Jak jsme jednali s Info-“město“.xx

Už vám někdo tvrdil, že má nahraný váš telefonát, ve kterém jste si něco objednali? A když jste ho požádali, aby nám nahrávku zpřístupnil ke kontrole, on řekl, že mu to zakazuje zákon a nic vám nedá? Nám se něco podobného stalo. Domníváme se, že je dobré se takových situací vyvarovat, a proto jsme se rozhodli celou situaci uveřejnit.

Následuje „román v dopisech e‑mailech”. Za Besteto marketing, s. r. o. komunikoval Ing. Michal Janík. Za protistranu komunikoval, říkejme mu třeba M. K. E‑maily jsou skutečné, v původním znění.

Čtěte dobře. Domníváme se, že jde o příklad, který prakticky ukáže jednak čemu je dobré se vyhnout, jednak jaké praktiky používají někteří „prodejci“.

 

Co říkáte na takové jednání vy?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. 05. 2013

Komentáře (31)

Pjotr10. 7. 2014, 8:02

Dobrý den,

dříve jsem pro tuto společnost jeden čas pracoval. A abych řekl pravdu, je to děs. Pokud by někdo chtěl něco internějšího o této firmě zjistit dejte vědět. sem

Odpovědět
Lopus4. 6. 2014, 9:01

P.S.: ke zveřejněné konverzaci: Zde vidíte, že pan Pecha má stejný styl mluvy jako při konverzacích s nespokojenými klienty po e‑mailu. Takových lidí, co si dokáží vymýšlet takovéto pohádky a nebojí se použít zastrašující argumenty dítěte základní školy a degradovat tak svoji osobnost na dno žumpy pro peníze, je velmi málo. Proto si ho asi Martin Ertl vybral jako “manažera podpory prodeje”. Jaký pán, takový krám (rozuměj: “jaký katalog, taková podpora”). Ke konverzaci: Není žádným tajemstvím, že s přibývající vlnou nespokojených zákazníků a jejich negativními komentáři všude možně na internetu, se rozhodli, zřejmě sám Ertl nebo Pecha, založit sérii graficky jednoduchých blogů mající stejný cíl — vzbudit v nespokojeném zákazníkovi dojem, že zakoupením prezentace na portálech “info-*” neudělal zas až tak velkou chybu, zmírnit jeho hněv a otočit jeho myšlení. Takže POZOR, nenechte se zmást příspěvky a komentáři na těchto stránkách! Jde o fikci:
martin-ertl.blog.cz/1403/martin-ertl-ma-zkusenost
karlos55555.blog.cz/1403/martin-ertl
http://martinertl.blog.com/
http://lenkavavrikova.blog.com/2014/03/01/ertl-martin-recenze/
Konečně se dostávám k tomu, jak vznikla tato konverzace. Jeden z těchto blogů, konkrétně tento: http://martinertl.blog.com/ měl připárovaného majitele na Google profil koho jiného než Karla Pechy (už je to odpárováno). Jelikož mám také účet na Googlu, hodil jsem s ním řeč, a sami jste si mohli přečíst, jak to dopadlo. Předtím jsem se snažil zjistit o něm informace. Kdo by si to tedy s ním chtěl vyříkat ručně, tak vše nasvědčuje tomu, že Karel Pecha pochází z obce Veselíčko u Lipníku nad Bečvou. Vzhledem k tomu, že dělám ve firmě s přístupem do různých databází, tak jsem zjistil, že Pechů je tam hodně, bohužel žádný Karel, proto sem nedám žádný kontakt. Vypadá to, že náš Karel Pecha studoval v Brně, kde teď asi i žije. Osoba Lenka Vavříková ho má v přátelích jak na facebooku tak i na google+, takže usuzuji, že mi lhal a ten facebook je jeho. Podívejte se sami, koho má v přátelích na veřejném google+ profilu: https://plus.google.com/u/0/106272638605183420218/posts, a na facebook profilu: https://www.facebook.com/karel.pecha.1
Zda jde o tohoto Karla Pechu působícího na VUT v Brně, nebo je to jiná osoba se stejným jménem se mi nepodařilo ověřit: https://www.vutbr.cz/lide/karel-pecha-76753
Dále má asi má hodně rád motorky celkově jako sport, i psovi dal jméno Rossi. Z profilové fotky Facebooku jsem bohužel nezjistil, kde je fotka vyfocena, možná někomu, kdo má známé na dopravce napoví SPZ auta na pozadí. Momentálně nemá na profilu veřejně publikované fotky, asi si je zakázal, ale měl tam fotky z krásné luxusní dovolené kdesi u moře, ke které mu beztak přispěly naše peníze. To je asi vše, co jsem si tak odvodil z veřejně dostupných informací na internetu… Tak možná v létě uděláme s kámošema poznávací výlet na moravu. Kdyby byl někdo v pátrání lepší, dejte vědět. Rád se s tímto člověkem setkám osobně. PS: Na adrese sídla firmy Martin Ertl ho prý nikdo nikdy neviděl (myslím samotného pana Ertla, takže zde stopa vychladla hned na začátku).

