Jsou Zákaznické recenze Google konkurencí pro Heureka Ověřeno zákazníky?

Když už to na svém blogu oznámil i sám Google, je na čase abych sebral síly a navázal na Vlaďčinu stručnou zmínku, že v seznamu podporovaných regionů služby Zákaznické recenze Google nově přibyla i Česká republika. Cílem následujících řádek není podrobný návod jak tuto službu nasadit, ale nakopnout vás k vlastnímu přemýšlení. A upozornit, že na tuto službu byste mít názor měli.

Co jsou Zákaznické recenze Google

Ve stručnosti jde o hodnocení e-shopů zákazníky. E-shop si dá na web kód. Po dokončení nákupu se zákazníkovi objeví stránka s výzvou k přihlášení do hodnocení. Pokud uživatel účast potvrdí, zašle mu Google e-mail s výzvou k hodnocení e-shopu. Provozovatelem služby a zpracovatelem dat je Google.

Zákaznické recenze Google vs. Heureka Ověřeno zákazníky

Pokud Vám služba Zákaznické recenze Google nápadně připomíná Heureka Ověřeno zákazníky, tak v tom nejste sami. Mně také. Jsou zde rozdíly, ale základní princip, že reklamní systém vyzve e-mailem zákazníka k hodnocení e-shopu tu je.

Nutno podotknout, že Zákaznické recenze Google jsou služba globální. V jiných státech již existuje. Nové je zpřístupnění v ČR.

Co mne zaujalo

  • Google vstupuje do (zatím) výsostných vod produktu Heureka Ověřeno zákazníky.
  • Heureka již dodává Google data pro hodnocení e-shopů v AdWords.
  • Dříve působil Google jako "spojenec" Heureky v konkurenčním "boji" proti Zboží.cz ze skupiny Seznam.cz.
  • Uživatelům mohou chodit nově dva e-maily. Na Slovensku zasílají žádost o hodnocení e-shopu e-mailem kromě dominantní Heureky také NajNákup.sk a Pricemania. Místní marketéři to hodnotí tak, že zákazník často na první e-mail odpoví a ostatní smaže.
  • Může vést druhý e-mail ke snížení počtu hodnocení e-shopu v Heureka Ověřeno zákazníky? Zejména u menších e-shopů by tak mohlo dojít k odeslání příliš nízkého počtu hodnocení a ztrátě certifikátu Ověřenou zákazníky.
  • Google naznačuje vstup výsledků Zákaznických hodnocení Google do skóringu AdWords. Ať už to je či není hmatatelný fakt, povede to k tlaku některých marketérů na nasazení této služby.
  • Úřad na ochranu osobních údajů říká, že tato aktivita není v rozporu s českým zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
  • Zastánci aktivity Bez Heureky by mohli popřemýšlet kolik dat má o jejich e-shopu Google. A jak asi naloží s těmito novými daty. Můžeme se těšit i na aktivitu Bez Google?

Zamyšlení závěrem

Mne osobně tato zpráva zaujala jako další signál, který dává za pravdu těm, kdo před lety říkali, že lokální čeští internetoví lídři nevydrží hájit své pozice proti globálním lídrům věčně. Zda bude osud Heureky podobný, jako vyhledávání Seznam.cz (nebo dokonce Centrum.cz či Altas.cz, (pro pamětníky :-)) ukáže teprve čas. Každopádně je dobré nad touto aktivitou popřemýšlet důkladně.

Komentáře

Dobrý den. Nevíte prosím, co mají v recenzích Google namysli pod elementem "delivery_country": "COUNTRY_CODE"? Nikde jsem to nenašla.

Už jsem to našla, tak kdyby někdo hledal tak odpověď je zde https://support.google.com/merchants/answer/7106244?hl=cs&ref_topic=7105...

Přidat komentář