Vše o nové specifikaci XML feedu Zboží.cz

Zboží.cz od druhé půlky roku 2015 připravovalo novou specifikaci xml feedu. Od začátku roku 2016 začalo ve Zboží.cz velké testování, které doprovázelo hodně technických potíží a nyní se nachýlil čas, kdy je vše připravené a e-shopy mohou v klidu přecházet na feedy dle nové specifikace.

Hlavní rozdíly

Rozdíly mezi novým a starým feedem jsou především v akceptování nových elementů, rozdílném používání stávajících elementů a v nové hlavičce xml feedu.

Nové elementy

  • ITEM_ID - Element slouží pro rychlejší a lepší spárování produktů.
  • PARAM - Element pro uvedení specifických parametrů produktů, jako je barva, velikost, typ produktu. Pomocí parametrů je možné na Zboží.cz filtrovat produkty v kategorii.
  • ISBN - ISBN se na Zboží.cz vždy akceptovalo, ale až nyní má vlastní element.
  • ITEMGROUP_ID - Element pro sloučení skupiny nabídek, které se liší svou variantou.
  • BRAND - Element pro uvedení značky, ne samotného výrobce, například značka Barbie od výrobce Mattel.
  • VISIBILITY - Určuje zda se bude produkt zobrazovat na Zboží.cz nebo nikoliv. Nahrazuje historický element UNFEATURED.
  • CUSTOM_LABEL - štítky pro skupiny produktů, do budoucna se chystá možnost hromadného biddování pro skupiny produktů se štítky.

Povinné elementy

  • ITEM_ID
  • PRODUCTNAME
  • DESCRIPTION
  • URL
  • PRICE_VAT
  • DELIVERY_DATE

Nová hlavička xml feedu

Aby Zboží.cz poznalo, že se jedná o feed dle nové specifikace, je nutné upravit si hlavičku XML feedu takto:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<SHOP xmlns="http://www.zbozi.cz/ns/offer/1.0">


Stará hlavička xml feedu
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>

Jak na Názvy produktů?

Nově se používají pro tvorbu názvů elementy PRODUCT a PRODUCTNAME a kždý má svůj význam. PRODUCTNAME je element, do kterého přijde přesný název produktu bez příkras a rozšiřujících doplnění. PRODUCTNAME slouží pro zařazení produktu do karty nabídky (párování) na Zboží.cz.

Ukázka:

Názvy produktů Zboží.cz

Naopak PRODUCT může oproti PRODUCTNAME obsahovat i rozšíření, jako je “+dárek zdarma”. Název z elementu PRODUCT se zobrazuje ve fulltextovém vyhledávání Zboží.cz.

Ukázka:

Rozšíření Zboží.cz

Jak na výrobce a značky?

Do teď se uváděl výrobce v elementu MANUFACTURER a bylo jedno, zda je to výrobce nebo jeho vlastní značka. Zboží.cz nyní rozlišuje značky od jednotlivých výrobců a rozlišuje, v kterém elementu budou uvedeny.

Do elementu MANUFACTURER uvádějte reálného výrobce, pokud ho znáte. Pokud v e-shopu pracujete pouze se značkami a výrobce neznáte, nebo neevidujete, můžete do BRAND i MANUFACTURER vkládat značku.

Příklad:
Výrobce: Mattel (jeho značky jsou: Barbie, Hot Wheels)
<MANUFACTURER>Mattel</MANUFACTURER>
<BRAND>Barbie</BRAND>


Do elementu BRAND přijdou značky.

Příklad:
Značky: Persil, Ariel, Perwoll vyrábí jeden výrobce Henkel
<BRAND>Persil</BRAND>
<MANUFACTURER>Henkel</MANUFACTURER>

V čem je nový XML feed lepší?

Díky novému feedu jde lépe a rychleji párovat produkty do nabídek. K tomu vám pomohou elementy ITEM_ID, PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT. Kategorie na Zboží.cz se každým dnem rozrůstají. Strojově čitelný strom kategorií Zboží.cz je průběžně aktualizovaný na adrese https://www.zbozi.cz/static/categories.json či ke stažení ve formátu CSV.

Proč a jak nasadit nový feed na Zboží.cz?

Protože 1.8.2016 na usměvavého Oskara Zboží.cz přestane akceptovat staré feedy a pokud nepřejdete na nový formát XML, vaše nabídka a se přestane zobrazovat.

Postupovat byste měli tak, že nejprve do starého XML feedu doplníte ITEM_ID a dáte Zboží.cz pár dnů na uložení produktů včetně nového elementu. Připravíte nový XML feed a překlopíte starý XML feed na nový změnou URL adresy nebo přegenerováním feedu, pokud chcete zachovat URL adresu. Změnu URL feedu, odkud bude Zboží.cz stahovat data, můžete provést sami v administračním rozhraní. Před nasazením si nezapomeňte feed zkontrolovat pomocí validátoru Zboží.cz a auditu pana Mergada.

S přechodem na nový XML feed vám pomůžeme

S přechodem na nový XML feed vám rádi pomůžeme. Stačí se obrátit se na Vladimíra Přichystala (vladimir.prichystal@besteto.cz, tel. 775 927 988), se kterým se domluvíte na postupu a ceně podle toho, co umí vaše e-shopové řešení a případně zda chcete na vytvoření XML feedu dle nové specifikace použít Mergado účet.

Přidat komentář