Odpovědět
Lopus4. 6. 2014, 8:24

Zdravím přátelé. Pro lehké zpříjemnění nálady jeden rozhovor s panem Pechou přes Google Chat z dubna 2014:

Já: Dobrej den. Tak jak se daří oblbovat klienty? Rychle ještě zkuste pár telefonátů a zabalit pár obálek. Už Vám zvoní hrana…

Karel Pecha: Prosím? A co se podepsat ty hrdino?

Já: Nejsem hrdina, ještě jsem nic nedokázal. Velké činy jsou teprve přede mnou.

Já: Mohu se zeptat, toto je Váš profil? https://www.facebook.com/karel.pecha.1 Doufám, že ano. Pro chatování preferuji facebook.

Karel Pecha: Vy jste asi memocny clovek ale stale bez podpisu. Naštěstí ucet jde dopatrat tedy necjame na PCR

Já: Nemocný jste asi Vy, pane Pecho. Zřejmě jde o dyslexii, jak se tak dívám na Vaši poslední zprávu.

Karel Pecha: Tak se podepiste a muzeme vyresit ihned. Zde s tim nema nikdo problém. Ale na to vetsinou psychicky nemocni nemaji. Ale jak jsem psal vyresime pres PCR.

Já: Mno, začíná z toho býti velice zajímavá diskuze, viďte? A to jsem Vás jen chtěl pozdravit!
Mé jméno není přece vůbec důležité. A nechápu, co chcete řešit přes policii.

Já: Já jsem jen osamělý muž, co si chce povídat, a má spoustu zvídavých otázek. Takže zpět k té mé otázce. Patří Vám ten profil z odkazu výše? Raději bych si totiž povídal na síti Facebook.

Karel Pecha: Takze za prve. Nadpis vaseho uctu porusuje NOZ skrze urazku na cti. Za druhe Facebook nevlastnim. Dle pokynu od PCR zdvorile ukoncuji tuto komunikaci. Vse nyni predavam jim. Na shledanou

Já: Taky jsem utrpěl hrubou urážku na cti. Nazval jste mne hrdinou, a za toho se rozhodně nepovažuji! Prosím o zápis do protokolu.

Karel Pecha: Dobrý den. Právě sepisuji trestní oznámení od majitele tohoto účtu na Vaši osobu. Dle komunikace jsem se dočetl, že žádáte o zanesení do protokulu. To můžeme provést. K tomuto budeme potřebovat Vaše iniciály, na ktere bude zaslána kopie protokolu a předvolání. Děkuji za spolupráci. Novák Petr, Policie CR

Já: Lidská fantazie je úžasná věc :-))))

Já: Člověče, radím Vám, podívejte se do zrcadla, a dejte se do kupy… Tohle by prokouklo i 4 leté dítě.

