SEO - optimalizace pro vyhledávače

Oslovte návštěvníky fulltextových vyhledávačů, získejte nové zákazníky, budujte svou značku. Zvýšíme šanci, že se zobrazíte uživatelům, kteří zadávají dotazy na váš sortiment.

Jak děláme SEO

Žádná tajná alchymie, ale pořádný kus dřiny. To je optimalizace pro fulltextové vyhledávače. Namísto nabídky tajných „SEO nástrojů“ vám raději všechno, co pro vás děláme, podrobně vysvětlíme:

Cílem SEO auditu je odhalit problémy, které zhoršují pozici webu nebo dokonce neumožní jeho zobrazení ve výsledcích vyhledávání. Navržené úpravy pomohou zvýšit návštěvnost webu.

Kontrolujeme a navrhujeme úpravy zejména u:

  • Indexovanosti a indexovatelnosti (zda se všechny podstránky webu mohou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání)
  • Nastavení souborů Robots.txt a Sitemap.xml
  • Nevhodná přesměrování nebo nefunkční stránky či prvky
  • Výskyt duplicitních stránek
  • Obsah hlavních nadpisů, meta title a meta description jednotlivých podstránek
  • Stránkování kategorií
  • Řešení jazykové mutace webu
  • Vlastnosti obrázků
  • Formát URL adres
  • Nastavení HTTPS (a jestli je opravdu všude)

Na základě zjištění navrhneme úpravy, které ve spolupráci s klientem a často i programátorem zapracujeme.

Časová náročnost obvykle 6-7 hodin jednorázově.

Cílem je upravit kategorie produktů tak, aby měly šanci získat z neplaceného vyhledávání více návštěvnosti. Opět je obvykle potřeba součinnost klienta/programátora při zapracování.

Porovnáme stávající strukturu kategorií s analýzou klíčových slov. Pokud se rozchází, zvažujeme:

  • přeskládání kategorií
  • doplnění podkategorií (pro pokrytí klíč. slov)
  • doplnění parametrických kategorií
  • upravení názvů stávajících kategorií

Pokud je to vhodné, navrhujeme úpravy H1 nadpisů kategorií, struktury kategorií, úpravy Titlů, URL adres a odkazů z menu na kategorie.

Časová náročnost obvykle: 8-24 h jednorázově.

Dalším krokem (po zapracování úprav na webu) je podpoření podstránek s potenciálem ke zlepšení pozice ve výsledcích neplaceného vyhledávání a získání návštěvnosti. Co pro to uděláme? Pomocí zpětných odkazů z cizích webů (externích zpětných odkazů) můžeme zvýšit autoritu důležitých podstránek i webu jako celku. Stránky s větší autoritou následně budou mít větší šanci dosáhnout ve výsledcích vyhledávání na lepší pozice a tím z neplaceného vyhledávání získávat více návštěv.

Přestože budou stránky klienta z pohledu on-page SEO maximálně vytuněné, linkbuilding je stále potřeba.

Časová náročnost od 4 h měsíčně.

Analýza klíčových slov odhalí i vyhledávací dotazy, které sice nemusí být použitelné na prodejních stránkách, ale pokrýt je můžete vytvářením obsahu například na blogu.

Klíčová slova vhodná pro tvorbu obsahu sloučíme do tématických celků, které dají základ pro návrh kategorií a konkrétních témat pro články na blogu. 

Pokud nemáte kapacitu na psaní článků, můžeme vám poradit s nalezením externího copywritera se zkušenostmi, vztahem k vašemu oboru nebo alespoň k podobnému oboru. TIP: Na toto téma natáčelo s Martinem video Mergado.

Časová náročnost od 6 hodin jednorázově.

Odhalíme anomálie v míře prokliku (zejména extrémně nízké hodnoty) pro konkrétní vyhledávací dotazy či podstránky webu, kde bude vhodné vylepšit Title a Meta Description. Cílem je zlepšení míry prokliků z neplaceného vyhledávání a tím váš web získá více návštěv z neplaceného vyhledávání

Tato služba je zaměřená pouze na Google, pro Seznam nejsou dostupná potřebná data. Více o optimalizaci CTR se dozvíte v článku.

Časová náročnost od 4 hodin jednorázově

Kvůli chybějícím popiskům kategorií se připravujete o vyšší návštěvnostlepší pozice ve výsledcích vyhledávání. Z pohledu zákazníka jsou tyto popisky důležité při rozhodování o nákupu, protože se dozví více informací o nabízeném zboží. Pro vás přináší možnost interního prolinkování na další produkty nebo kategorie na e-shopu. Atraktivní popisky vás také odliší od konkurence.

Tvorba popisků kategorií je časově náročná a sami si na ni netroufáte? Nabízíme vám služby našeho interního copywritera, který si zpracuje jednoduchou analýzu klíčových slov a na jejím základě vytvoří texty se zaměřením na SEO.

Hodinová sazba interního copywritera je 350 Kč bez DPH. 

Termín dodání se může lišit podle rozsahu práce a volných kapacit copywritera.

Pokud spolupracujeme s klienty už delší dobu, stejně je co vylepšovat. Mezi typické oblasti patří:

  • Porovnání důležitých typů podstránek (kategorie, detail produktu) s konkurencí a navržení úprav pro váš web.
  • Doplnění obsahových, interaktivních, technických prvků, kterými disponuje konkurence, pomáhá jí se zviditelnit v neplaceném vyhledávání a vám chybí.
  • Konzultace interního prolinkování, formátování článků a výzev k akci v článcích (aby články přinášely tržby).
  • Rychlonávrh úpravy struktury kategorií bez analýzy klíčových slov (nebere v potaz vyhledávací dotazy, vychází ze zkušenosti a očividných nedostatků v názvech kategorií).
  • Větší konzultace k auditům či návrhům.

Nástroje, které používáme

nástroje pro SEO

a další...

Spoluprací s námi získáte

  • Studnici vědomostí. Kluci sice dělají hlavně SEO, ale taky se zajímají o ostatní oblasti marketingu a tak dokáží problém řešit komplexně.
  • Možnost se zapojit do úprav. Jsme rádi, když se klienti ptají a hledají s námi, co by šlo zlepšit.
  • Záminku pro výlet do Brna :)

V čem jsme jiní

Víte za co a kolik platíte. U každé oblasti SEO je v popisku uvedená přibližná časová náročnost a ceník si můžete nastudovat tady.

Starat se o vás budou SEO mistři:

Domluvte si schůzku v naší kanceláři v Brně nebo SEO týmu pošlete rovnou poptávku.

Můžete nám taky zavolat.