PPC Restart je každoroční konference, kterou jsme si nemohli nechat ujít. Letos byl program pořádně našlapaný, s tématy, které se hodně točily okolo toho, co nás všechny nejvíc pálí — pokles dat, spojený s koncem 3rd party cookies. Ale v programu toho bylo mnohem víc.
Generace Z a její specifika
Vít Janda shrnul poznatky, jak se Gen Z chová online. Tento segment je pro nás stále důležitější, protože tvoří 1/3 světové populace. Vít nám popsal jejich stále větší nároky jak na rychlost, tak na autenticitu. Což je důvod proč jsou UGC videa stále populárnější. Důležité je zvolení vhodné platformy a hlavně vhodné formy reklamy.
Špatný traffic?
Jiří Hradský nás provedl právními aspekty využívání dat v PPC, zatímco Petr Bureš nám ukázal, jak si pomocí krátkých dotazníků ověřuje, zda cílí správně a přivádí tak na web kvalitní traffic.
Nahrazení hodnoty nákupu za marži
Skvělý způsob, jak se zaměřit nejen na obrat, ale hlavně na profit z prodeje jednotlivých produktů. Proficio nám ukázalo, jak bezpečně z ROAS přejít na POAS (Profit on Ad spend). Tato metoda je však vhodná především pro větší klienty. Momentálně je také složitější ji implementovat kvůli nutnosti nahrazování hodnot v datové vrstvě, ale Google plánuje zjednodušení v Q2 tohoto roku.
Konec 3rd party cookies
Přestože se definitivní konec opět odkládá, tak i tak bylo velkým tématem konec 3rd party cookies. Přednášky od Jana Tichého, Anety Holé a Tomáše Komárka se zaměřily na to, jak se na tuto změnu připravit a jak se s ní vypořádat. Diskutovalo se o implementaci nových metod, které nám pomohou efektivně fungovat i po změnách. My si z toho odnášíme také to, že bude klíčové tvořit relevantní obsah, který motivuje zákazníky k registraci na webu a přihlášení do newsletteru.
AI nástroje v PPC
Zajímavá byla přednáška o využití ChatGPT pro generování promptů pro MidJourney, což nám umožňuje tvořit vizuálně atraktivní bannery pro reklamy. Během chvilky tak získáme velké množství kreativ na testování. Ty nejúspěšnější vizuály pak můžeme použít jako podklady pro další práci grafika.
PPC Restart 2024 byl plný inspirace a praktických tipů. Už se těšíme, až všechny novinky aplikujeme do našich kampaní.
Komentáře (0)