Odpovědět
Petr10. 4. 2014, 9:02

Lidi hlavně bacha na podobné spasitele jako bude asi i “daniel.soudce@gmail.com”. Parazitují na těchto sporech, aby z lidí vylákali po malých částkách příspěvky za zastupování, ale k ničemu to nevede, jen slibují. Pokud má kdokoliv s čímkoliv problém a týká se to nějaké smyšlené zál. faktury, doporučuji napsat mail a doporučený dopis, v tomto znění a máte pokoj:
Dobrý den,
Vámi zaslanou přiloženou fakturu č. … na firmu .… odmítám platit z důvodu neobjednání služby. Pokud máte podklady k objednání prosím zašlete nám jej na adresu tohoto mailu nebo poštou na .… .

Podpis a datum

Pokud něco mají, jsou povinni Vám to zaslat, pokud ne, nemusíte dále již řešit.

Policie ČR tyto věci nijak zásadně neřeší. Ze zkušenosti vždy jen (a to i telefonicky) prověří zda aktuální zál. faktura je platná u dodavatele, ten pochopitelně řekne že ne a tím je věc odložena a ukončena. Řešili jsme před týdnem tento spor s PČR v Jablonci a dopadlo to stejně.

Proto doporučuji jen sepsat tento dopis a máte pokoj a ušetříte čas a peníze.
Pokud s tímto má někdo problém, obraťte se na tento mail a mohu sepsat rastr za Vás, jde o jen doplnění Vašich iniciálu. Pochopitelně zdarma a hlavně věc je dle zkušeností do 2 dnů vyřešena.

JUDr. Pavlík
pavlik.ed@email.cz

Odpovědět
Daniel8. 4. 2014, 12:56

Dobrý den,
zjišťuji, že podvedených neustále přibývá, takže pokud se nebojíte a hodláte se připojit, eviduji poškozené podnikatele můžete psát na daniel.soudce@gmail.com

Odpovědět
Daniela Bednářová7. 4. 2014, 1:51

Bohužel jsem také naletěla. Nejdříve jsem v hlouposti zaplatila na 1 rok a když jsem pan nechtěla pokračovat a odmítla uhradit zálohovou fakturu na další období, tak nastal teror. Ráda se připojím k případné hromadné žalobě. Daniela Bednářová

Odpovědět
Pavla Levá13. 3. 2014, 7:50

Z důvodu dalšího zastrašování p. Pechou, které proběhlo včera jsem dostala strach a veškerou korespondenci předala dalšímu, který bude pokračovat v mojí práci, tímto již nezasílejte na výše uvedenou adresu Děkuji za pochopení

Odpovědět
Pavla Levá12. 3. 2014, 8:20

Už známe a víme …… bohužel …. již jsme měli tu smůlu.Jenom touto cestou hledáme další poškozené podnikatele, kteří s námi půjdou do toho a tyto nechutné praktiky zastavíme.Pomozte nejen sami sobě, ale i dalším předcházet problémům s touto firmou. email: “papeluska11 (zavináč) gmail.com”.
Děkujeme

Odpovědět
Pavla4. 3. 2014, 12:53

No taky se přidám.….. u nás to vygradovalo, že náš spor už hold bude řešit PČR, neb ty jejich praktiky ještě neustále vylepšují .
Pokud se chcete dovědět více a přidat se k žalobě “papeluska11 (zavináč) gmail.com”.

Odpovědět
Wilmes4. 3. 2014, 12:29

A jeste bych chtela dodat, ze mam od Pechy onu nahravku, kde jsme si pry sluzby objednali.… ovsem — v nahravce lze slyset jen hlas pana Pechy, nikoliv nas!!! My vsak mame v telefonu sluzbu, ktera nahrava kazdy telefonat a v te nasi nahravce jdou slyset obe strany a samozrejme ze jsme si nic neobjednali!!!! tohle jsou opravdu hajzlove, ze to svet nevidel!!! Je nacase uz nimi nejak zatocit!!!!

Odpovědět
Wilmes4. 3. 2014, 12:25

Dobry den, resim uz nekolik mesicu stejny problem — Ing Karel Pecha aspol. a desitky zalohovych faktur za sluzby, ktere jsme si neobjednali.…. Mam s Pechou nahrany jeden hovor, a to Vam povim, jeho chovani je nehorazne!!!!! Asi by to chtelo nejak hromadne resit pres policii nebo COI, velice rada se pripojim…!!!!

