Vánoční TO-DO list aneb jak připravit váš e‑shop na nadcházející sezónu

Že jsou přípravy na Vánoce ještě daleko? To možná platí pro pečení cukroví, ale rozhodně ne pro váš e‑shop. Toto období je jakýmsi vrcholem roku pro většinu e‑shopařů a jeho příprava je klíčová, abyste měli úspěšné prodeje a spokojené zákazníky. My jsme si pro vás připravili vánoční TO-DO list, který obsahuje 11 marketingových tipů pro váš web. Pomůžeme vám nachystat a vytěžit z vánočního shonu maximum!

11 marketingových tipů pro vánoční sezónu

Vánoce jsou tím nejlepším časem pro maximalizaci tržeb! Proč? Pro většinu obchodníků či e‑shopařů představují 38 % až 49 % ročního obratu.

TIP: V každém roce si zapisujte problémy, kterým jste čelili v předvánočním období minulého roku. Díky zápiskům můžete provést změny už během roku a posunout váš e‑shop na vyšší úroveň.

1. Ozdobte váš e‑shop světýlky

Začněte kontrolou designu vašeho e‑shopu! Oživte a dodejte mu vánoční atmosféru. Přidejte vánoční grafiku, obrázky produktů s vánočními podtóny a snadno viditelné tlačítko na nákup dárků. Ujistěte se, že je váš web přehledný, intuitivní a lehce použitelný pro zákazníky.

2. Ujistěte se, že e‑shopu nepadá hlavička do boku

Běží na vašem webu vše, jak má? Zkuste si projít sami cestu zákazníka a nakupte na vašem e‑shopu. Buďte kritičtí a dbejte na detaily. Web musí fungovat jak švýcarské hodinky! Zkontrolujte také možnosti platby a dodání. 

TIP: Nastavte si u jednotlivých produktů zápis skladových zásob. Zákazníci tak uvidí, kolik zbývá položek skladem a pospíší si při nákupu.

3. Mobilní verze Vánoc

Nemuset otevřít notebook a objednat dárky během pár minut po cestě domů? Ano, čtete dobře! Přesně tento tip vánočních nákupů je oblíbený díky své rychlosti a jednoduchosti. Nezapomeňte přizpůsobit váš e‑shop pro mobilní zařízení. Pokud je váš e‑shop takzvaně responzivní, tak se vám automaticky přizpůsobí na jakoukoliv velikost obrazovky.

4. Vánoční kompas e‑shopu je nabitý na 100 %

Ujistěte se, že je váš e‑shop natolik rychlý, že nestihne odradit ani jednoho zákazníka. Rychlost načítání stránek, minimalizace počtu kliknutí a přidání zboží do košíku zaručí velký úspěch a přihraje vašemu sezónnímu obratu.

5. Nechejte vyniknout váš web mezi sousedy

Tematická klíčová slova vybírejte na základě SEO analýzy. Snažte se vyhnout častým frázím jako jsou například „tipy na dárky“, „vánoční dárky“ a další. Tato klíčová slova jsou hodně konkurenční a nemusí vám s velkou pravděpodobností pomoct dostat se na přední pozice vyhledávačů. Vaším cílem by měla být specifická, tzv. long tail klíčová slova, tedy delší fráze.

6. Vánoční e‑mail od Ježíška

Nachystejte si a pošlete e‑mail vašim zákazníkům, kde je budete informovat o objednání zboží. Zmiňte, kdy si mají objednat požadované produkty, aby jim stihly dorazit domů před Štědrým dnem a nemuseli tak psát po stromeček texty tipu: „Ježíšek si vzal předčasnou dovolenou a doručí dáreček až po Vánocích“. Že budete otravní? Ne! Nebudete! Zákazníci mile rádi uvítají veškerá doporučení a pomoc při vánočním shonu.

7. Dárky dorazí dřív, než řeknete kapr

Doručení do Vánoc? Ano! Přesně tuto informaci o termínech doručení mějte 100% připravenou na e‑shopu. Můžete ji poskytnout formou banneru nebo také článku umístěním na stránky.

