Srovnání výkonu klasických a rozšířených reklam v Adwords s překvapujícími výsledky

Konec klasických textových reklam v AdWords se blíží. Pojďme se tedy podívat, jak jsou na tom s výkonem rozšířené textové inzeráty oproti klasickým.

Od 1. února 2017 již nebudeme moci vytvářet a editovat klasické inzeráty. Na jejich místo přichází rozšířené inzeráty, které by podle společnosti Google měly generovat vyšší míru proklikovosti. Jestli to tak bude a zda jejich výkon bude lepší, si ukážeme na dosud nashromážděných datech.

Jak probíhalo srovnání klasických a rozšířených inzerátů

Sledovanými hodnotami jsou – míra prokliku (CTR), konverzní poměr a cena za konverzi.

Pro srovnání jsme vzali data z účtů 12 e‑shopů s nejvyšším počtem zobrazení rozšířených reklam.

Sledované období: 15. srpen – 15. listopad 2016

Výsledky klasických a rozšířených inzerátů

Klasické reklamy v Adwords - výsledky
Obr. 1: Výsledky klasických inzerátů

Rozšířené inzeráty v Adwords - výsledky
Obr. 2: Výsledky rozšířených inzerátů

Klasické a rozšířené inzeráty v Adwords - srovnání výsledků
Obr. 3: Srovnání výsledků klasických a rozšířenách inzerátů

Při výpočtu zohledňujeme veškeré informace (z tabulek výše) u jednotlivých účtů. Výpočtem jsme schopni zjistit nejen CTR, ale jsme schopni zohlednit i výkon v podobě ceny za konverzi.

Závěry z porovnání klasických a rozšířených reklam

V tabulce lze vidět, že míra prokliku souhlasí s informací od společnosti Google – uživatelé na rozšířené inzeráty více klikají. Co nás ale netěší, je to, že cena za konverzi je zde vyšší než u klasických inzerátů.

Domníváme se, že je to způsobeno obsahem reklam – do rozšířených inzerátů vkládáme více informací – které zaujmou větší skupinu uživatelů internetu a reklama se stává obecnější. Pro zvýšení konverzního poměru je tedy třeba mít co nejkonkrétnější text vzhledem k cílové stránce. U rozšířených inzerátů bude tedy více než kdy dříve důležitá kvalita textu.

Máte s rozšířenými inzeráty jinou zkušenost? Podělte se s námi a s našimi čtenáři v komentářích.

Jak správně nasadit rozšířené inzeráty

Chcete pomoct s nasazením rozšířených inzerátů, abyste dosahovali stejně dobrých nebo ještě lepších výsledků než dosud? Ozvěte se nám.

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
30. 11. 2016
Lukáš je ředitel společnosti Besteto. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (1)

Vojtěch Audy4. 12. 2016, 2:47

Na ty rozšířené jste měli nižší bid, či co je důvodem takových rozdílů v impresích?

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.