Bidding na Zboží.cz: Můžete pracovat s MAX_CPC u nespárovaných produktů?

Pokud máte bidding na Heurece v malíku, neznamená to, že jste master i v biddování na Zboží. Je tu totiž element MAX_CPC, který dokáže překvapit.

Bidovací elementy na Zboží.cz

Na rozdíl od Heureky máme na Zboží.cz dvě možnosti jak bidovat. Element MAX_CPC nastavuje maximální cenu za proklik v detailu produktu (tak jako u Heureky v kartách, tedy pouze u spárovaných produktů). Pomocí MAX_CPC_SEARCH můžeme bidovat ve fulltextovém vyhledávání.

To, že element MAX_CPC používáte u spárovaného zboží, je jasná věc. Ale teď přichází ta záludná otázka: dá se využít element MAX_CPC také u nespárovaných produktů? A má to vůbec nějaký smysl?

Odpověď vás možná překvapí: dvakrát ano. U nespárovaných i spárovaných produktů můžeme použít oba dva bidovací elementy, které mají vliv na pozice zboží. Pojďme se tomu podívat na zoubek.

MAX_CPC

  • U spárovaných produktů ovlivňujeme pozici v detailu produktů (v případě, že je v kartě 3 a více eshopů) v rámečku „Doporučené nabídky“ (viz obrázek 1).

Obrázek 1: Doporučené nabídky na Zboží.cz

  • U nespárovaných produktů ovlivníme, jak moc nahoře se budu zobrazovat ve výpisu kategorie pod spárovanými produkty, tedy pod kartami. Podmínkou je, že u takových produktů musíme mít vyplněnou správnou kategorii dle specifikace Zboží.cz.

Jak je to v případě filtrování v kategorii?
I v případě filtrování v kategorii platí, že MAX_CPC ovlivňuje pořadí nespárovaných produktů za kartami. Například pokud hledám keramický béžový hrnek (viz obrázek 2), ve filtru nastavím požadovanou barvu a materiál, najednou se ze 14. strany dostanu na první stranu na 4. místo. Díky vyplněným parametrům se můžeme dostat i s nespárovaným produktem opravdu vysoko. Klíčem k úspěchu jsou správně vyplněné kategorie, dobře nastavené parametry ve feedu a správně nastavený bidding.

Obrázek 2: MAX_CPC ovlivňuje pořadí i při použití filtrů

Ovšem v případě, že bude v kategorii upřesněno klíčové slovo (viz obrázek níže, kdy jsme v kategorii vyhledali klíčové slovo „béžový hrnek“), rozhoduje o pořadí nabídek MAX_CPC_SEARCH.

MAX_CPC_SEARCH

  • U spárovaného produktu můžu ovlivnit, na jaké pozici se objevím při výsledcích vyhledávání.
  • U nespárovaného produktu můžu ovlivnit, na jaké pozici se objevím při výsledcích vyhledávání až po produktových kartách. Pokud mám správně vyplněnou kategorii dle specifikace Zboží.cz, můžu ovlivnit i svou pozici ve vyhledávání v kategorii (viz obrázek 3).

Obrázek 3: Se správně vyplněnou kategorií můžete ovlivnit pozici díky MAX_CPC_SEARCH také u nespárovaného produktu ve vyhledávání v kategorii

Závěr

Pokud máte nespárovaný produkt se správnou kategorií dle Zboží.cz, můžete ovlivnit svoji pozici v kategorii pod kartami díky MAX_CPC. V případě nespárovaného produktu BEZ správného zařazení do kategorie (stáhnete je tady) neovlivňuje tento element nic.

MAX_CPC_SEARCH má u spárovaných i nespárovaných produktů vliv jen na výsledky vyhledávání.

Teď už máte v malíku i Zboží.cz. Tak nezapomeňte dobít a hlídat kredit.

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Veronika Ševelová
Veronika Ševelová
03. 05. 2018
Verča je marketingová konzultantka a kromě toho řeší i zbožáky. Dívá se, jestli všechno funguje tak, jak má, případně navrhuje, co by se dalo zlepšit.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.