Co je SoundCloud a jak vytěžit z (firemního) profilu maximum

Platforem, na které můžete nahrát své vlastní podcasty existuje spousta. V dnešním článku se zaměříme na švédskou platformu SoundCloud, která vznikla v roce 2007. Aktuálně ji využívá více než 175 milionů uživatelů po celém světě a nachází se na ni okolo 190 milionů skladeb od 20 milionů autorů. Sečteno podtrženo, na své si zde přijdou jak firmy, tak i jednotlivci.

Tarify na Soundcloudu

Pro posluchače

  • SoundCloud Go (4,99 $/​měsíc)
  • SoundCloud Go+ (9,99 $/​měsíc)

Pro tvůrce

  • Pro Unlimited (144 $/​rok)
  • Repost by Soundcloud (30 $/​rok)

Jednotlivé tarify jsou podrobně rozepsány na této stránce. Většinou se jedná o rozdíly v možnosti online/​offline a kvalitě přehrávání, počtu uploudovaných nahrávek na profilu atd.

Firemní profil na Soundcloudu

Firemní profil působí na internetu jako taková vizitka. Proto si dejte záležet a vyplňte na něm vše, co vyplnit jde. V případě této platformy se jedná o následující věci:

  • Logo – Logo je jedna z věcí, které uživatel vidí a dokáže si ho spojit s danou firmou. Doporučená velikost je 1000×1000 px.
  • Zemi, město — Máte podcasty v češtině? Dejte tam Českou republiku. Máte je ve slovenštině? Dejte tam Slovensko.
  • Popis společnosti – Shrňte uživatelům v pár větách kdo jste a na koho případně na co se mohou těšit ve vašich skladbách či podcastech.
  • Sociální sítě a web — Chcete, aby se o vás uživatelé dozvěděli více? Nezapomeňte přidat odkazy na jednotlivé sociální sítě (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) a web.
  • Playlisty – Playlisty si mohou uživatelé vytvořit sami, můžete jim ale pomoci tím, že už nějaké vytvoříte dopředu (např. na dané téma — SEO, PPC reklama).
  • Alba
  • Úvodní fotka — Je na vás, co zvolíte. Doporučená velikost úvodní fotky na Soundcloudu je 2480×520 px.
Firemní profil na Soundcloudu

Poté, co budete mít firemní profil hotový, můžete začít nahrávat své podcasty či skladby. I ty ale můžete ještě zoptimalizovat tak, aby šly v budoucnu lépe dohledat. Nezapomeňte tedy vyplnit následující věci:

  • Název – Uveďte název skladby či téma podcastu.
  • Úvodní fotka – Úvodní fotka je základ. Myslete však na to, že tyto úvodní fotky se následně přepisují i do aplikací třetích stran (např. Spotify, Instagram).
  • Popis – Tohle je prostor, kde můžete uživatele zaujmout. Prozraďte jim, co se v podcastu dozví a na co vše se můžou těšit. 
  • Hashtagy – Ty určitě všichni znáte. I tady fungují stejně jako na sociálních sítích. My osobně používáme hashtagy tři — Besteto, Oranzada podcast, Oranzada. Pokud na nějaký z nich kliknete, zobrazí se vám všechny podcasty, které tento hashtag obsahují.
Náhled podcastu na platformě SoundCloud

Statistiky

Máte rádi čísla? Pak si i tady určitě přijdete na své. Tyto statistiky vám mohou prozradit, jaké publikum si oblíbilo zrovna vaše nahrávky či profil. Můžete se podívat na celkový počet přehrání jednotlivých skladeb/​podcastů, nejoblíbenější nahrávky, top posluchače a lokality, odkud si vaše skladby uživatelé přehrávají nejčastěji. Velké plus vidíme také v tom, že si můžete zobrazit data za období, jaké chcete (7 dní, 30 dní, 12 měsíců nebo za celou dobu).

Zdroj: SoundCloud

Podcasty a nahrávky v aplikacích třetích stran

Jde to! Stačí získat RSS feed ze SoundcCloudu a nasdílet ho do aplikací třetích stran — Spotify, Apple Music, Amazon Music Unlimited, YouTube Music a další streamovací služby.

Jak získat RSS feed?

  1. Klikněte na Settings — Contet — RSS feed.
  2. Zkopírujte odkaz a vložte ho do aplikace třetí strany.
RSS feed

Jak dostat vaše nahrávky na Spotify?

  1. Zaregistrujte se na adrese podcasters.spotify.com
  2. Add your claim or podcast –> zkopírujeme RSS feed ze Soundcloudu –> vložte ho do Spotify a klikněte na pokračovat.
  3. Schvalování bude chvilku trvat (po schválení vám přijde e‑mail).

Další podcastové platformy

Pokud vám SoundCloud nevyhovuje, můžete vyzkoušet i další (placené) podcastové platformy:

  • Anchor
  • Libsyn
  • Buzzsprout
  • Captivate
  • Transistor
  • Castos
  • RSS.com
  • Podbean
  • Resonate

Pokud byste potřebovali pomoci s nastavením profilu na SoundCloudu, neváhejte nám napsat do komentářů.

Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
17. 05. 2022
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.