeby.

S velkou pravděpodobností si budete muset udělat pár úprav v XML feedu, protože v AdWords se nenačtou produkty s délkou názvu delší než 25 znaků. Nápovědu, jak tyto chyby upravit, najdete na blogu Mergáda. V případě, že budete zkracovat ITEM TITLE na 25 znaků, musíte zvolit element PRODUCTNAME, ze kterého převodník bere data na vstupu.

5. Nahrání zdroje dat do AdWords

Připravený export s daty musíte nahrát do AdWords. V záložce "Firemní údaje" (obrázek 11) v AdWords účtu kliknete na "Údaje" -> "Zdroj dynamických obsahových reklam" - "Vlastní". Zvolíme si název souboru a nahrajeme csv export dat z Mergada. 

Po nahrání dat si zvolíme automatickou aktualizaci datového feedu. Přejdete do zdroje dat a klikněte na záložku "Naplánovaná nahrání" (obrázek 12). Zvolte pravidelnost jak často se má feed aktualizovat a přidejte URL feedu z Mergáda.

Obrázek 11

Obrázek 12

6. Nastavení kampaně

Máte správně nastavený remarketing kód na webu a nahraný CSV datový feed v AdWords. Správnost nasazení kódu si můžete ověřit ve "Sdílené knihovně" v záložce "Publika". AdWords vás bude o chybách v nasazení kódu informovat.

Dále dáte vytvořit novou kampaň typu pouze obsahová síť. Nebudu s vámi procházet celá nastavení bod po bodu, ale ukážu vám, si kde zvolíte zdroj dat. Uděláte to v záložce "Nastavení dynamických reklam" (obrázek 13), kde zaškrtnete box "Používat dynamické reklamy", zvolíte typ firmy "Jiné (vlastní možnost)" a zdroj dat "FEED".

Obrázek 13

V dalším kroku vybereme cílení na remarketing publika vytvoříme grafickou nebo textovou reklamu a kampaň nám běží.

Něco vám nejde? Nechte to na nás

Pokud máte s nastavením problém, ozvěte se nám, vyřešíme to za vás.

Přidat komentář