Jak vyděláváme klientům peníze díky PPC reklamám

V listopadu minulého roku se mi dostal na stůl zajímavý projekt – internetový obchod s módou. Ihned jsme v něm viděli výrazný potenciál.

 

Klient si od počátku řešil PPC kampaně sám. Jeho kampaně byly dlouhodobě ztrátové, v září 2015 měl dokonce PNO přes 60%, i když oproti roku 2014 zvýšil objem tržeb. Mým cílem bylo dostat klienta pod PNO 30% a navýšit objem tržeb.

Graf vývoje tržeb kampaní v AdWords
 Graf vývoje tržeb z kampaní AdWords z Google Analytics. Zvýrazněno období spolupráce. 

Období před spoluprací

(1. 5. 2014 až 31. 10. 2015)

  • Celkově 18 měsíců
  • Zahrnuje 1x období vánoc
  • Celkové tržby z AdWords: 479 000 Kč
  • Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 45%
  • Měsíční průměr tržeb: 26 611 Kč

Období před spoluprací

Období naší spolupráce

(1. 11. 2015 až 30. 6. 2016)

  • Celkově 9 měsíců
  • Zahrnuje 1x období vánoc
  • Celkové tržby z AdWords: 744 815 Kč
  • Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 23%
  • Měsíční průměr tržeb: 82 757 Kč

Období naší spolupráce

Z údajů výše lze vidět,  že se mi podařilo nejen dostat náklady pod 30%, ale navýšil jsem i průměrný objem tržeb více jak na trojnásobek.

Jak jsem dělal ty PPCčka

Prvotní audit nám ukázal, že klient nevyužívá plný potenciál Adwords. Mnoho typů kampaní klient neměl vůbec spuštěných a ty stávající nebyly dobře nastaveny. 

V první části jsem tedy optimalizoval stávající kampaně – vhodným nastavením a úpravami jsem snížil jejich nákladovost. Zároveň jsem začal vytvářet nové typy kampaní. Jako problém se ukázal počet domluvených hodin na spolupráci. 4 hodiny nejsou opravdu mnoho. 

V dalších měsících jsem čím dál více navyšoval objem kampaní a sestav. Probíhala neustálá optimalizace, aby náklady nikde neutekly. Postupně jsem tedy získal takové množství kampaní a sestav, že jsem pokryl celou nabídku klienta. Vše bylo připraveno na letní sezónu. V grafu můžete vidět jak se v dubnu tržby raketově zvedly. Klient je spokojený. My jsme spokojení.

Správa PPC kampaní 

Svěřte své PPC kampaně vašeho e-shopu profesionálům. Stačí se ozvat na vladimir.prichystal@besteto.cz nebo na tel. číslo 775 927 988. S Vláďou se domluvíte na rozsahu prací a ceně. A pak se s chutí pustím do optimalizace vašich kampaní.
 

Komentáře

Dobrý den. Měl předtím spuštěny klient PLA nebo PI kampaně?

Dobrý den, Pla kampaň spuštěnou neměl. Mohlo by se zdát, že ten nárust mohla mít z větší části na svědomí právě tato kampaň (často bývá Pla kampaň vysoce konverzní), ale v tomto případě tomu tak není. Pla kampaň je zde až 4. nejkonverznější a 5. nejziskovější. Nejvíce se na výsledcích podepsaly kampaně ve vyhledávací síti. S pozdravem Lukáš

Přidat komentář