Jak vyděláváme klientům peníze díky PPC reklamám

V listopadu minulého roku se mi dostal na stůl zajímavý projekt – internetový obchod s módou. Ihned jsme v něm viděli výrazný potenciál.

Graf vývoje tržeb kampaní v AdWords
 Graf vývoje tržeb z kampaní AdWords z Google Analytics. Zvýrazněno období spolupráce. 

před

(1. 5. 2014 až 31. 10. 2015)

  • Celkově 18 měsíců
  • Zahrnuje 1x období vánoc
  • Celkové tržby z AdWords: 479 000 Kč
  • Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 45%
  • Měsíční průměr tržeb: 26 611 Kč

Období naší spolupráce

(1. 11. 2015 až 30. 6. 2016)

  • Celkově 9 měsíců
  • Zahrnuje 1x období vánoc
  • Celkové tržby z AdWords: 744 815 Kč
  • Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 23%
  • Měsíční průměr tržeb: 82 757 Kč

Z údajů výše lze vidět,  že se mi podařilo nejen dostat náklady pod 30%, ale navýšil jsem i průměrný objem tržeb více jak na trojnásobek.

Jak jsem dělal ty PPCčka

Prvotní audit nám ukázal, že klient nevyužívá plný potenciál Adwords. Mnoho typů kampaní klient neměl vůbec spuštěných a ty stávající nebyly dobře nastaveny. 

V první části jsem tedy optimalizoval stávající kampaně – vhodným nastavením a úpravami jsem snížil jejich nákladovost. Zároveň jsem začal vytvářet nové typy kampaní. Jako problém se ukázal počet domluvených hodin na spolupráci. 4 hodiny nejsou opravdu mnoho. 

V dalších měsících jsem čím dál více navyšoval objem kampaní a sestav. Probíhala neustálá optimalizace, aby náklady nikde neutekly. Postupně jsem tedy získal takové množství kampaní a sestav, že jsem pokryl celou nabídku klienta. Vše bylo připraveno na letní sezónu. V grafu můžete vidět jak se v dubnu tržby raketově zvedly. Klient je spokojený. My jsme spokojení.

Správa PPC kampaní 

Lukáš Kenja
09. 08. 2016
Lukáš je ředitel společnosti Besteto. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Témata:

Komentáře (2)

Lukáš17. 8. 2016, 8:15

Dobrý den, Pla kampaň spuštěnou neměl. Mohlo by se zdát, že ten nárust mohla mít z větší části na svědomí právě tato kampaň (často bývá Pla kampaň vysoce konverzní), ale v tomto případě tomu tak není. Pla kampaň je zde až 4. nejkonverznější a 5. nejziskovější. Nejvíce se na výsledcích podepsaly kampaně ve vyhledávací síti. S pozdravem Lukáš

Odpovědět
Miroslav Sedlák16. 8. 2016, 3:17

Dobrý den. Měl předtím spuštěny klient PLA nebo PI kampaně?

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.