Jak zpracovat rychlý audit návštěvnosti a tržeb e-shopu

Když se nám ozve e-shop se zájmem o naše služby, vyžádám si od něj přístupy do Google Analytics a zpracuji rychlý audit návštěvnosti a tržeb podle zdrojů. Na základě auditu společně s klientem volíme formu spolupráce. Pak se podrobně pobavíme o e-shopu, zboží, marketingu a následně posílám nabídku s rozsahem prací a cenou. Jak postupuji při auditu návštěvnosti, jsem sepsal do tohoto článku.

Postup auditu je následující

  1. Přepnout se na zdroje návštěvnosti (Akvizice –> Veškerá návštěvnost –> Zdroj/médium).
  2. Zobrazit dlouhé období (minimálně rok od aktuálního data).
  3. Přepnout na zobrazení Elektronického obchodování.
  4. U grafu vybrat Tržby jako druhou metriku.
  5. Zkontrolovat extrémy zkreslující výsledky a začátek měření elektronického obchodování.
  6. Vybrat období pro zpracování auditu (např. poslední 3 měsíce a meziroční srovnání).
  7. Zpracovat audit zdrojů.
  • Kontrola chybějících zdrojů návštěvnosti a tržeb (organic, cpc, Heureka, Zboží.cz, mailing případně malé zbožáky, firmy.cz apod.).
  • Kontrola největších zdrojů návštěvnosti a tržeb.
  • Kontrola tržeb na přístup (poslední sloupek Hodnota na jednu návštěvu).
  • Podrobnější kontrola PPC (kampaně, KW, vstupní stránky, Google Nákupy, remarketing apod.).
  1. Zpracovat audit dalších metrik
  • Výkon produktu
  • Výkon kategorie
  • Vstupní stránky
  • Rychlost webu
  • atd.

Tipy na závěr

Označte si poznámkami s hvězdičkou začátek měření a začátek měření elektronického obchodování.

Pro sloučení zdrojů Heureka.cz + satelity a pro sloučení malých zbožáků použijte pokročilý segment, který můžete zdarma naimportovat z galerie.

Komentáře

Hezke, a jak delas audit, kdyz klient nema zapnuty elektronicky obchod? filtrujes alespon priblizny pocet transakci jako "vystupni stranky s potrvrzenim" (v tom lepsim pripade, kdy ma aspon podekovaci stranku) nebo mas jinou fintu? Podel se prosim. P.

Pájo, dělám to jak píšeš. Vyhodnocuji aspoň počet zobrazení stránky s potvrzením objednávky a pracuji s unikátními zobrazeními. Spousta e-shopů má místo elektronického obchodování nastavený aspoň cíl "dokončení objednávky", tak s tím se dá taky pracovat.

Přidat komentář