PPC na stojáka #9: 16 postřehů o reklamě na Youtube od Dominika Neckaře + prezentace

Asi tak před hodinou a půl od nás odešel poslední host PPC na stojáka #9. Jak to vypadalo tentokrát? Mrkněte se na report rychlý jako větrná smršť!

Povídání o Youtube

Jako spíkr březnového PPC na stojáka se tentokrát představil PPC konzultant z agentury Proficio Dominik Neckař. Dominika jsme pozvali na žádost všech, kteří si o něj v prosinci psali našemu BESTETO Ježíškovi

Postřehy z Dominikovy prezentace

  • Když tvoříte obsah na Youtube (YT), mějte čas na to se mu věnovat (nebo si někoho sežeňte) - je dobré reagovat na komentáře lidí, které často nejsou jenom pozitivní.
  • Přemýšleli jste někdy nad tím, že YT je 3. největší vyhledávač v České republice a 2. na celém světě (přes 4 mld dotazů měsíčně)?
  • Brzy možná přibyde celosvětová internetová Youtube TV. To by znamenalo nové výzvy a příležitosti pro PPCčkaře.
  • Přestává platit to, že na YT je jenom nejmladší cílovka (15 - 24 let), zvyšuje se počet starších diváků. Pořád ale platí, že minimálně u té nejmladší generace 15 - 24 má YT vyšší sledovanost než televize.
  • Při práci na YT máte k dispozici 3 reklamní formáty: Product Placement (spolupráce s Youtubery), bannery a videoreklama. Google chce začít víc využívat i out stream videa
  • Jsou 3 formáty videoreklam - TrueView, BumperAds a nepřeskočitelná reklama. Dominikovi připadá nejzajímavější TrueView.
  • Když jste na YT něčí odběratel, tak vám přijde upozornění o každém nově nahrátém videu. Což je rozdíl oproti Facebooku, který nejenom že neupozorňuje, ale kolikrát ani nezobrazuje nové příspěvky.
  • Při nahrávání videí YT schroustá celkem cokoliv, takže se není potřeba úplně stresovat s rozměry nebo nějakými technickými specifikacemi. Je přizpůsobený tak, aby prakticky každý mohl videa nahrávat.
  • Vyplatí se sledovat nejenom statistiky v Google AdWords, ale i v Youtube Analytics, protože tam máte víc detailů. Třeba míru udržení diváka.
  • Aby mělo video na YT větší zásah, je potřeba, aby bylo veřejné. Pokud je video skryté, nelze komentovat ani sdílet. Je tedy dobré se na tom domluvit s klientem.
  • Brand Lift je nejužitečnější pro zlepšení kreativy a cílení.
  • U videí je důležité, aby začátky nebyly nuda. Stejně tak by se v nich mělo hned v úvodu zobrazit logo a ne až na závěr. Přičemž je celkem jedno, jestli logo umístíte dolů do pravého rohu nebo do horního. 
  • Existuje několik vzorců, podle kterých se dá řídit to, kdy je vhodné spouštět jak online, tak offline reklamu. Dominikova oblíbená strategie je tato: nejdříve začít s TV kampaní, protože ta má nejširší zásah lidí a někdy v jejím průběhu zapnout i tu online. Tím pádem totiž zacílíte i na lidi, kteří TV nemají, ale i ty, kteří ji mají a uvidí video na obou frontách. Posílíte tím povědomí o značce
  • Jak zjistit nejlepší timing pro spuštění reklamy? Zeptejte se klientů, kdy je jejich top sezóna a sledujte údaje v Google Analytics/Skliku, kdy vzrostla návštěvnost z organicu.
  • Při cílení reklamy si můžeš vybrat weby, kde nechceš, aby se zobrazovala tvoje reklama. A naopak si vybrat weby s vhodným obsahem pro tuto reklamu, kde chceš, aby se zobrazovala. Je dobré si u těchto webů ověřit návštěvnost nebo to, jak pracují se zdroji návštěvnosti s pomoci Similar Webu.
  • Můžete mít video reklamu sebelépe naplánovanou, ale pokud kreativa nestojí za nic, tak je vám to houby platné. Dobrá kreativa je základ.

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Přidat komentář