Produktové inzeráty ve vyhledávání během pár minut? S PPC Bee to jde

V minulých měsících se naši PPC specialisté pustili do tvorby kampaní skrze nástroj PPC Bee. To vše na základě školení, které proběhlo přímo v pražském sídle této společnosti, a o kterém vyšel článek na našem blogu již dříve. 

PPC Bee slouží především k efektivní tvorbě produktových inzerátů ve vyhledávání v Google Ads, Skliku i Bingu na základě dat z XML feedu. Cena za měsíční používání PPC Bee závisí na počtu inzerovaných produktů, ale BESTETO klientům nabízíme vytváření kampaní zdarma.

První dojmy

Vyzpovídal jsem své kolegy Patrika a Janču, kteří už mají spuštění první kampaně přes PPC Bee za sebou:

U jakého sortimentu jste kampaně spustili?

Patrik: V případě obchodu s módou to byly značky bot a šperky, u prodejce koupelnového nábytku zase koupelnové vybavení.

Janča: Kampaně jsem spouštěla na elektroniku, konkrétně mobilní telefony a u e‑shopu s drogerií na holítka.

Co jste na začátku řešili, s čím jste se potýkali?

Patrik: S horší kvalitou dat ve feedu.

Janča: Řešila jsem hlavně ochranné známky, vyhledávací dotazy a špatnou strukturu feedu.

„Zprvu je obtížné se v PPC Bee orientovat, ale to poměrně rychle pomine.“

Vybrali byste teď jiný sortiment? Jaký?

Patrik: Ne. Vybral jsem případy, u kterých byl dobrý potenciál.

Janča: Spíše bych zkoušela další klienty a začala u těch s lepší strukturou a daty v XML feedu.

Co bylo nejobtížnější při práci s PPC Bee?

Patrik: Náročnější byla úprava klíčových slov a práce s regulárními výrazy.

Janča: Já to vidím stejně — úprava klíčových slov a práce s regulárními výrazy (obr. 1).

Obr. 1: Tvorba klíčových slov

S čím jste pracovali, jak jste upravovali data z XML feedu?

Patrik: Nejprve v aplikaci Mergado, ale poté jsem přešel do PPC Bee, protože je přehlednější. Vytvářel jsem klíčová slova tak, že jsem dával dohromady kategorii, značku a specifikaci (rozměry).

Janča: Je to hodně závislé na datech. Úprava Title pomocí Mergada by byla výhodná díky možnosti použití pro Google Shopping Ads, takže jsem začala vytvářet regulární výrazy v něm, ale pak jsem přešla kvůli jednoduchosti do PPC Bee.

Co byste nyní udělali jinak? Proč? 

Patrik: Ze začátku bych si prošel prodejnost sortimentu a udělal analýzu, zda je atraktivní. Potom bych provedl kontrolu hledanosti výrazů a podíval se na kvalitu feedu. 

Janča: Promyslela bych si to více, podívala se na strukturu a kvalitu feedu. Vyhodnotila bych, kdy se dá úprava Title (např. přiřazení značky k modelu — mobilní telefon Xiaomi MI3) pro PPC Bee využít i pro Google nákupy. Zaměřila bych se na hledanost sortimentu. A zkontrolovala dopředu ochranné známky.

Vím, že je ještě brzy na hodnocení (kampaně jsou spuštěny jen měsíc), ale měla už inzerce přínos? Jak to vidíte do budoucna?

Patrik: Zatím neměla. Když budeme pokračovat s tvorbou kampaní a pracovat na zlepšení, přínos do budoucna vidím.

Janča: Konverze z toho zatím nejsou, ale na web jsem přivedla velmi levně relevantní návštěvníky, se kterými mohu dále pracovat, například pomocí remarketingu.

„Během pár hodin dokážete vytvořit tisíce inzerátů a každý na konkrétní produkt“

Jaké máte další plány ohledně rozvoje kampaní u vytvořené inzerce?

Patrik: Chci znovu projít nastavení a výkon. Mám také v plánu zkoumat klíčová slova a více si s nimi v PPC Bee pohrát.

Janča: Budu nyní sbírat data, optimalizovat podle jejich výkonu a hlídat vyhledávací dotazy.

Jaký je váš celkový dojem z tvorby kampaní skrze nástroj PPC Bee?

Patrik: Práce s PPC Bee je user friendly, chystám se inzerci dále rozvíjet.

Janča: Baví mě to, akorát je nutné mít dobrá data. Užívám si tvorbu inzerátů :-) (obr.2).

Obr. 2: Tvorba inzerátu

Jak to vidím já

Osobně jsem z používání nástroje PPC Bee nadšený. Zprvu je obtížné se v něm orientovat, ale to poměrně rychle pomine. Hlavní výhodu vidím v tom, že během pár hodin dokážete vytvořit tisíce inzerátů a každý na konkrétní produkt. Dokážete přivést na web relevantní návštěvníky a to vše za zlomek času, který bychom jinak strávili ruční tvorbou inzerátů.

Pokud vidíte příležitost i u vašeho sortimentu, neváhejte se nám ozvat. S námi ušetříte poplatek za používání tohoto nástroje a také získáte odborníky, kteří už si svou cestu prošlapali.

 

Lukáš

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
23. 07. 2019
Lukáš je ředitel společnosti BESTETO. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.