Tipy na práci s PPC Hitem

PPCčkaři dlouho čekali na použitelný nástroj pro tvorbu produktových inzerátů na základě dat v XML feedu. Objevilo se tu několik nástrojů (PPC Bee nebo Mergado), kterým něco k dokonalosti chybělo a pro správce inzerce byly těžko použitelné.

Až po koupi nástroje PPC Hit, kterou provedl Seznam.cz, se na trhu objevil použitelný nástroj pro tvorbu produktových kampaní a Sklik zdarma. Platit budete jen za exporty do Adwords podle ceníku.

Podívejme se na pár tipů jak si ulehčit práci při tvorbě kampaní,

Vyladěný xml feed

S daty v XML feedu můžete bojovat i v inzerci ve vyhledávačích zboží a správnost dat je zcela zásadní pro výkon celé inzerce. Jinak tomu není ani u produktových kampaní.

Pokud chcete zachovat charakter produktové kampaně, tzn. cílit na vyhledávací dotazy obsahující název produktu, musíte mít z čeho generovat longt tail klíčová slova. Chcete-li mít v inzerátech aktuální informace o ceně, skladové dostupnosti nebo jiný parametr, opět musíte mít v pořádku data.

Připravte si XML feed šitý na míru vašim potřebám. Do feedu dokonce můžete generovat samotný inzerát - stačí si do některého ELEMENTU vložit co má obsahovat popisný řádek inzerátu.

Pomocí regulárních výrazů můžete odstranit balast z elementu PRODUCTNAME, ze kterého budete generovat klíčová slova. Všechny úpravy feedu můžete provést v nástroji Mergado.

Rozdělte inzerci do více kampaní (exportů)

Základem inzerce ve vyhledávání je relevance. Nejvyšší relevance docílíte shodou vyhledávacího dotazu, klíčového slova, inzerátu a vstupní stránky.

V závislosti na velikosti e-shopu se často potkáváme s obrovským počtem produktů ve feedu. Ještě horší je to v případě, že obsahuje varianty produktu. V Kampani obsahující 20 000 produktů a nespočet klíčových slov budete složitě číst data, a ještě hůř svou inzerci optimalizovat.

Doporučujeme aplikovat filtry na feed a rozdělit si inzerci např. podle CATEGORYTEXT (kategorie), MANUFACTURER (výrobce) nebo jiným pravidlem, které nám umožní sdružit podobné množiny produktů. To nám umožní mnohem lépe číst data, vytvářet lepší klíčová slova a relevantnější inzeráty.

Manufacturer ppc hit

Více inzerátů v sestavě

Pro nakupujícího jsou důležité tři informace - cena, kdy zboží dostane a od koho ho koupí. Přesně tyto informace byste mu měli poskytnout již v inzerátu. Nezapomínejte na prodejní argumenty a výhody, které s nákupem obdrží. Nad určitou částku nákupu bývá obvykle u Produktů dárek nebo doprava zdarma.

Do sestavy můžete generovat více inzerátů než jeden. Pomocí tlačítka Šablona vytvoříte další kreativu inzerátů.

šablony PPC hit

Název produktu jako klíčové slovo

Generujte do PPC systémů celý název produktu jako klíčové slovo. Uživatelé často najdou produkt na jiném webu, zkopírují jeho název a vloží ho do vyhledávače a právě zde chcete být se svým inzerátem. 

Klíčová slova PPC hit

Správné generování klíčových slov je zcela zásadní věc pro výkon inzerce. Vyvarujte se obecných klíčových slov. Při aplikaci pravidla na celý feed vzniká nerelevance.

Pravidla nemusíte aplikovat jen na PRODUCTNAME ale i na jiné elementy ve feedu. Díky rozdělení do více exportů uvidíte, který element je vhodný pro generování slov. Například v kategorii notebooky generujeme klíčová slova z PRODUCTNAME a v kategorii pouzdra z DESCRIPTION.

Tvořte šablony

Tvorba šablony vám urychlí práci při vytváření více exportů. Šablonu si můžete nachystat na filtry feedu, inzeráty i klíčová slova. 

PPC hit šablony

PPC hit šablony

Neexportujte feed beze změn

Informujte se u klienta, jak často probíhají změny v XML feedu. Na základě toho vytvořte plán exportů. Export do Skliku může probíhat každý den protože je zdarma. Export do AdWords na základě částky, kterou zaplatíte. Nemusíte inzerci aktualizovat každý den, když neproběhnou změny.

Výsledky produktových kampaní

Charakter produktových kampaní by měl být nízká cena za proklik a nízká cena za konverzi. Podívejme se, jestli se nám to podařilo zachovat od začátku toho, co je PPC hit přístupný všem. Data čerpáme ze systému Sklik.

tabulka ppc hit

Závěr

Budoucnost je v automatizaci. Naučit se vytvářet ziskovou produktovou kampaň je základem každého PPCčkaře. Ve spojením s automatickým bidingem, pravidly a alerty je PPC hit mocný nástroj. Dokáže ušetřit spoustu práce ručním tvořením kampaní. 

Analýza PPC kampaní zdarma

Dočetli jste až na konec? Pak od nás získáte rychlou analýzu vašich PPC kampaní zdarma. Stačí napsat Láďovi Přichystalovi na vladimir.prichystal@besteto.cz a dozvíte se, jestli vám PPC kampaně vydělávají a jak získat více objednávek a hlavně více vydělat. Jedinou podmínkou je, abyste měli správné propojení AdWords s Google Analytics. Na stránce Správa PPC reklamy si můžete přečít, jaké služby v oblasti PPC nabízíme.

Komentáře

Dobrý den, Jiří,
v PPC Bee děláme všechno pro to, aby maximálně vyhovovala potřebám PPC specialistů, kteří se rozhodnou řešit produktové kampaně automatizovaně a efektivně. Nástroj už několik let ladíme s našimi klienty, mezi které patří např. ZOOT, Mall, Heuréka, NOTINO, řada agentur aj. Velmi intenzivně sbíráme zpětnou vazbu a jakmile je potřeba přidat nějakou nezbytnou funkcionalitu, pomoct klientovi vyladit něco jemu na míru, nebo prostě jen upravit to, co nefunguje nejlépe, reagujeme velmi rychle a společně s klientem danou věc vyřešíme. Je pro nás důležité, aby nástroj vyhovoval i těm nejnáročnějším uživatelům, a proto přesně s takovými uživateli PPC Bee ladíme k dokonalosti.
Ve svém příspěvku hned na začátku uvádíte, že PPC Bee něco k dokonalosti chybí a že je pro správce inzerce těžce použitelná. My a naši klienti máme jinou zkušenost, a proto je naší povinností tuto nedokonalost odstranit Protože od zveřejnění tohoto článku uběhla nějaká doba, rádi vám nabídneme přístup do PPC Bee zdarma nad rámec měsíčního trialu, abyste si ji mohl pořádně vyzkoušet a následně nám dal zpětnou vazbu na to, co můžeme udělat pro to, aby pro vás PPC Bee sloužila co nejlépe.

Přidat komentář