Jak vytvořit dynamický remarketing pro inzerenty na Slovensku

Inzerujete na Slovensku? Pak se mrkněte na podrobný návod, jak vytvořit dynamický remarketing přes Mergado. 

K úspěšnému nastavení remarketingu budeme potřebovat:

  1. Google AdWords účet,
  2. Mergado,
  3. CSV soubor se zdrojem dat,
  4. Nasazený remarketing kód na webu.

1. Získání AdWords remarketing kódu

V prvním kroku je potřeba vygenerovat si v administraci AdWords účtu kód pro dynamický remarketing. Ve "Sdílené knihovně" (obrázek 1) v záložce "Publikum" klikněte na "Nastavit remarketing", odškrtněte check box (obrázek 2) "Používat dynamické reklamy" a v nabídce zvolte "Jiné (vlastní možnost)". Další nabídku proklikejte a pošlete si kód na e-mail.

Obrázek 1

Obrázek 2

Po úspěšném vygenerování remarketing kódu se automaticky vytvoří následující publika (obrázek 3) a AdWords vám pošle dva e-maily s informací o vytvoření zdroje a s pokyny pro nasazení remarketing značky. V případě, že nebudete značku na e-shop nasazovat vy, ale programátor, pošlete značku co nejdříve. Nasazení a následné úpravy zaberou hodně času.

Obrázek 3

Patří sem tato publika:

  • všichni návštěvníci,
  • obecní návštěvníci (vlastní),
  • lidé, kteří navštívili stránku vyhledávání (vlastní),
  • lidé, kteří si zobrazili produkty nebo služby (vlastní),
  • lidé, kteří nedokončili konverzi (vlastní),
  • lidé, u kterých v minulosti došlo ke konverzi (vlastní).

Následně můžete s publiky pracovat v nastavení kampaní nebo na základě podmínek vytvořit vlastní publika s jinou délkou členství. 

V případě, že už máte v účtu nastavený remarketing kód, nezoufejte. Stále můžete zvolit vlastní typ firmy. Ve "Sdílené knihovně" (obrázek 4 A) v záložce "Publikum" kliknete na "Podrobnosti značky" (obrázek 4 B) a v záložce nastavení vyberete typ firmy "Vlastní" (obrázek 5). Kód s pokyny si pošlete na e-mail a v účtu se vám znovu vytvoří vlastní publika pro následnou inzerci.

Obrázek 4 A

Obrázek 4 B

Obrázek 5

2. Remarketing kód

Kód pro dynamický remarketing na Slovensku se liší pouze v pojmenování proměnných, které se vkládají ve zdrojovém kódu e-shopu. Podívejme se, co je v kódu důležité a s čím budete vy nebo programátor pracovat při nasazování na e-shop.

Kompletní remarketing kód vypadá takto:

Důležitá část z kódu je tato:

Co jednotlivé části znamenají?

  • Dynx_itemid = id produktu. Musí se shodovat s ID produktu v datovém zdroji. Ve zdroji odpovídá sloupci ID.
  • Dynx_itemid2 = nepovinný údaj. Ve zdroji dat odpovídá sloupci ID2.
  • Dynx_pagetype = typ stránky - home, searchresults, offerdetail, conversionintent, conversion, other. Odpovídá stránce, která byla navštívena. Doporučený parametr díky kterému pak můžete vytvářet publika v AdWords.
  • Dynx_totalvalue = celková hodnota produktů. Doporučený parametr díky, kterému může správce inzerce vytvářet publika.

Kompletní návod na nasazení značky najdete v nápovědě AdWords. Pro náš specifický typ firmy (vlastní) je nápověda pro proměnné v kódu zde. A v případě, že si nejste něčím jistí, se mrkněte na krátkého průvodce nastavením.

 3. Zdroj dat pro remarketing

Datový zdroj pro remarketing si můžete vytvořit ručně. Stačí do šablony CSV souboru, který získáte v AdWords účtu v záložce "Firemní údaje" (obrázek 6)doplnit data o produktech. Nebo si na to pozvěte pomocníka, aplikaci Mergado, která umí z XML feedu pro Heureka.sk vytvořit CSV soubor s daty pro dynamický remarketing.

Ukázka, jak získáte šablonu pro data z vlastního zdroje (obrázek 6 + 7 A, B):

Obrázek 6

Obrázek 7 A

Obrázek 7 B

4. Příprava dat v Mergadu

Předpokladem pro vytvoření zdroje dat je, že jste registrovaní a využíváte Mergado. Pokud zatím Mergado nepoužíváte, můžete jej vyzkoušet na 30 dní zdarma.

