Jaký byl vsetímský Barcamp ve Zlíně v roce 2016

Minulý týden jsme s kolegy z Besteta a Mergada vyrazili do Zlína na vsetínský Barcamp. Jeli jsme přednášet, poslouchat, setkat se se známými, poznat nové lidi a jako sponzor akce i odvézt nějaké materiály. Jaký byl podle mě letošní Barcamp ve Zlíně?

Přednášky, které jsem si poslechl

Během dne jsem si poslechl 4 přednášky a zúčastnil se jednoho workshopu. Co mi tyto akce daly?

BoB Marvan - Top 10 překážek v použitelnosti

BoBovu přednášku jsem si vybral, protože předcházela mé přednášce a byla na stejném místě. Spíš než téma jsem vybral možnost rozkoukat se v místě, kde budu přednášet. I tak se mi přednáška líbila. Některé z tipů na zlepšení použitelnosti byly tak jasné, že je budu používat dlouhodobě. Co opravdu obdivuji, když si někdo vyhraje s prezentací a dokáže ji podat na příběhu a parádně namalovat. To je úplně mimo můj svět a dávám za to palec vzhůru.

Michal Janík – Jak stanovit nabídky za prokliky Heureky či Zboží.cz

Michal svým svérázným způsobem mluvil o tom, jak spousta e-shopů chce automatický bidding, ale jak moc e-shopů zároveň není na automatický bidding připraveno. Aby totiž automatický bidding dobře fungoval, je potřeba velmi dobře nadefinovat cíle a znát nejen prodejní ale i nákupní ceny prodávaného zboží. A to vůbec není samozřejmé. Stačí když na sklad nakoupíte nadvakrát a vždy za jinou cenu za kus a máte problém. A cílů je kromě maximalizace zisku taky celá řada např. zvyšování objemu kvůli bonusům od dodavatelů nebo kvůli sběru kontaktů pro mailing či remarketing. A to dostanete bonus jen u některých výrobců či dodavatelů.

Jirka Guňkalokální marketing na internetu

Jirka ukázal řadu možnsotí, jak se zviditelnit na internetu, pokud máte lokální podnikání, pobočku či výdejní místo, kam chodí lidi za osobními odběry. Je dobré vědět, že Firmy.cz můžou zafungovat lépe a levněji než PPC kampaně, že funguje výpis míst, na které chcete být dohledatelní, i když je strašně dlouhý a vypadá hrůzostrašně. A že katalogy fungují. Praktický příklad s řeznictvím, na které koukáme z oken našich kanceláří, to krásně dokazuje.

Jirka Doležal a Honza Emler - Žij své sny

Tuto přednášku jsem vyslechl v pauze na kafe neplánovaně, ale na konci jsem měl chuť za klukama zajít a pogratulovat. Zapojení super videa v marketingu na internetu je pro mě stále něco mimo můj běžný svět a obdivuji kluky i za třicetitisícovou investici do snahy získat dost peněz na svůj projekt. Většina lidí podle mě zkouší získávat peníze nahodile a bez jakékoliv investice. A kluci na to šli profesionálně a vyplatilo se jim to. Za autory projektu jsem nakonec nešel jen proto, že jsem se setkal s klientem, se kterým jsem rád strávil nejen obědovou přednášku, ale i následný workshop Jirky Chomáta.

Jirka Chomát – workshop - Prezentace produktů a služeb

Jirku Chomáta jsme měli letos ve firmě na celodenním mentoringu. Toho jsem se ale osobně nezúčastnil, tak jsem se vydal aspoň na Jirkův workshop na Barcampu. V tříčlenném týmu jsme vymýšleli prezentaci vybraného produktu v našem případě školní aktovky. Hledali jsme důvody, proč si zákazníci aktovky kupují, kdo jsou skutečně zákazníci, co rozhoduje v jejich rozhodování a kdy. A poté jsme vymýšleli a vymysleli spoustu možností jak školní aktovky propagovat. Kromě zajímavých podnětů k přemýšlení mě potešilo, že jsme se u vymýšlení i dost nasmáli. Schválně si zkuste vymyslet co nejvíc způsobů, jak prezentovat vybraný produkt, aniž by se v reklamě přímo objevil. Nebo se zamyslete, k čemu všemu se dá váš produkt použít mimo běžné způsoby využití, pro které si zákazníci tento produkt kupují.

Moje přednáška o tantře, BDSM a internetovém marketingu

Nejvíc jsem se z Barcampu těšil na to, jak budu mluvit o využití tantry a BDSM v marketingu na internetu. Z původně plánované půlhodiny udělali organizátoři 45 minut, tak jsem si oproti původnímu plánu připravil i prezentaci. A z výsledku mám radost. Přednášet mě bavilo, lidi, kterých celou dobu přibývalo, se zasmáli. Vypadalo to, že posluchači opravdu poslouchali. A i závěrečných pár ohlasů bylo pozitivních. Co mě na Barcapech opravdu baví, že člověk může přednášet o věcech, které spolu zdánlivě nesouvisí. A že se vždy najde dost posluchačů, kteří přijdou dobrovolně se zájmem poslouchat.

Organizace a vše okolo

Rád bych organizátorům ještě jednou moc poděkoval za fajn akci a za to, jak vše zvládli. Je super, že se najdou lidi, kteří udělají akci, ze které má spousta dalších lidí užitek a radost. Prostory, občerstvení, technické zajištění akce, program atd. to vše dopadlo moc dobře. Jediné, co bych si přál pro příště změnit, je zavedení aspoň krátkých přestávek mezi přednáškami, aby lidi v klidu mohli přejít na další program, který si vybrali. A díry mezi přednáškami a after párty by se mohla zkrátit. Rádi bychom si dali pivo s dalšími účastníky, ale letos jsme před čekáním na after párty dali přednost dřívějšímu odjezdu směr Brno.

Závěrem

Vsetínskému Barcampu ve Zlíně 2016 dávám 4,5 hvězdičky z pěti. Akce to byla povedená a osobně budu rád, když zůstane, jaká je. Letošní Barcamp mi byl bližší než vzpomínané pařící akce, po kterých se některým stýská. Možná je to tím, že je ze mě zasloužilý taťka, který je mnohem pohodlnější než před lety, ale třeba to podobně uvidí i někdo z generace nových svěžích markeťáků.

Vladimír Přichystal

Vladimír pracuje v Bestetu jako obchodního ředitel. Stará se o to, aby bylo ve výrobním týmu na čem pracovat. Články píše různé - o zbožácích, marketingu nebo taky o tom, co se děje ve světě. Velmi rád komunikuje s lidmi, věnuje se rodině a svým projektům.

Sdílejte článek

Přidat komentář