CopyCamp 2019: Čím byl výjimečný desátý ročník & nové epizody podcastu Oranžáda

Musely jsme s Nikčou na vlak vstávat ve 4:30 a obě jsme se shodly na tom, že jestli CopyCamp nebude stát za to, někdo si to odskáče. Cestu vlakem jsme si každá užila po svém. Nikča si zdřímla, já jsme doháněla na poslední chvíli resty a lezla jí tím na nervy. :D Pak už jsme vystupovaly v Praze a pět minut před zahájením programu doběhly na registraci.

Překvapilo nás, že první čtyři přednášky navazovaly bez přestávky. Naštěstí řečníci byli skvělí — díky tomu se nám povedlo vytěsnit myšlenky na kafe a snídani.

Tady končím se skuhráním. Zajímá vás, kdo přednášel a co jsme si z toho odnesly?

Lucie Hrdinová & Martina Tomková

Copy holky z H1, které celou akci dávaly dohromady (klobouk dolů), zahájily celou akci přednáškou o nápadech, co nestojí milion, a přitom hodně pomůžou. Jako příklad uváděly newsjacking (skvěle s ním pracuje Alza nebo Ikea) nebo blogování o něčem, co ještě nikdo nezpracoval.

Věnujte čas textům tlačítek (např. místo Více informací můžete použít Co je to PPC reklama?).

Tady nás trochu mrzí, že nemůžeme říct víc, ale zrovna jsme dofuněly a hledaly si někde místo.…

Michelle Losekoot

Pár dní před konferencí vyšla kniha Jak na sítě, na kterou se těšil snad každý český markeťák, včetně nás.

Nakladatelství Jan Melvil Publishing mělo na CopyCampu stánek, takže kdo si knihu nestihl koupit, měl šanci. Jako bonus jste si ji mohli nechat podepsat od obou autorek a udělat si společné selfíčko.

„Vydat knížku o online marketingu je jako vydat knižně předpověď počasí.“

Na přednášku o psaní knihy jsme se moc těšily, i když nebyla tak úplně o marketingu. Michelle byla na podiu zábavná a nechala nás nakouknout do hlavy autora. Kromě svých rad a doporučení si udělala i vlastní průzkum mezi dalšími spisovateli.

Podcast s Michelle Losekoot

Nejvíc nadšené jsme stejně byly z toho, že Michelle souhlasila s natočením podcastu. Oranžáda má na seznamu hostů náš další idol a markeťáckou celebritu! 

Richard Dobiáš

Jak napsat otvírák na stejné téma, ale různými způsoby? Kdo má rád Hamleta, určitě si tuto přednášku užil. Herecký talent se nezapře a Richard Dobiáš rozehrál svoji roli i na prknech divadla Dlabačov.

Abyste text udělali zajímavější, přidejte nějaký detail.

Příběh vždycky obsahuje některé prvky: hrdina — něco chce — něco mu v tom brání — něco mu pomůže — nějak to dopadne. Když některý z těchto prvků skryjeme, text změní podobu a návštěvníka webu/​zákazníka začne zajímat ta skrytá část. Využijte toto schéma i v copywritingu.

René Nekuda

Jako lektor tvůrčího psaní si René Nekuda všímá kouzla příběhu. Zdůrazňoval možnosti, které díky příběhům máte např. poučky povídky můžete aplikovat i při psaní svých textů. Lidé mají příběhy rádi a jsme zvyklí v nich přemýšlet. I když si to zrovna neuvědomujeme, funguje na nás retrospektiva (vidíme výsledek a chceme znát ten příběh za ním) nebo vnímáme přirozenost trojky (ve vtipech nikdy z letadla neskáčou dva prezidenti :)).

A ještě jednou se na CopyCampu vytáhl Hamlet — věděli jste, že Lví král je vlastně ten stejný příběh?

Pavel Šenkapoun

Pavel Šenkapoun nám kladl na srdce, abychom jako copywriteři pracovali na svém stylu a brousili ho, protože jedině tak vynikneme v záplavě textů, kterých je na webu plno. Kdo z českých copywriterů si vybudoval osobitý styl? Pro inspiraci si můžete přečíst texty, které píše Otto Bohuš, Michelle Losekoot, Sibiřanka nebo z těch (pro mě osobně) méně známých třeba Míša Musilová (Copywriting Regionalny). Pokud byste si chtěli jeho přednášku přečíst celou, najdete ji na webu nejlepsicopywriter.cz.

