Rozhovor: Balikobot.cz - rychlejší expedice balíků

Přinášíme vám rozhovor s Martinem, který nám přiblíží, jak to vlastně je s Balíkobotem. V článku nám upřesní ceny dopravy, jak dostat Balíkobot do administrace a nebo si můžete přečíst, co se dělo v roce 2014 a 2015.

Martine, můžeš, prosím Balíkobot stručně představit?

Určitě. Balíkobot je v podstatě agregátor přepravních služeb. Je to řešení, které má na sebe přes API napojené jednotlivé přepravce a my toto řešení poskytujeme eshopům. Eshop tedy jednoduše expeduje balíčky přímo ze své administrace bez toho, aniž by se musel přihlašovat do systému přepravní služby.

Možná to řeknu ještě trochu laicky – když má člověk eshop a chce balíčky poslat přes přepravní službu, tak na to potřebuje přepravní štítek a potřebuje jednotlivá data o těch štítcích, dobírkách atd. dostat do systému přepravní služby, aby věděla, kam má balík poslat. Aby eshop nemusel podstupovat tuto složitou proceduru, tak to pro něj zastřešujeme my.

Jak je to s cenami dopravy? 

Co se týká nastavení cen, tak to je na domluvě eshopu a dopravce. Do toho my nezasahujeme, pracujeme s cenami, jak je má nasmlouvané eshop. Hlavní výhody Balíkobota je úspora času díky automatizaci. Nevznikají problémy s přepisováním či jinou chybovostí a navíc získá eshop přímo ve své administraci i službu sledování zásilek.

Jak se dostane Balíkobot do administrace eshopu?

Můžete si jej jednoduše spustit přes moduly eshopu. Většina nejpoužívanějších eshopových řešení již Balíkobot jako modul nabízí. V současné době je jich už 14, jmenovitě třeba Shoptet, Oxyonline, Bohemiasoft a další. Tyto moduly jsou hotové, eshop si je jednoduše spustí a může ihned začít využívat naši službu. 

Další variantou je vlastní systém – pokud eshop má vlastní verzi administrace, pak je nezbytné tam Balíkobot doprogramovat.

Kolik eshopů využívá vaši službu?

V současné době ji využívá okolo 500 eshopů. Toto číslo se však stále mění. 

Kdy jste vznikli?

Balíkobot vznikl v roce 2014. S vývojem jsme začali na začátku roku a postupně jsme napojovali jednotlivá eshopová řešení a následně konkrétní eshopy.

Jak s odstupem hodnotíš rok 2014?

Hodnotím jej pozitivně, o službu je zájem a máme i velmi kladné reakce uživatelů. Nejčastěji si pochvalují úsporu času, kterou jim Balíkobot přinesl.

Co jste zvládli za rok 2015?

Zaměřili jsme se hlavně na rozšiřování jednotlivých modulů. Integrovali jsme náš nástroj do víc a víc systémů, udělali jsme moduly do open-source systémů, jako je třeba Magento nebo OpenCart a také jsme pracovali na napojení Balíkobota do ERP systémů, například Helios Orange.

Děkuji za rozhovor.

Přidat komentář