Takže jak na to: vstupte do aplikace a dejte vytvořit "Nový export" (obrázek 8). 

Obrázek 8

Do pole "Vstupní XML" (obrázek 9) vložte URL XML feedu pro Heureka.sk a počkejte, až se data z XML feedu stáhnou. Podle velikosti datového zdroje bude odpovídat i délka stahování. U článku pracuji se zdrojem, který obsahuje cca 6 000 produktů. Stahování zdroje trvalo 40 minut.

Obrázek 9

Na výstupu zvolte "Google AdWords Dynamic Remarketing" (obrázek 10).

Obrázek 10

 

V Mergadu můžete pracovat s daty (produkty), které budete do AdWords posílat. Například pokud víte, že nechcete inzerovat na produkty s cenou nižší než 50 Kč nebo na doplňující sortiment, tak si pomocí pravidel tyto produkty z inzerce skryjete. Jedná se o jednu z mnoha možností, jak zdroj dat pro remarketing připravit. U každého e-shopu budou specifické potřeby.

S velkou pravděpodobností si budete muset udělat pár úprav v XML feedu, protože v AdWords se nenačtou produkty s délkou názvu delší než 25 znaků. Nápovědu, jak tyto chyby upravit, najdete na blogu Mergáda. V případě, že budete zkracovat ITEM TITLE na 25 znaků, musíte zvolit element PRODUCTNAME, ze kterého převodník bere data na vstupu.

5. Nahrání zdroje dat do AdWords

Připravený export s daty musíte nahrát do AdWords. V záložce "Firemní údaje" (obrázek 11) v AdWords účtu kliknete na "Údaje" -> "Zdroj dynamických obsahových reklam" - "Vlastní". Zvolíme si název souboru a nahrajeme csv export dat z Mergada. 

Po nahrání dat si zvolíme automatickou aktualizaci datového feedu. Přejdete do zdroje dat a klikněte na záložku "Naplánovaná nahrání" (obrázek 12). Zvolte pravidelnost jak často se má feed aktualizovat a přidejte URL feedu z Mergáda.

Obrázek 11

Obrázek 12

6. Nastavení kampaně

Máte správně nastavený remarketing kód na webu a nahraný CSV datový feed v AdWords. Správnost nasazení kódu si můžete ověřit ve "Sdílené knihovně" v záložce "Publika". AdWords vás bude o chybách v nasazení kódu informovat.

Dále dáte vytvořit novou kampaň typu pouze obsahová síť. Nebudu s vámi procházet celá nastavení bod po bodu, ale ukážu vám, si kde zvolíte zdroj dat. Uděláte to v záložce "Nastavení dynamických reklam" (obrázek 13), kde zaškrtnete box "Používat dynamické reklamy", zvolíte typ firmy "Jiné (vlastní možnost)" a zdroj dat "FEED".

Obrázek 13

V dalším kroku vybereme cílení na remarketing publika vytvoříme grafickou nebo textovou reklamu a kampaň nám běží.

Něco vám nejde? Nechte to na nás

Pokud máte s nastavením problém, ozvěte se nám, vyřešíme to za vás.

Komentáře

Pěkný den, když dle výše popsaného postupu kampaň nastavuji, tak Google chce vytvořit grafické nebo textové reklamy, jinak kampaň v obsahu nespustí. A to i když přidám zdroj dat dle uvedeného postupu. Nicméně v případě dynamických reklam by se přece měly reklamy generovat automaticky podle navštíveného produktu uživatele. Proč tam tedy musím tvořit klasické reklamy, to pak není dynamický remarketing.
díky za odpověď.

Pěkný den,
nyní je to tak, že při tvorbě dynamického remarketingu je nutné zároveň vytvořit i responzivní reklamu.

Dříve tomu bylo tak, jak píšete. Stále se bude jednat o dynamický remarketing. Jde o to, že systém na základě dat sám vybere, kterou kreativu zobrazí.
Je vám to teď jasnější? Když tak dejte vědět :)

Díky, za odpověď. Mám ještě doporučení. Nezvažujete upravit prinscreeny v článku podle aktuálního rozhraní Google Ads?

Hezký den Jane,
díky za doporučení. Spíše přemýšlíme, že bychom zrevidovali celý článek. Přece jen od roku 2017 se Google Ads hodně posunul. Nyní po přidání Slovenska do Merchant Center nastavení dynamického remarketingu zase o trochu jiné :).
Mějte fajn den.
Jana

Přidat komentář

Sledujte články v RSS