Live chat, nástroj zákaznické podpory

Moderní trend zákaznické podpory v prostředí internetu, i tak se dá popsat "live chat". Porovnali jsme 8 cenově dostupných nástrojů pro on-line chat s návštěvníky internetových stránek. Přečtěte si, nač jsme přišli.

Live chat jako nástroj zákaznické podpory

Zákazníci postrádají chuť a čas zavolat nebo napsat e-mail na uvedené kontaktní informace, chtějí znát odpověď na svou otázku v reálném čase, a na to je ideální "live chat" integrovaný do webové stránky.

Příklad live chatu na stránkách.

Výhod mají tyto programy (widgety) hned několik

  • návštěvník nemusí instalovat speciální programy jako Skype, ICQ, MSN,
  • program vám umožňuje v reálném čase sledovat, co návštěvníci na webu dělají,
  • aktivní přístup k návštěvníkovi, můžete ho na webu správně nasměrovat, pomoci při výběru produktů, upozornit na novinky a akce,
  • rychlá zpětná vazba na dotaz od návštěvníka webu,
  • statistiky o využívání internetových stránek uživateli.

Mezi nevýhody patří

  • "free" verze programů jsou osekané, pro weby s nízkou návštěvností jsou ale dostačující
  • vyžadují neustálou přítomnost pracovníka.

Instalace zákaznických chatů

Chatovací widget je velmi jednoduché na web umístit, většinou se jedná o JavaScriptový kód, který umístíte do zdrojového kódu stránky a chatovací okno se na webu zobrazí, některé programy mají vlastní administraci jiné musíte propojit s ICQ či Skype.  

Při výběru programu zvažte tyto faktory:

  • grafická podoba chatu (mohu widget graficky upravit),
  • má program vlastní administrační rozhraní a jaké obsahuje rozhraní funkce,
  • s kolika lidmi mohu naráz komunikovat,
  • posílá statistiky a reporty,
  • umožňuje shortcuts (klávesové zkratky),
  • jedná se o český nebo zahraniční program (možnost přeložení do češtiny),
  • jakou poskytují podporu,
  • umožňuje program propojení na Skype či Jabber,
  • cena.

Srovnání programů

V přehledu najdete české i zahraniční programy, které jsme vybrali na základě doporučení na internetu. Srovnali jsme funkce programů při platbě nejvyššího nabízeného tarifu. Některé ceny jsou orientační, mohou se lišit v počtu operátorů a měsíců použití.

Tabulka s porovnáním zákaznických "četů".

Klikněte na obrázek pro zvětšení.

Poznámka k tabulce: porovnání je jen orientační. Cenové tarify jednotlivých služeb se liší rozsahem poskytovaných služeb. Pro srovnání byly vybrány ceny nejnižších placených tarifů, ty ovšem nemusí obsahovat všechny uvedené funkce. Ceny byly, pro sjednocení, převedeny na CZK z USD a EUR kurzy 19,841 USD/CZK a 25,95 EUR/CZK, přičemž platba za LiveZillu je jednorázová, navyšuje se značně s doplňkovými moduly.

Doporučení

Podle nás obstál nejlépe program Zopim, který kromě možnosti volání nabízí velké množství funkcí za přijatelnou cenu.

Komentáře

Koukám, že tady na webu máte Zopim. To tedy asi bude placená verze, že? Mám totiž za to, že free verze neumožňuje překlad do jiného jazyka.

V administraci Zopimu čtu: tarif Lite, ten by měl být zdarma. A zatím slouží dobře. Přeložil jsem texty během prvních dní, kdy jsme měli na zkoušku zadarmo vyšší verzi.

Přidat komentář