E‑Business Forum 2016: Povahové profily ve službách e‑commerce

V úterý 26. 9. 2016 jsem na pozvání Heureky, hlavního partnera akce, přednášel na E‑Business Foru 2016. Letošní ročním byl zaměřený na loajalitu zákazníků a protože příspěvků se spoustou dat bylo na akci spousta, vybral jsem si obecnější téma s pohledem do budoucnosti.

Tématem mé přednášky byly povahové profily a jejich možné využití pro e‑shopy.

Co jsem chtěl přednáškou o povahových profilech říct?

  • Aby byl zákazník loajální, musí být za vašeho e‑shopu nadšený.
  • Nadšení můžete vyvolat dárky a slevami, nadstandardními službami, vhodnou nabídkou ve správný čas nebo super komunikací.
  • Správně komunikuje ten, kdo zná jazyk, jakému jeho zákazník rozumí, komunikuje tímto jazykem a přizpůsobuje svou komunikace v průběhu komunikace.
  • Jazyk, kterému zákazník rozumí nemusí být jen řeč např. čeština. Každý má svů primární jazyk lásky nebo temperament.
  • Existují 4 základní temperamenty — cholerik, sangvinik, melancholik a flegmatik. Ukázali jsme si, jak zjistit svůj případně zákazníkům temperament.
  • Cholerik chce v životě něco dokázat, sangvinik chce být šťastný, melancholik chce pochopit, jak funguje svět, flegmatik chce žít v harmonii.
  • V komunikaci s cholerikem bychom měli být přímý a nechat ho rozhodovat, sangvinika bychom měli bavit, melancholikovi dát dostatek informací a sangvinika přesvědčit, že dělá spávnou věc, aniž by se musel rozhodovat.
  • Temperamenty zákazníků běžné e‑shopy nedokáží rozeznat. Již dnes se s temperamenty dá pracovat při osobním setkání např. v kamenné prodejně nebo na zákaznické podpoře.
  • V budoucnu e‑shopy dokáží rozeznat temperamenty i bez osobního kontaktu např. na základě (ne)využívání filtrování či cesty e‑shopem. Tyto data zkombinutí s dalšími daty jako jsou provedené nákupy a tomu přizpůsobí komunikaci.
  • Těším se, až budou někomu chodit jednoduché stručné maily, druhému maily plné parametrů k nabízeným produktům a třetímu maily plné krásných obrázků.

Prezentace z konference

Závěr

Zajímají vás povahové profily? Stavte se někdy u nás v Brně na kafe. Můžeme si o nich promluvit a třeba přijdeme na to, jak si být vzájemně užiteční. Budu se těšit.

07. 10. 2016

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.