Školení od APEK o vyhodnocování PPC kampaní ve 20 bodech

Když jsem před pár týdny v brzkých ranních hodinách vyrážel na školení do Prahy, neměl jsem velká očekávání. Přece jenom jsem již absolvoval několik školení na vyhodnocování kampaní a to i pod vedením Petry Větrovské. Ale nakonec jsem se vracel s dobrým dojmem a popsaným zápisníkem. 

Ukázalo se, že vyhodnocování PPC kampaní je oblast natolik rozsáhlá, že vždy je prostor dozvědět se něco nového, případně si některé metody osvěžit.

Z mých zápisků

  1. Reevidovat cíl — PNO se může v letech měnit. Vyšší PNO může znamenat vyšší zisk při vyšším obratu.
  2. Je třeba zkoušet i to, co v úvodním nastavení nefungovalo — od té doby se mohl zlepšit e‑shop, relevance, skóre kvality.
  3. Dokud nemáme konverze, vyhodnocujeme na základě Míry prokliku (špatný inzerát) a Míra opuštění.
  4. Vyhodnocujte PPC kampaně podle ostatních zdrojů — zde jde vidět, jak “rostou” PPC oproti jiným kanálům.
  5. Měřte i nekonverzní cíle na webu — rezervace produktů, emaily. Přidejte si je do vlastních sloupců v AdWords.
  6. Do Google Analytics (dále jen GA) importujte náklady, konverze jak z Skliku (script od Standy Jílka import nákladů do GA nebo přes Mergado s aplikací Sklik GA Importer), tak z AdWords. Vyhodnocujeme pak na jednom místě.
  7. Výsledky sestavy z Skliku dostanete do GA pomocí upravení utm parametrů u kampaně, nastavíte hodnotu {campaign}|{adgroup}, pomocí filtru to nechat v GA rozpadnout. 
  8. Pozor v GA na platební bránu, pokud vám “bere” konverze, tak je třeba ji přidat do seznamu vyloučených zdrojů v “nastavení služby”.
  9. Do GA přidejte metriku Výpočet PNO pomocí Vypočítané metriky.
  10. V AdWords zlepšujte Podíl ztracených zobrazení (hodnocení), hlavně u těch konverzních kampaní.
  11. V AdWords lze nastavit větší délku cookies. V GA je délka cookies 6 měsíců (lze nastavit delší období). Hodí se u delšího nákupního procesu.
  12. Strukturujte kampaně tak, abyste eliminovali časté chození na úroveň sestav.
  13. Pozor na jaké dotazy se spouští inzerce. Vylučujte kw napříč kampaněmi, abyste přivedli uživatele na relevantní stránku.
  14. U vylučujících výrazů pište slova ve všech tvarech, s diakritikou i bez. Ve většině případů ve volné shodě.
  15. U brandové kampaně nastavte lokalitu i v zahraničí.
  16. TIP Větrovky: Na úrovni kampaně oddělte volnou modifikovanou shodu od přesné shody.
  17. TIP Větrovky: Pokud je v účtu již nějaká struktura kampaní, která mi nevyhovuje, tak vytvořím novou a nechám chvíli běžet souběžně.
  18. Vyhodnocování rozšíření — probíhá na kartě segment “Toto rozšíření vs. ostatní”.
  19. Z obsahových kampaní vylučte remarketingové publikum.
  20. Vyzkoušejte vše v účtu. Nedejte na pocit “to nebude fungovat”

Těchto 20 bodů obsahuje spoustu zajímavého, ale jednu věc jsem tam nenapsal. Důvod, proč navštívit tohle školení. Bylo totiž určené pro e‑shopaře a ne PPC specialisty. Správu inzerce uvidíte “jinýma očima” a už kvůli tomu stojí za to jej navštívit.

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
19. 06. 2018
Lukáš je ředitel společnosti Besteto. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.