Odpovědět
Jan Nový25. 2. 2014, 8:22

Ano musím se přiznat, taky jsem naletěl. A nyní jen výhružky z jejich strany a podivnej Pecha .….…

Vidím to tak, že nehodlám zaplatit pokud mi nepošlou jak oni říkají telefonickou monitorovanou objednávku s jejich nabídkou a mojim souhlasem.
Podivné podvodné praktiky provozují pořád — prostě mají všech 5 P parchanti

Odpovědět
Honza19. 12. 2013, 4:30

Jiří — na policii s tím rozhodně zajděte. Má klientka je aktuálně zdravotně indisponována, nicméně věci předala právníkovi. Věřím, že se podklady u policie sejdou — však je spojuje IČ jmenované firmy.

B. — takto anonymně mám spíše dojem, že hájíte barvy svého zaměstnavatele, než že byste byla v pozici klienta této firmy. Na základě jaké zkušenosti kterých známých zde argumentujete? Mé klientce vygenerovala tato služba cca 100 přístupů = návštěv (nikoliv konverzí) za několik let. Jedna návštěva tak vycházela na několik set korun (takové ceny možná očekáváte u e‑shopu za konverzi, ale ne za obyčejnou návštěvu). Nemusíte mi věřit, že jsou to vyhozené peníze. Můžete se o tom přesvědčit.

Pokud jste opravdu jejich klientka a máte na svých stránkách nasazené analytické nástroje, podívejte se na ně. Že vám zbudou jen oči pro pláč nad vyhozenými penězi, za to dám obě ruce do ohně.

Nenavštěvovaný portál nemá žádný provoz (natož kontextově a zaměřením vhodný), který by mohl kamkoliv směřovat. Jen doufám, že jste jejich vábničce nepodlehla a zeptala se nezávislého odborníka, co si o takovém placeném odkazu myslí.

Odpovědět
Petr9. 12. 2013, 8:40

Jestli to třeba nebude kvůli tomu, aby někdo nemohl na firmy a lidi okolo sebe kydat nepravdy a případně i nějaké sprosťárny. Je to poměrně běžný jev, že je potřeba počkat, jestli komentář projde. Já být majitel blogu, tak bych si to tam dal taky, protože někteří lidi když se rozvášní, tak jsou jak kanál a na to nikdo není zvědavej.

Odpovědět
B.3. 12. 2013, 7:12

Chtěla bych upozornit na jiné servery, které pošpiňují tuto firmu a neuveřejní příspěvek hned, potřebují jej schválit? Proč? Nefér jednání viz. blabol., opravdu blábol… Měli by se smazat.

Odpovědět
B.3. 12. 2013, 6:41

Dobrý den, dnes mě s nabídkou oslovila velice příjemná paní, která mi vše vysvětlila, zaslala nabídku, bez faktury. Podnikám delší dobu a využila i Firmy.cz, kde mi reklama fungovala chvíli. Zde je garance 1. strany po celý rok. Na základě zkušeností známých to funguje. Tuto službu využiji. Navíc, tolik důležitých zpětných odkazů nikdo nenabídne za takové peníze.

Odpovědět
Dana18. 11. 2013, 12:34

Dobrý den,

je smutný, jaké firmy si v ČR můžou klidně podnikat. Nedávno jsem viděla film Šmejdi a bylo mi z toho špatně. Říkala jsem si jak může někdo takhle jednat s lidmi. A ejhle i mě se to stalo. Zavolala mi paní, že má pro mě skvělou nabídku na placený zápis v katalogu atlasfirem.info a jak mi pomůže k lepším pozicím ve vyhledávačích.No kdo by odolal. Řeknu si, že tři tisíce za rok nejsou zase tolik, ale potom co jsem v telefonu řekla, že s nabídkou souhlasím, jsem začala hledat na googlu a v tom okamžiku jsem našla hodně špatné reference. Tento moment bych hodně rychle vrátila zpět.
Zálohovou fakturu jsem samozřejmě nezaplatila a ani ji platit nehodlám.Vše budu řešit právní cestou.
Takže pokud se můžu připojit s podklady na policii určitě se mnou můžete počítat.
Na takové firmy už určitě narážet nechci..