Měly jsme štěstí, že i Pavel přijal pozvání do podcastu. Natáčení podcastů nás totiž baví hlavně proto, že díky tomu potkáme skvělé lidi.

Podcast s Pavlem Šenkapounem

Autor copywriterské bible Webcopywriting pro samouky (prozradíme, že se chystá její dotisk) si povídal s Nikčou. I když se občas nějaké to slovo ztratí kvůli hluku kávovaru, určitě si podcast nenechejte ujít.

Marie Háková

Nedělejte to jako konkurence a nestyďte se za produkt.

Když dostala Tchibo blog na starost, byl to dobrý a fungující projekt. Někdo by si možná řekl, že už není co měnit nebo posouvat. Na příkladu Tchibo blogu nám Marie ukázala, že to smysl má.

Aktuálně se 100% provozu blogu zaplatí z konverzí do e‑shopu.

Tchibo začalo zdůrazňovat, že provází člověka celou jeho životní fázi a promítlo se to i v jejich marketingové strategii. Přemýšlíte, že začnete běhat? Nevíte, co uvařit k večeři? Kam poslat děti na tábor? Na Tchibo blogu o tom najdete článek. A v redakci dbají o to, aby všechny články vycházely z vlastní zkušenosti.

Podcast s Marií Hákovou

Opravdu nás mrzí horší kvalita zvuku, ale ne vždy jsou na natáčení podcastu ideální podmínky, a byla by škoda jen proto nechat tento díl v šuplíku. Není to dlouhý díl a věříme, že se vám i tak bude líbit.

Metoda sendviče, kterou Maruška používá pro komunikaci s rozladěným klientem, je popsaná na jejím blogu Sibiřanka diktuje.

Ondřej Illinčev

Podle jména jsme věděly, o koho jde, ale takhle zábavnou přednášku jsme nečekaly. Pro nás obě asi největší překvapení CopyCampu.

Už jen to, že se do jeho prezentace dostal Andrej Babiš, Horst Fuchs a daňové přiznání vám pro představu asi může stačit.

Co jsme si z přednášky Ondřeje Illinčeva odnesly:

  • Pozitivní příklady motivují. Nepište hotelovým hostům zprávu: “Použijte ručník více než jednou”. Lépe zapůsobí text: “Lidé v tomto pokoji použili ručník více než jednou”. Upravte sdělení tak, aby působilo na vaši skupinu.
  • Lidem pomáhají v rozhodování negativní recenze. Největší důvěryhodnosti mají produkty a služby s hodnocením 4,2 — 4,5 z 5.
  • Přiznejte chybu (třeba jako Volkswagen). Za upřímnost získáte plusové body.

Záhadný Richard z Wooxu a konec zvonec

Woox je značka, která má tak výrazný styl komunikace, že výraz “firemní tonalita” si s ní automaticky spojíte. Kdo je ten záhadný Richard Woox? Bude ta přednáška wooxusní? To se nám všem honilo před začátkem prezentace hlavou.

Woox neřeší nějak svou cílovku a persony při firemní tonalitě. Firemní tonalita vychází přímo z toho, jací jsme uvnitř firmy a to pak na sebe nabaluje zákazníky.

Tohle prohlášení nám trochu vyrazilo dech. Každopádně musíme uznat, že jejich originální styl funguje, i když to celé vzali z opačného konce.

Fotku Richarda si necháme pro sebe. Trochu proto, že si pořád nejsme na 100 % jisté, koho jsme to vlastně na CopyCampu viděly a jestli to celé není ještě trochu jinak.

Co vy a Copy Camp? Byli jste tam? Která přednáška vás zaujala?

A poslechněte všechny podcasty, protože jsme na ně pyšné. Budeme rádi, když nám dáte zpětnou vazbu, abychom se mohly do příště zlepšit.

Zítra už je pátek, tak ať vám to v práci uteče. Mějte se krásně.

Marie Krčková
Marie Krčková
17. 10. 2019
Maruška vytvářela pro BESTETO články a posty jako Content specialista. Nedávno ale posílila sestavu PPC týmu a svými texty láká k utrácení zákazníky v online světě. Nikdy ji neuvidíte zamračenou a bez jejího psa Morrise. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.