Rok 2023 je tady! Spolu s ním se můžete těšit na nové výzvy a trendy, které nás v online marketingu čekají. Digitální marketing se neustále mění a vyvíjí, proto je potřeba jít s dobou a držet krok s aktuálními trendy. Sepsali jsme pro vás 4 trendy, které nás v roce 2023 čekají. Tak se na ně pojďme společně podívat.
1. Metaverse
Metaverse je jeden z nejvíce diskutovaných trendů v digitálním marketingu. Že nevíte o čem je řeč? Metaverse je poměrně široký pojem, který popisuje různé virtuální zážitky odehrávající se v online světě. V tomto světě mohou lidé prostřednictvím avatarů interagovat s aplikacemi nebo ostatními avatary v 3D prostředí, které napodobuje realitu.
Metaverse již vyzkoušely velké značky — Nike, Starbucks a další.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/nike-metaverse.webp)
2. Spolupráce s influencery
Influenceři se v posledních letech těší čím dál tím větší oblibě jak u větších, tak u menších značek. A není se čemu divit. Vzhledem k tomu, že je reklamní prostředí stále více a více nepřehledné, musí firmy hledat způsoby, jak být svým potenciálním zákazníkům ještě o kousek blíž.
Proč vyzkoušet spolupráci s influencery?
- Ze statistik vyplývá, že influencer marketing se už brzy stane odvětvím v hodnotě 15 miliard dolarů.
- Obsah generovaný influencery je v průměru až 8x úspěšnější než obsah tvořený firmami a profesionálními fotografy. Uživatelé sociálních sítí preferují autentický obsah.
- 80 % uživatelů dokončilo nákup poté, co viděli, že influencer doporučil daný produkt na sociálních sítích.
Pokud se do spolupráce s influencery rozhodnete jít, nezapomeňte na smlouvu. I když se vám to bude zdát jako “zbytečná” věc, nakonec budete rádi, že ji v případě nedodržení domluvených podmínek máte. Pokud vás zajímá na co vše si dát pozor, pusťte si náš podcast s Andreou Voříškovou z advokátní kanceláře eLegal.
3. Krátká videa
TikTok a Instagram Reels získali pozornost většiny uživatelů sociálních sítí a letos tomu nebude jinak. Pokud máte firmu a chcete být svým zákazníkům na očích, budete muset jít s dobou a ponořit se do tajů těchto krátkých videí.
Ze začátku vás to sice bude stát spoustu času a úsilí, ale uvidíte, že výsledek bude stát za to. Nově si také můžete naplánovat zveřejnění krátkých videí pomocí nástrojů pro správu sociálních sítí (Hootsuite, Creator Studio).
TikTok vs. Instagram Reels
- TíkTok má až 6x vyšší míru zapojení.
- Videa na TikToku mají až o 44 % komentářů více než Instagram Reels.
- Na TikToku je převážně Generace Z, na Instagramu zase Mileniálové.
![](https://www.besteto.cz/wp-content/uploads/tiktok-vs-instagram-1024x591.png)
Pokud se rozhodnete působit na obou sociálních sítích, myslete na to, že jejich cílem je získat pozornost uživatelů na podobném či stejném obsahu. Algoritmy obou platforem ale fungují úplně jinak — pokud tedy budete mít úspěšný obsah na TikToku, neznamená to, že bude mít stejný úspěch i na Instagramu.
4. Komunikace s chatboty
Představte si, že máte dotaz týkající se zboží či objednávky, snažíte se spojit s e‑shopem, píšete e‑maily, ale e‑shop nereaguje tak rychle jak potřebujete. Abyste se vyhnuli špatným recenzím a komentářům, doporučujeme si vytvořit vlastního chatbota a být se zákazníky v bezprostředním kontaktu.
Co to ten chatbot vlastně je?
Chatbot je program, se kterým můžou uživatelé chatových platforem jako je Messenger, Skype nebo třeba Slack v omezené míře komunikovat. Jako tvůrce chatbotu si vytvoříte otázky a odpovědi pro uživatele, kteří vás kontaktují.
Výhody chatbotů
- Dokáží během chvilky jednoduše odpovědět na nejčastější otázky zákazníků — jaká je vaše otevírací doba, kolik zaplatí za dopravu nebo třeba který produkt je pro ně ten pravý.
- Jsou levní, zaplatíte za ně jen ve chvíli instalace a případně za prémiové funkce.
- Z konverzace se zákazníkem můžete získat zajímavé informace, které později využijete (datum narození pro zaslání narozeninové slevy, nákupní preference a jiné).
Nevýhody chatbotů
- Není to člověk a nedokáže řešit složitější situace.
Tak a jsme u konce. Co říkáte ny výše zmíněné trendy? Pustíte se do nich nebo zůstanete u staré “osvědčené” klasiky? Dejte nám vědět do komentářů!
Komentáře (1)