Odpovědět
Antonín17. 11. 2013, 6:17

Je až k neuvěření, jací šmejdi u nás stále v pohodě “podnikají” pomocí podobných praktik. Já jsem před pár lety měl něco podobného s Intercable Verlag a nakonec jejich představitele zavřela Policie. Škoda, že tak nedopadl i jejich český právník Tauer.
Vidím, že se nestydí přispívat i sem — viz příspěvky Drápal a ” Petr (neověřeno) — Po, 15/07/2013 — 12:25. “. Každopádně bych podal trestní oznámení a NIC jim neplatil. Tzv. telefonické objednávky jsou novodobou fintou takovýchto šmejdů. Jsou to podvodníci bez skrupulí, jakých je bohužel u nás mnoho. Bída je, že pokud mají právníka (většinou nějakou rychlokvašku), který se zná se soudcem, může soud dopadnout sporně, protože si jdou na ruku. Naštěstí je tu institut odvolání, takže v případě prvního neúspěchu naděje neumírá.
Přeji hodně štěstí a vydržte!

Odpovědět
Jiří31. 10. 2013, 6:12

Konečně se vše začalo hýbat Honzo mohu se připojit s podklady pro policii!!

Odpovědět
Honza31. 10. 2013, 5:33

Obdobný příběh si zažil i můj klient — sepsáno a průběžně aktualizováno zde:
http://podivnypodnikatel.blog.com/

Odpovědět
Jiří10. 10. 2013, 5:13

Dobrý den,
mám stejný problém s panem Ertlem a ing.Pechou (dle mého tatéž osoba).
Proto jsem se rozhodl celou situaci konzultovat u právníka.
Takže ZASÍLAJÍ POUZE ZÁLOHOVÉ FAKTURY KTERÉ VŮBEC NIC NEZNAMENAJÍ!!
Jak jednoduché rozeslat zálohové faktury do pár firem a vždy se někdo najde a zaplatí.Obratem mu zaslat FAKTURU z té zaplatit DPH a založit do účetnictví. Ostatní nezaplacené ZÁLOHOVÉ faktury nikde neeviduje jsou jen kus BEZCENNÉHO PAPÍRU.

Pokud se někdo přece najde a zaplatí tak na faktuře má jasně napsáno OD — DO kdy kampaň trvá.
Odvolávání pana Ertla a Pechy na jakýsi jejich obchodní podmínky…?

KDO Z VÁS JE PODEPSAL NEBO ŘEKL PŘÍ TELEFONICKÉM ROZHOVORU KTERÝ SE URČITĚ NAHRÁVAL ŽE SOUHLASÍ S JEJICH OBCHODNÍMA PODMÍNKAMA????
Dále jinak neustálé zasílání neuhrazeného dluhu ZÁLOHOVÉ FAKTURY a nesčetně množství výhružných telefonátů pana Pechy a Ertla Vás určitě obtěžuje.
Mě dokonce pan Pecha hrozil vymáhání faktury neobvyklým způsobem.
Mě jejich jednání velice obtěžuje a proto zvažuji celou situaci řešit na policii ČR.

Odpovědět
Petr15. 7. 2013, 10:25

Zdravím,

ale na tomto rozhovoru mi nepříjde nic špatně. Pokud člověk dostal Fa, kde byly i podmínky tak to má uhradit nic víc. Příjde mi jen, že zde z toho děláte neskutečnou kovbojku a svou chybu házíte na někoho jiného. Komunikace mi přišla normální. Podmínky jste měl k dispozici jak na stránkách tak i na Faktuře jak jste psal. Chtěl jste odstoupit, ale už jste nemohl. V tom případě je to, ale vaše chyba ne?

Odpovědět
Petr28. 6. 2013, 6:51

Děkuji za nabídku, příslušnou legislativu týkající se Důvěrných informací jsem si už dohledal.

Odpovědět
Michal Janík27. 6. 2013, 8:26

Petře, pokud by vám stačila konzultace se mnou, kontaktujte mne prosím.

