PPC na stojáka #9: Postřehy o reklamě na YouTube od Dominika Neckaře

Asi tak před hodinou a půl od nás odešel poslední host PPC na stojáka #9. Jak to vypadalo tentokrát? Mrkněte se na report rychlý jako větrná smršť!

Povídání o Youtube

Jako spíkr březnového PPC na stojáka se tentokrát představil PPC konzultant z agentury Proficio Dominik Neckař. Dominika jsme pozvali na žádost všech, kteří si o něj v prosinci psali našemu BESTETO Ježíškovi

Postřehy z Dominikovy prezentace

  • Když tvoříte obsah na Youtube (YT), mějte čas na to se mu věnovat (nebo si někoho sežeňte) — je dobré reagovat na komentáře lidí, které často nejsou jenom pozitivní.
  • Přemýšleli jste někdy nad tím, že YT je 3. největší vyhledávač v České republice a 2. na celém světě (přes 4 mld dotazů měsíčně)?
  • Brzy možná přibyde celosvětová internetová Youtube TV. To by znamenalo nové výzvy a příležitosti pro PPCčkaře.
  • Přestává platit to, že na YT je jenom nejmladší cílovka (15 — 24 let), zvyšuje se počet starších diváků. Pořád ale platí, že minimálně u té nejmladší generace 15 — 24 má YT vyšší sledovanost než televize.
  • Při práci na YT máte k dispozici 3 reklamní formáty: Product Placement (spolupráce s Youtubery), bannery a videoreklama. Google chce začít víc využívat i out stream videa
  • Jsou 3 formáty videoreklam — TrueView, BumperAds a nepřeskočitelná reklama. Dominikovi připadá nejzajímavější TrueView.
  • Když jste na YT něčí odběratel, tak vám přijde upozornění o každém nově nahrátém videu. Což je rozdíl oproti Facebooku, který nejenom že neupozorňuje, ale kolikrát ani nezobrazuje nové příspěvky.
  • Při nahrávání videí YT schroustá celkem cokoliv, takže se není potřeba úplně stresovat s rozměry nebo nějakými technickými specifikacemi. Je přizpůsobený tak, aby prakticky každý mohl videa nahrávat.
  • Vyplatí se sledovat nejenom statistiky v Google AdWords, ale i v Youtube Analytics, protože tam máte víc detailů. Třeba míru udržení diváka.
  • Aby mělo video na YT větší zásah, je potřeba, aby bylo veřejné. Pokud je video skryté, nelze komentovat ani sdílet. Je tedy dobré se na tom domluvit s klientem.
  • Brand Lift je nejužitečnější pro zlepšení kreativy a cílení.
  • U videí je důležité, aby začátky nebyly nuda. Stejně tak by se v nich mělo hned v úvodu zobrazit logo a ne až na závěr. Přičemž je celkem jedno, jestli logo umístíte dolů do pravého rohu nebo do horního. 
  • Existuje několik vzorců, podle kterých se dá řídit to, kdy je vhodné spouštět jak online, tak offline reklamu. Dominikova oblíbená strategie je tato: nejdříve začít s TV kampaní, protože ta má nejširší zásah lidí a někdy v jejím průběhu zapnout i tu online. Tím pádem totiž zacílíte i na lidi, kteří TV nemají, ale i ty, kteří ji mají a uvidí video na obou frontách. Posílíte tím povědomí o značce
  • Jak zjistit nejlepší timing pro spuštění reklamy? Zeptejte se klientů, kdy je jejich top sezóna a sledujte údaje v Google Analytics/​Skliku, kdy vzrostla návštěvnost z organicu.
  • Při cílení reklamy si můžeš vybrat weby, kde nechceš, aby se zobrazovala tvoje reklama. A naopak si vybrat weby s vhodným obsahem pro tuto reklamu, kde chceš, aby se zobrazovala. Je dobré si u těchto webů ověřit návštěvnost nebo to, jak pracují se zdroji návštěvnosti s pomoci Similar Webu.
  • Můžete mít video reklamu sebelépe naplánovanou, ale pokud kreativa nestojí za nic, tak je vám to houby platné. Dobrá kreativa je základ.
27. 03. 2018

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.