Proč nekupovat databázi e-mailů

Zvažujete, zda koupit databázi emailů? Máte za to, že se to nemůže nevyplatit? Proč to nedělat, se vám pokusíme přiblížit v následujícím článku.

Proč tedy nekupovat databázi emailů?

  1. Máte rádi své podnikání a nechcete ho položit
  2. Částka za databázi je ta nejmenší, kterou zaplatíte.

Vždy, když se na nás obrátí klient, že má nabídku koupit X desítek (set) tisíc emailových adres za několik tisícovek, vysvětlujeme, že to nemá smysl. Do určité doby to bylo postavené na teorii a selském rozumu, teď však již můžeme vykládat také příběh z praxe.

Long story short

Co Vás může potkat:

  • Zákazníkům nebudou doručovány běžné e-maily z e-shopu o stavech objednávky a ze zákaznické podpory. Vy se to ani nedozvíte, dokud vám někdo nezavolá, že na něj kašlete.
  • Platba cca 20 000 Kč za služby poskytovatele serveru, aby alespoň dočasně stabilizovali situaci (koupí domén, přenastavením e-mailů atd.) potom, co se dostanete na blacklisty a stejně tak všichni, co odesílají ze stejného serveru s vámi. Částka se bude lišit od počtu “sousedů” na serveru.
  • Několik návštěv na kriminální policii a u právníka (placeno) např. proto, že vám správce blacklistu dá na výběr. Buď podáte trestní oznámení (a oni vás odblokují) nebo máte smůlu.
  • Časem se raději sami půjdete udat jako odesílatel spamu, protože už vás nebude bavit číst vyděračské e-maily o tom, jak vás adresát neudá, když mu pošlete XY tisíc.
  • Budete netrpělivě čekat na kolik se vyhoupne počet těch, co vás udají na ÚOOÚ (Úřad pro ochranu osobních údajů), protože od toho se odvíjí výše pokuty.
  • Po smazání z blacklistu a odblokování vaší fronty e-mailů se může stát, že správce freemailů to nedomyslí a nechá doposlat zbytek nedoručených sdělení. Vám pak naskočí další ohlášení na ÚOOÚ.
  • Vše završí netrpělivé čekání na oznámení, kolik bude pokuta, kdy cvičně můžete počítat i s 12000,- Kč za každé udání.

Ponaučení

Nikomu nevěřte, že má souhlasy příjemců a že vše je legální. Odstavec, ve smluvních podmínkách o možnosti předat kontakty třetí straně, se hezky čte, ale žádnou účinnost nemá.
Pro střelce, kteří si myslí, že z rozesílky na takové množství adresátu přece muselo něco kápnout, věřte, ani náhodou se to nevyplatilo. Raději se poučte z chyb jiných. Nemusíte přece vyzkoušet vše ;-)

Další čtení o nevyžádaných obchodních sděleních z pohledu ÚOOÚ tady.

Komentáře

Před několika měsíci jsem dostala varování od člověka, který se taky takto nechal "nachytat". Nechávám v původním znění.

Dobrý den,

rád bych se s Vámi podělil o zkušenost s nakoupenými databázemi uživatelů, všiml jsem si, že chodí nové hromadné emaily a dle příjemců chodí i Vám.

Vřele NEDOPORUČUJI nakoupit databáze tohoto typu. V únoru jsme odeslali mailing s výprodeji dětského oblečení a sortimentu obecně na 750 tisíc adresátů, jediné, čeho jsme dosáhli:

1) přidání naší adresy na spam listy - jediné, co lidé skutečně místo nakupování dělají je report spamu
2) blokaci ze strany googlu - odesílali jsme mailing s odkazy na dvě domény (máme odděleně oblečení a hračky), druhá nebyla stejná jako odesílatel emailu a přesto dostala penalizaci - google v gmailu u reportu spamu uživatelem očividně kontroluje i toho, kdo spamuje - tedy cílovou URL odkazovanou v obsahu zprávy.
3) kontroly od UOOU, která probíhá již 3. měsícem. Neustále dokola řeší odkud pochází ten a ten email a zda my, resp. prodejce databáze má či nemá právo na její prodej. Kontrolor je vskutku vytrvalý, kontroluje nahodile jednu z 10 adres a v tomto tempu mi bude dělat "radost" svou přítomností ještě dlouho, pokud bude chtít prověřit kompletní databázi.
4) Obratu cca 10 tisíc korun. I přes to, že zboží bylo za ceny cca 10% pod nejlevnější cenou na českém internetu.

Po odečtení ceny databáze, ceny rozeslání a možná i nějaké pokuty si závěr jistě uděláte každý sám.

Vzhledem k probíhající kontrole nechci přilévat svou identitou olej do ohně, proto se rozloučím pouze pozdravem.
Hezký, byť oblačný den z moravy.

Přesně tak, nabídkám na prodej databáze se vyhýbat obloukem. I zadarmo jsou příliš drahé. Článek sdílím dále v seznamu článků o emailingu v češtině: http://www.affilo.cz/clanek/zobrazit/22/

Přidat komentář