PPC reklama - klíčové sestavy

Uvažujeme-li nad tím, jak mít co největší kontrolu nad využitím peněz vložených do PPC kampaní, měli bychom se zamyslet, kde můžete nejvíce ovlivnit výsledky inzerce. Základem inzerce jsou inzeráty, ale mají právě inzeráty na výsledky největší vliv?

Kde se nastavuje většina parametrů PPC kampaní

V inzerátech nastavujeme, co se bude lidem na internetu zobrazovat, většinu parametrů kampaní však nastavujeme u reklamních sestav. Právě při zakládání sestav určujeme maximální cenu za proklik, volíme klíčová slova, potažmo cílení (zájmy, remarketing atd). Rozšíření můžeme nastavit také u sestav.

Jak mít inzerci co nejvíc pod kontrolou

Pro maximální kontrolu nad inzercí, bychom museli vytvořit sestavu s klíčovým slovem v přesné shodě pro každou jednu unikátní kombinaci možných cílení a rozšíření. Další klíčová slova by pak měla také vlastní sestavy. Potom budete přesně vědět, kde a jak se vám budou inzeráty zobrazovat, a můžete je snadno optimalizovat.

Správa inzerce v praxi

Jak jistě tušíte, takový postup je nereálný už jenom kvůli času, který by to celé zabral a také i z důvodu množství sestav. Nemluvě o tom, že bychom se při používání pouze přesných shod obírali o další možnosti.

Já vytvářím sestavy obsahující úzký okruh klíčových slov - v případě kampaně ve vyhledávání, nebo jeden typ cílení – u kampaně v obsahové síti. Jakmile se u sestavy ukáže velmi konverzní klíčové slovo, respektive je na daném umístění velmi konverzní, vytvořím pro něj zvláštní sestavu. To mi umožňuje mít nad inzercí větší kontrolu. Mohu snadno utlumovat méně konverzní a naopak posilovat více konverzní části kampaní.

Klíčové sestavy

Základem optimalizace je utlumování toho, co nefunguje, a posilování toho, co funguje. V případě PPC kampaní to znamená pracovat především se sestavami. Není proto nadnesené, pokud sestavy přejmenujeme na klíčové sestavy.

 

Přidat komentář