Jak vyděláváme klientům peníze díky PPC reklamám

V listopadu minulého roku se mi dostal na stůl zajímavý projekt – internetový obchod s módou. Ihned jsme v něm viděli výrazný potenciál.

Graf vývoje tržeb kampaní v AdWords
 Graf vývoje tržeb z kampaní AdWords z Google Analytics. Zvýrazněno období spolupráce. 

před

(1. 5. 2014 až 31. 10. 2015)

  • Celkově 18 měsíců
  • Zahrnuje 1x období vánoc
  • Celkové tržby z AdWords: 479 000 Kč
  • Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 45%
  • Měsíční průměr tržeb: 26 611 Kč

Období naší spolupráce

(1. 11. 2015 až 30. 6. 2016)

  • Celkově 9 měsíců
  • Zahrnuje 1x období vánoc
  • Celkové tržby z AdWords: 744 815 Kč
  • Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 23%
  • Měsíční průměr tržeb: 82 757 Kč

Z údajů výše lze vidět,  že se mi podařilo nejen dostat náklady pod 30%, ale navýšil jsem i průměrný objem tržeb více jak na trojnásobek.

Jak jsem dělal ty PPCčka

Prvotní audit nám ukázal, že klient nevyužívá plný potenciál Adwords. Mnoho typů kampaní klient neměl vůbec spuštěných a ty stávající nebyly dobře nastaveny. 

V první části jsem tedy optimalizoval stávající kampaně – vhodným nastavením a úpravami jsem snížil jejich nákladovost. Zároveň jsem začal vytvářet nové typy kampaní. Jako problém se ukázal počet domluvených hodin na spolupráci. 4 hodiny nejsou opravdu mnoho. 

V dalších měsících jsem čím dál více navyšoval objem kampaní a sestav. Probíhala neustálá optimalizace, aby náklady nikde neutekly. Postupně jsem tedy získal takové množství kampaní a sestav, že jsem pokryl celou nabídku klienta. Vše bylo připraveno na letní sezónu. V grafu můžete vidět jak se v dubnu tržby raketově zvedly. Klient je spokojený. My jsme spokojení.

Správa PPC kampaní 

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
09. 08. 2016
Lukáš je ředitel společnosti BESTETO. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (2)

Lukáš17. 8. 2016, 8:15

Dobrý den, Pla kampaň spuštěnou neměl. Mohlo by se zdát, že ten nárust mohla mít z větší části na svědomí právě tato kampaň (často bývá Pla kampaň vysoce konverzní), ale v tomto případě tomu tak není. Pla kampaň je zde až 4. nejkonverznější a 5. nejziskovější. Nejvíce se na výsledcích podepsaly kampaně ve vyhledávací síti. S pozdravem Lukáš

Odpovědět
Miroslav Sedlák16. 8. 2016, 3:17

Dobrý den. Měl předtím spuštěny klient PLA nebo PI kampaně?

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.