Dynamický remarketing na Facebooku

O tom, že pro klienty nastavujeme a spravujeme dynamický remarketing na Facebooku jsme psali již dříve. Proto pro vás mám nyní několik řádků, které vám pomůžou s technickou stránkou věci pro úspěšné spuštění.

  1. Business manager
  2. Remarketingový kód pro vytváření publik (Facebook pixel)
  3. Katalog produktů (XML feed nebo CSV s produkty)
  4. Nastavit kampaně (Power editor)

Facebook business manager

Facebook Business manager se vám bude hodit při nahrávání katalogu produktů (XML feedu, nebo CSV). Bez toho byste nemohli inzerovat. Nezapomeňte vyplnit údaje o platební kartě, bez toho reklamy také nepoběží ;-)

Facebook Pixel — kód pro vytváření publik

Díky tomuto kódu budete sbírat návštěvníky svých stránek a vytvářet publika podle toho jakou část vašich stránek navštívili, případně jakou akci provedli.

Zásadní rozdíl při vytváření publik mezi AdWords (Sklikem) a Facebookem je ten, že Facebook si návštěvníky pamatuje podle jejich ID. Pokud si tedy na mobilu prohlížíte web kde je měřící pixel nasazen a zároveň jste přihlášení k Facebooku, bude vám Facebook zobrazovat reklamu (přesně) i na počítači či jiném zařízení, protože vás umí jednoznačně identifikovat.

Kód je potřeba vložit do hlavičky stránek tzn. mezi <head>…</head> viz obrázek.

[obrazek kódu, zdroj]

Typy událostí — různá publika

V kódu pixelu je kouzelná část (na obrázku výše označena jako (3), pomocí které hlásíte Facebooku jakou akci návštěvník provádí. Standardních událostí je 9 a najdete mezi nimi lead, přidání na wishlist, registraci… všechny zde.

Abyste mohli využívat dynamický remarketing, musíte implementovat 3 základní události:

  1. ViewContent — pro stránku produktu
  2. AddToCart — přidání do košíku, nebo stránka košíku
  3. Purchase — objednávka

Jak kód rozšířit pro konkrétní události najdete v nápovědě zde: https://developers.facebook.com/docs/facebook-pixel/implementation

Pro ověření jestli máte kód správně nasazen využijete oficiální doplněk do Chrome Facebook Pixel helper.

Detail produktu — ViewContent

Na stránce s produktem v kódu zasíláte informace jako:

  • content_​type — jestli jde o jeden produkt (product) nebo skupinu produktů (product_​group) — povinný
  • content_​ids — ID produktů — povinný
  • currency — měna je nepovinná
  • value — cena je nepovinná
  • content_​category — kategorie produktu je nepovinná
  • content_​name — název produktu je také nepovinný

Co je v košíku — AddToCart

Zde jsou dva druhy implementace:

  1. kód voláte po odkliknutí přidat do košíku resp. při zobrazení informace, že byl produktu přidán do košíku na stránce s přehledem co je v košíku (např. při dokončování objednávky)
  2. Důležité je posílat obsah košíku (content_​ids) a typ stránky (product).

Nakoupeno — Purchase

Poslední a důležitá událost nutná k úspěšnému dynamického remarketingu na Facebooku je odeslat informace co si zákazník koupil. Přece ho nechcete štvát zobrazováním reklam na něco co už má, když mu můžete nabízet něco dalšího co určitě nutně ještě potřebuje. ;-)

Katalog produktů — XML feed nebo CSV

Tohle bude fofr, stačí použít feed pro Google nákupy, jen kromě pouhé číselné hodnoty uveďte také měnu např. 666 CZK a hotovo. Pokud nevěříte, dokumentaci najdete zde: https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/dynamic-product-ads/product-catalog. Jestli využíváte Mergado, nemusíte nic řešit. Stačí vytvořit nový export a pomocí převodníku z libovolného feedu vytvořit feed pro Facebook a máte hotovo (doporučuji). 

Nezapomeňte označkovat URL adresy, aby se vám inzerce lépe vyhodnocovala ;-)

Alternativně můžete využít nahrávání pomocí CSV souboru.

Nastavení kampaní

Aby to nebylo zas tak jednoduché, budete potřebovat ještě Facebook Power editor, ve kterém reklamy nastavíte. Vyberete typ reklamy, umístění, vytvoříte šablonu pro reklamy, CPC… 

Formát reklam

Klasicky máte na výběr ze dvou formátů reklam.

  1. Prvním typem je fotografie + text zobrazující se jako klasický příspěvek v newsfeedu. Doporučený formát obrázku je 1200 x 628 pixelů
  2. Druhý je Facebook Carousel Ads (rotující reklamy) — 3 až 5 obrázků. Formát obrázků by měl být 600 x 600 pixelů.

Bonus: doporučené rozměry obrázků pro různé formáty reklam.

Pokud si pořád nevíte rady, nechejte to na nás. Nebo pokračujte samostudiem v nápovědě.

10. 02. 2016

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.