Kde se vyplatí na poslední chvíli zabrat v předvánočním online marketingu

Vánoce jsou přesně za měsíc. Neříkáme to proto, abychom vás stresovali. Naopak chceme e-shopařům ulehčit. Proto poradíme, jak vylepšit předvánoční marketing na poslední chvíli.

PPC, zbožáky, maily a SEO triky od Vládi

Inspirujte se nápady od našeho obchodního ředitele Vládi Přichystala.

PPC

  • Zkontrolujte kampaně a vypněte ty, které vám přináší nejmíň. U těch, které vydělávají nejvíc, zvyšte ceny za proklik. Snad každý účet má své černé ovce, kde se utrácí kredit, aniž by tyto kampaně přinášely objednávky. Proč? Nikdo je totiž neřeší, protože celkové výsledky jsou ziskové.
  • Nezapomeňte při vyhodnocování počítat alespoň s hrubým ziskem (předpokládaná marže mínus kredit). 

Vyhledávače zboží

  • Alfou a omegou je spárovanost zboží.
  • Na Heurece se zaměřte na zasílání kategorií (element CATEGORYTEXT) podle stromu kategorií Heureky a na povinné části názvů. Neodpovídající kategorie a chybějící povinné části názvů produktů jsou totiž nejčastější překážkou v párování.
  • Na Zboží.cz požádejte o zapnutí párovacího nástroje a ručně napárujte nejdůležitěší produkty. Nebo si řekněte o založení produktových karet, pokud ještě neexistují.
  • Nechte si zdarma zpracovat audit XML feedů od Mergada. Ukáže vám, kde jsou hlavní problémy, například chybějící obrázek nebo třeba popis.
  • Spustit inzerci můžete i na menších zbožácích, za vyzkoušení stojí například Glami, Shopalike.cz, Hledejceny.cz, u nábytku a věcí do interiéru Biano a Favi.

E-mail marketing

  • Důležitý marketingový kanál, nezapomínejte na něj. 
  • Sice už nestihnete vymyslet převratnou strategii mailingu, to ale neznamená, že byste newslettery neměli posílat vůbec. Vyberte nejlepší kousky z vašeho e-shopu, kterými vaši zákazníci můžou potěšit své nejbližší pod stromečkem. A dejte jim na ně tip. K tomu jim nabídněte třeba slevu nebo bonus k nákupu (například doprava zdarma).
  • Jak často takové e-maily posílat? Každý týden do Vánoc. Uvidíte, že objednávky přijdou.

SEO

  • I na něm ještě stíháte zapracovat. Mrkněte se do své analýzy klíčových slov a vyberte dotazy, na které si přejete být dobře dohledatelní. Potom se podívejte do výsledků vyhledávání na Seznamu a Googlu. Jaká je vaše pozice? Vypadá to nic moc? Pak vám na daný dotaz chybí vhodná stránka. Vytvořit si ji můžete třeba změnou titulku, doplněním klíčových slov do stránky nebo vytvořením nové stránky. Myslíte si, že se změna do Vánoc neprojeví? Minimálně jste si pomohli do dalších měsíců.
  • Na webu máte nejdůležitější stránky, přes které by měli vaši zákazníci přicházet nejčastěji, například nejčtenější články. Ujistěte se, jestli na tyto stránky odkazujete napříč e-shopem tam, kde to dává smysl.
  • Zkontrolujte si na Copyscapu, jestli důležité stránky vašeho webu neobsahují duplicitní texty. Tedy takové texty, které nejsou například vaše, ale máte je od dodavatele (například popis produktů v dané kategorii). Text, který není originální, ale pouze zkopírovaný, se umístí na horší pozici ve vyhledávání než originál. Co z toho plyne? Pokud váš text nebude úplně dokonale vybroušený, je to pořád lepší varianta, než bez přemýšlení kopírovat cizí slova. 