TIP: Nezapomeňte zadat informace o termínu garance doručení do Vánoc i na srovnávače zboží! Pro více informací klikněte zde.

8. Daně snížit, lhůty na vrácení zboží zvýšit

Když už budou ty Vánoce, tak zkuste prodloužit lhůtu pro vrácení zboží třeba do 31.1.2024. Většina lidí nakupuje dárky jako překvapení a bohužel se někdy netrefí s výběrem. Proto ocení možnost vrácení zboží až po úklidu a posledním dojedeném salátu.

9. Svátky klidu, pokoje a míru

Každý chce trávit vánoční čas s rodinou u pohádek a hořícího krbu. Ale co chce ještě víc? Nemyslet na stav kreditů v inzertních systémech. Dobijte si proto takovou částku, která vám vydrží až do února.

Zapojte všechny kanály online propagace na maximum a vytěžte maximum.

  1. Newslettery: Informujte zákazníky o výše zmíněné garanci doručení do Štědrého dne a inspirací na dárky. Nabídněte jim i vánoční bonus ve formě doručení nebo dárkového balení zdarma.
  2. PPC kampaně: Nastavujte si PPC kampaně se zaměřením na specifické i tematické vyhledávací dotazy. Opět dobře funguje garance dodání do Vánoc.
  3. Retargeting: Perfektní styl propagace na vánoční sezónu je retargeting. Jedná se o reklamu, která se bude zobrazovat lidem, kteří váš web už navštívili. Nastavte si ho v PPC kampaních, ale také na sociálních sítích. 
  4. Sociální sítě: Ty jsou o komunikaci a především dobře slazené grafice. Dbejte na vánoční grafiku a celkový tón barev. Sledujte reakce pod příspěvky a aktivně odpovídejte zákazníkům. 
  5. Srovnávače zboží: Investice do zbožových srovnávačů se vyplatí zejména v předvánočním období. Skrze placenou reklamu můžete nabídnout nejnižší cenu. Ta by se vždy měla shodovat s cenou na vašem e‑shopu.

Pokud byste chtěli pomoct s nastavením srovnávačů, neváhejte napsat našemu specialistovi Filipovi. Nyní máme otevřené BESTETO Café a konzultace s ním jsou zcela zdarma. :)

10. Dávejte dárky, až pak je přijímejte

Péče o zákazníky nebyla nikdy důležitější než o Vánocích. Lidé jsou ve stresu a napjatí, aby vše stíhali a celá rodina byla s výběrem dárečků spokojená. Odepisujte zavčas a buďte jim nápomocní s jejich výběrem pod stromeček.

11. Vánoce na míru, v balícím papíru

Nabízejte zboží, které je nejžádanější o Vánocích a prezentujte jej jako vánoční dárky, případně jako vánoční výzdobu. S tím upravte i produktové popisky a fotografie tak, aby nesli vánočního ducha jako například u firmy LifeLike.

Vytvořte na e‑shopu speciální nabídku a pojmenujte ji vánoční dárky, tipy na dárky nebo vánoční nabídka. Inspirací vám může být e‑shop BellaRose.

Pak už záleží na vaší kreativitě, můžete například připravit sady dárků s výhodnými cenami. Připravte kategorii, kde budou dárky rozdělené podle člena rodiny (dárky pro maminky, tatínka, bratra, babičku…).

BONUS NAVÍC

Spousta lidí dnes neví, co svým nejbližším koupit. Buď nemají žádný nápad nebo má dotyčný už vše, co potřebuje a nechtějí kupovat zbytečnosti. Velmi užitečným tipem je dárkový poukaz. Tento dárek nebude obdarovaného tížit na rameni cestou domů a zároveň nabízí povánoční překvapení.

Nabídněte dárkové poukazy ve více variantách (500 Kč, 1000 Kč, 2500 Kč…).

Karolína Krystková
09. 11. 2023
Kája pracuje v BESTETO jako Content & Event specialista. Stará se o obsah na našich sociálních sítích, pořádá eventy jako je PPC na stojáka nebo NEkonference a natáčí podcast Oranžáda.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.