M. K. tento článek čte. Nerad bych mu dal podněty k vylepšení své taktiky.

Děkuji za pochopení.

Odpovědět
Petr26. 6. 2013, 1:27

Dobrý den, zajímal by mne nějaký fundovaný právní názor na novinku, kterou pan Pecha začal připojovat zřejmě v duchu nových VOP platných od 1.6.2013 pod svoje emaily:

“Právní informace: Tento e‑mail a všechny připojené soubory jsou důvěrné a mohou být chráněny zákonem. Tento e‑mail je určen pouze uvedenému příjemci a dalším osobám, které jsou jmenovitě uvedeny jako příjemci. Jestliže nejste oprávněný příjemce, pak jakákoliv forma zveřejnění, kopírovaní, distribuce nebo šíření je zakázána.”

Nakolik je takové prohlášení v emailu který obdržím pro mne závazné? Neptám se teď konkrétně na portál Info, protože zde nehodlám nikoho zatěžovat korespondencí plnou blábolů. Jde mi o obecnou rovinu věci.

Stejně tak mě zajímá závaznost závěrečného ustanovení VOP:

“Smluvní strany se zavazují nesdělovat údaje a informace získané v rámci spolupráce třetí osobě.”

Nakolik je to závazné, když mne nikdo s těmito obchodními podmínkami neseznámil a nikdo jsem souhlas s nimi nepotvrdil.

Odpovědět
Drápal30. 5. 2013, 2:03

Podle toho se tu ale píše má m.k. pravdu, ne? Ty podmínky tam jsou a jestli je máte stejné jako my tak jsou relevantní. My je máme na dokladu co nám posílali na druhé straně.

Odpovědět
Michal Janík24. 5. 2013, 9:37

Děkuji Petře.

Odpovědět
Petr Ždánský24. 5. 2013, 8:52

Ahoj Michale,
však já se také hlavně pozastavoval nad stylem komunikace. Přesně s podobným způsobem chování se setkávám bohužel často a je to bohužel odraz chování některých českých firem. U zahraničních firem se mi tohle nikdy nestalo.
Přeji, ať se případ podaří vyřešit.
Petr

Odpovědět
Michal Janík23. 5. 2013, 9:08

Ahoj Petře, podmínky inzerce jsou na delší povídání. Viděl bych to třeba někdy u kafe.

K sepsání článku mne motivoval způsob jednání M. K. Jsem zvyklý se snažit domluvit. Nedorozumění či chyba mohou nastat na obou stranách. V tomto případě ovšem čekala tvrdá rétorika, okamžité argumentace právníkem, uvádění věcí které, podle mého názoru, nejsou pravdivé, zmínky o nahrávání telefonních hovorů atd.

Předpokládám, že tento přístup je aplikován na více firem. Např. drobní podnikatelé, živnostníci, ti mohou mít pramálo chuti toto řešit. A zaplatí.

Přišlo mi tedy důležité přispět k tomu, aby se o tomto vědělo.

PS.: částka, o kterou šlo, je v řádech jednotek tisíců korun. Ani peníze tedy nebyly příčinou publikace tohoto článku.

Odpovědět
Petr Ždánský23. 5. 2013, 4:03

A jaký je skutečný stav těch podkladů:
 — při uzavírání původní inzerce byla uzavřena nějaký smlouva, nebo jen klasická objednávka s určením přesného času, na kdy se inzerce objednává
 — byly skutečně doručeny ty obchodní podmínky společně se zálohovou fakturou
 — v těch podmínkách, které teď máte k dispozici, je vyloženě uvedeno, že pokud klient nepožádá před uplynutím aktuální smlouvu o ukončení, že se automaticky prodlužuje dál
 — faktura na úhradu prodloužené smlouvy došla před začátkem nového období, nebo až už to bylo rozběhnuto?

Odpovědět
Petr Němeček23. 5. 2013, 6:52

Už jen fakt, že jejich “webové stránky” jsou na doménách, které nevlastní majitel webu, ale přímo firma info (nebo jaký je přesný název) o lecčem svědčí. Špatnou osobní zkušenost s touto firmou nemám, ale toto je na pováženou.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.