Copy triky od Nikči

Popřemýšlejte, jak na poslední chvíli využít pár copywriterských vychytávek, než ten Ježíšek opravdu přijde. A to tak, aby zákazníci chtěli nakoupit právě u vás.

Sociální sítě

  • Během Vánoc jsou sítě důležitější než kdy předtím. Komunikujte na nich cokoliv, co za to stojí. Blíží se Mikuláš. Nehodí se právě vaše produkty jako mikulášská nadílka pro děti? Vyfoťte je a dejte svým zákazníkům foto tip.
  • Nalákejte zákazníky na předvánoční slevovou akci a nezapomeňte o ní dát vědět na Facebook, Twitter, Instagram a jiné sítě, které jsou pro vás důležité.
  • Obrázky táhnou víc než text. Ať už vymýšlíte cokoliv (vánoční soutěž, slevu, bonusy jako doprava zdarma), neodbývejte zákazníky jenom textovým příspěvkem. Vytvořte si grafiku rychle a bez velké námahy. Ideální program pro negrafiky je například Canva. O tom, jak funguje, si přečtete tady.
  • Nezapomínejte na Facebook reklamy. Propagujte vaše nejlepší produkty. Tentokrát s obrázky pomůže Feed Image Editor.
  • Odpočítávejte dny do Vánoc. Nejenom sobě, ale i zákazníkům. Připomeňte jim, že jich zbývá jenom 20, 10, 7. Přidejte také tip na vhodný dárek.
  • Nezapomeňte svým zákazníkům popřát krásné Vánoce. Nestojí vás to vůbec nic, ale radost tím můžete udělat spoustě z nich. Navíc kdo by nechtěl nakupovat v e-shopu, kde na něj myslí?

Blog

  • Pokud nějaký máte, nezanedbávejte ho ani před Vánocemi. Naopak. Využijte ho k propagaci svých produktů. Napište článek, ve kterém doporučíte ty nej dárky z vašeho sortimentu pro maminky, tatínky, babičky. Nezapomeňte ho prolinkovat s produkty na e-shopu a článek sdílet na sítích.
  • Vymyslet si můžete třeba týdenní předvánoční seriál. 10 tipů na dárky každý týden? Proč ne?

Homepage

  • Mrkněte se na vaši homepage očima zákazníka. Co by jim teď ulehčilo nákup? Velký banner, na kterém se zobrazují různé obrázky vašich produktů, anebo  informace o tom, že dárky stihnou přijít pod stromeček? Spousta e-shopů umisťuje své hlavní výhody až do patičky, kde je téměř žádný zákazník nevidí (doprava zdarma, 100 výdejních míst, doručení do 24 hodin...). Teď je čas vytasit vaše nej tak, aby je všichni viděli. 

A malá rada na závěr - ať už píšete jakékoliv texty, nejenom ty předvánoční, pište jednoduše. Tak, jako když mluvíte. Vykašlete se na složité obraty a kudrlinky. Na ty nikdo nemá čas a vy chcete, aby vám zákazníci rozuměli.

Pokud je pro vás všechno, o čem jsme teď napsali, španělská vesnice, ozvěte se nám. Jsme tu od toho, abychom vašemu e-shopu pomohli. Nejenom v náročné vánoční sezóně.

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Komentáře

Pokud prodáváte nábytek a dekorace, tak dobrý srovnávač je Inhaus.cz

Michale, díky za tip. Z 59 e-shopů, u kterých mám přístup ke statistikám, není ani jeden, který by získat z Inhaus.cz aspoň jednu objednávku. Inzerci mají puštěnou 4 e-shopy a počet přístupů za rok je u nich 194, 9, 7 a 5. Aktuálně tedy nic, co by bylo pro e-shopy zajímavé. Třeba časem...

Škoda, vypadá to spíše, že tyto e-shopy aktivní kampaň na InHaus nemají. Takové výsledky mají jen ti, co se prezentují zdarma. E-shopům s aktivní PPC kampaní posíláme měsíčně průměrně cca 1000 uživatelů.

Přidat komentář