Jak připravit e-shop na Vánoce 2 - PPC

V prvním článku minisérie "Jak připravit e-shop na Vánoce" jsme si řekli, čemu se věnovat, aby e-shop získal co nejvíc objednávek z přirozeného vyhledávání na Google a na Seznamu. Pojďme si nyní říct, jak nachystat na vánoční sezónu PPC kampaně.

Přípravu předvánočních PPC kampaní bychom měli začít naplánováním, co a kdy budeme chtít propagovat, koho a kdy budeme chtít oslovit. Tento plán by se měl prolínat s plány u dalších marketingových aktivit. Vycházet bude z plánu předvánočních akcí a odpovídat bude i plánovaným rozesílkám mailů.

Propagovat můžeme např.:

  • konkrétní produkty (TOP produkty, akční zboží, novinky),
  • kategorie produktů,
  • značky,
  • články,
  • akce a mimořádné nabídky,
  • vlastní značku.

Reklamu můžeme cílit např. na:

  • názvy produktů, kategorií, výrobců či prodávaných značek,
  • obecná klíčová slova,
  • příbuzná klíčová slova,
  • zájmy uživatelů,
  • návštěvníky e-shopu (remarketing, dynamický remarketing),
  • konkrétní weby a stránky v partnerské síti Google a Skliku.

Vzniknout by měl plán, který vaší agentuře či PPC specialistovi umožní dopředu se připravit. Plán by měl obsahovat i cíle či metriky, podle kterých se budou vyhodnocovat výsledky.  Plán PPC inzerce může být i velmi jednoduchý například:

  • propagujeme všechny produkty s cenou nad 100 Kč, vynecháme výrobce XXX, protože tam máme nízkou marži
  • snažíme se o maximální zisk, pro výpočet zisku počítáme s průměrnou marží 20 %, tržby měříme v Google Analytics
  • využijeme všechny reklamní formáty, posilovat budeme ziskové kampaně, utlumovat kampaně, kde jsou náklady nad 20 % tržeb.

K dispozici je pak řada reklamních formátů:

v Google Adwords

  • textová inzerce ve vyhledávání
  • inzerce v obsahové sítí (textové inzeráty i bannery)
  • produktové kampaně (PLA využívající Google nákupy)
  • remarketing (inzerce zacílená na lidi, kteří navštívili e-shop a nenakoupili)
  • dynamický remarketing (remarketing napojený na Google nákupy, zobrazuje v inzerátech produkty, které si lidé prohlíželi)
  • DSA (Dynamic Search Ads) - nejjednodušeji nastavitelná reklama, inzeráty se tvoří automaticky z obsahu stránek

v Skliku

  • textová inzerce ve vyhledávání
  • inzerce v obsahové sítí (textové inzeráty i bannery)
  • retargeting (obdoba remarketingu v Google Adwords)

na Facebooku

  • PPC
  • remarketing
  • dynamický remarketing.

Když máme sestavený plán a vybrané systémy a formáty, které budeme využívat, měli bychom mít jasno ještě v několika věcech:

  • kdo se bude starat o kampaně a kolik to bude stát,
  • kdo bude mít na starost dobíjení kreditu a z jakých peněz se bude kredit platit,
  • máme dobře nastavené měření výsledků, propojené účty, nasazené konverzní a remarketingové kódy,
  • víme, jaké jsou naše konkurenční výhody, které použijeme v inzerátech,
  • máme zpracovanou analýzu klíčových slov,
  • máme připravené grafické podklady, nebo alespoň víme, kdo a kdy nám je připraví.

A pak už se můžeme pustit do přípravy (případně optimalizace) jednotlivých kampaní.

Na závěr pár nejčastějších chyb, se kterými se setkáváme při přebírání PPC kampaní:

  • inzerce využívá jen některé reklamní formáty, neběží například remarketing, produktové kampaně nebo se využívá jen jeden z dvojice systémů Adwords a Sklik,
  • dlouhodobě běží kampaně, které nepřináší zisk a často nepřináší vůbec žádné objednávky,
  • kvůli špatně nasazenému měření návštěvnosti a konverzí se jen složitě vyhodnocují výsledky jednotlivých kampaní,
  • reklamní kampaně podporují jen pár vybraných produktů nebo jsou zaměřené pouze na malé množství klíčových slov,
  • ceny za proklik jsou nastavené nesmyslně vysoko (inzerce je příliš drahá, ztrátová), nebo jsou ceny za proklik nastavené příliš nízko (inzerce je velmi levná, ale přináší málo objednávek).

Takže s chutí do toho, půl je hotovo. ;-) V rámci PPC kampaní je opravdu práce spousta, a přestože se výsledky dostavují velmi rychle po spuštění kampaní, je dobré kampaně připravit a otestovat s předstihem. Listopad a prosinec jsou měsíce, kdy by se mělo vydělávat a ne jen sbírat data a testovat, co vám může příští rok vydělat peníze.

Pokud si s PPC kampaněmi nevíte rady, chcete správu PPC kampaní svěřit odborníkům, nebo prostě nemáte chuť a čas řešit si pépécéčka sami, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme nastavit ziskové kampaně v Adwords, Skliku a na Facebooku.

Přidat komentář