Otestovali jsme doplnění nových atributů do feedu

Google nedávno představil nové atributy do feedu, a to Product highlightProduct detail. Oba atributy jsou volitelné, ale pokud máte aplikaci Mergado, se kterou je úprava feedu hračka, tak by byla škoda tohoto prostoru navíc nevyužít.

Product detail

Atribut Product detail (podrobnosti o produktu) je určen k naplnění technickými specifikacemi nebo dalšími detaily. Můžete v něm popsat různé aspekty produktu, které nejsou uvedeny v jiných atributech. Popis by měl být heslovitý a jasně srozumitelný. Skládá se ze tří podatributů: 

  1. Název sekce (section_​name): Tento podatribut je volitelný, ale je dobré ho využít. Doporučeno je maximálně 140 znaků. Příkladem může být název sekce “Obecné informace”. 
  2. Název atributu (attribute_​name): Jde o povinný údaj. Je doporučeno také maximálně 140 znaků a příkladem názvu atributu může být “Operační systém”.
  3. Hodnota atributu (attribute_​valu): Je to povinný údaj s maximálním povoleným počtem znaků 1000. Příkladem může být “500 GB” (velikost operačního systému).

Product highlight

Product highlight (představení produktu) slouží k vyzdvihnutí nejdůležitějších funkcí a vlastností produktu. Ideální je použití odrážek nebo číslovek a zvolit stručný heslovitý popis, který nakupujícím na první pohled představí nejdůležitější vlastnosti produktu. Je doporučeno vytvořit 4 – 6 položek (minimálně 2, maximálně 10). Limit znaků je 1 až 150 na položku.

Atribut Product highlight může být pro každý produkt jedinečný, nebo můžete vytvořit výběr produktů, pro které budou tyto highlighty společné. Druhá možnost je samozřejmě mnohem rychlejší.

Implementaci Product highlight jsme u několika klientů vyzkoušeli.

Jak postupovat

V Mergadu v záložce Elementy kliknete na Nový element.

Zadáte název elementu G:PRODUCT_HIGHLIGHT|1 a necháte zaškrtnutou položku Vytvořit také proměnnou.

Stejným způsobem vytvoříte také G:PRODUCT_HIGHLIGHT|2 atd. (minimálně 2, maximálně 10). Po té přejdete na záložku Pravidla a kliknete na Nové pravidlo.

Toto pravidlo musíte nějak pojmenovat, například “Naplnění G:PRODUCT_HIGHLIGHT|1”. Typ pravidla bude Přepsat, ve Výběru zvolíte váš výběr produktů, ke kterým chcete tento highlight doplnit. Element bude G:PRODUCT_HIGHLIGHT|1 a do políčka Nový obsah napíšete informaci, kterou byste u produktu rádi vyzdvihli.

Kliknete na tlačítko uložit a obdobně postupujete s G:PRODUCT_HIGHLIGHT|2 atd. Výsledek pak bude ve feedu vypadat takto:

Google uvádí, že highlighty se zobrazí v Google Nákupech. Tyto atributy se však zobrazují pouze občas a za určitých okolností. Podle informací od Googlu to prozatím není možné z naší strany ovlivnit.

Tento výstup se nám tedy prozatím nepodařilo zobrazit a to i přesto, že podle technického oddělení Googlu máme vše nastaveno správně. Pro inzerci je však v každém případě lepší, když Googlu poskytnete co nejvíce informací o produktech.

Aneta Matyášová
Aneta Matyášová
18. 09. 2020
Aneta je pořád usměvavá vedoucí PPC týmu, která ma na starost taky CSS program Kvinono. Úkoly vždycky dotáhne do konce, má talent pro PPCčka a na texty ke kampaním, je prostě nejlepší! 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.