Neutrácíte zbytečně? Zjistěte, jestli vaše produkty v Skliku neprodělávají

S Honzou Řičánkem, konzultantem výkonnostní reklamy ze společnosti Seznam.cz, jsme řešili, jakým způsobem ještě více optimalizovat produktovou inzerci v Skliku.

Pokud se orientujete v Skliku, tak víte, že Sklik neposkytuje informace o výkonu jednotlivých produktů. V rozhraní máte možnost vidět pouze informace o výkonu jednotlivých produktových skupin a dotazů, na které se produkty zobrazily. My vám ukážeme, jakým způsobem ty data získáte a jak je zapracovat do inzerce.

Bez čeho se neobejdete?

Samozřejmě potřebujete přístup do Skliku, poté do Google Analytics a možnost provádět úpravy ve feedu – doporučujeme přes aplikaci Mergado.

Hledání cesty

Protože je tento článek nejspíš vůbec prvním návodem, jak na to, hledali jsme různé způsoby. První myšlenka vedla přes statistiky v Skliku. Ta se ukázala jako slepá. Nakonec jsme zjistili, že správnou cestou jsou data v Google Analytics. Upozorním, že výkon produktů změříme na základě atribučního modelu z Analytics.

Není to tak složité

V Analytics (viz obr.1) nejprve vybereme období, za které chceme sledovat výkon produktů. Poté přejdeme do přehledů Akvizice, Kampaní a Všech kampaní. Zde si rozklikneme kampaň, která nás zajímá. V našem případě tedy „ B: PI” a přidáme sekundární dimenzi Vstupní stránka. Zobrazit si můžeme až 5 000 řádků. Nyní máme přehled výkonu jednotlivých produktových stránek dle URL adres. Tento přehled si vyexportujeme do Excelu.

Obr. 1

V Excelu si otevřeme list Datová sada. Vedle sloupce Návštěvy si vytvoříme nový sloupec Náklady. Přejdeme do Skliku, do produktové kampaně a podíváme se na průměrnou cenu za proklik v daném období. Vrátíme se do Excelu, průměrnou cenu za proklik vynásobíme sloupcem “Návštěvy” a dostaneme náklady (víme, že tento způsob výpočtu nákladů jednotlivých URLl není přesný. Možnou další cestou je úprava scriptu od Standy Jílka). Pokud potřebujeme, přidáme si ještě sloupec PNO, případně ROAS. Nyní dle cílů vyhodnotíme výkon jednotlivých url. Ponecháme jen ty řádky, které nesplňují naše cíle.

Úprava dat

Teď už víme, které URL jsou nákladné, je proto načase, abychom zjistili ID produktů a tyto produkty si označili ve feedu pro Zboží.cz. Nejprve je třeba připravit data pro Mergado. Na začátek všech URL adres doplníme doménu eshopu včetně HTTPS. Poté smažeme z každé URL adresy část od otazníku (včetně), například pomocí regulárního výrazu \?.* .

Mergado

V Mergadu (viz obr. 2) vytvoříme výběr pomocí URL a funkce neobsahuje ve výčtu. Výsledný výběr použijeme pro vytvoření pravidla — vytvoření štítku, protože Sklik se štítky umí pracovat.  Zvolte si název obsahu štítku — například “Nenákladné produkty” a přegenerujte feed.

Obr. 2

Štítky v produktové inzerci

V produktové inzerci (viz obr.3), v úpravě produktových skupin, vyberte štítek “Nenákladné produkty” do každé produktové skupiny. Hotovo! Nyní máte z produktové inzerce vyloučené nákladné produkty.

Obr. 3

Pár slov závěrem

Je opravdu potřeba vybrat klienta a časový úsek tak, abyste měli dostatek dat. My jsme to testovali na produktové kampani s 6 000 prokliky a ukázalo se to jako na hraně. Z exportu jsme vyčetli, že jen přibližně 15 produktů nesplňovalo stanovené cíle a z nich jen 7 bylo momentálně v nabídce, ostatní již byly vyprodané.

Doufáme, že vám náš návod pomůže k lepší práci s produktovou inzercí. Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, neváhejte se na nás obrátit.

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
23. 10. 2018
Lukáš je ředitel společnosti BESTETO. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.