Newsfeed DAY: 8 tipů, které zlepší váš výkonnostní marketing na Facebooku

V úterý se v Praze konala první konference o výkonnostním marketingu na Facebooku. My jsme u toho nechtěli chybět, a tak jsme vyslali našeho specialistu na Facebook Honzíka.

To, že se mu akce líbila, bylo vidět na první pohled. Dostatek dobrého jídla, prostory jako v kině a pohodlné sedačky (což je trochu nebezpečné v kombinaci s těmi dobrotami) zapůsobili. Ale teď už pojďme k tomu, co byste měli o reklamě vědět.

  • Facebook má o každém uživateli až 2 miliony signálů. Znalosti těchto signálů využívá například při vytváření podobných (lookalike) publik. Ta se hodí pro oslovení uživatelů, kteří vaši značku nebo produkt neznají, ale mají něco společného s vašimi zákazníky. Takové cílení pomáhá rozšířit potenciál a najít nové zákazníky mezi lidmi, které byste jinak nedokázali oslovit, protože nemusí dávat najevo žádné signály o tom, že chtějí nakoupit.
  • Za zmínku stojí funkce prospectingu, což je cílení dynamických reklam na podobná publika. Pokud ji využíváte, je dobré si vytvořit vlastní skupinu produktů (cca 5 — 20), které chcete propagovat. Získáte tak lepší výsledky, než kdybyste se snažili propagovat více produktů současně (snížilo by vám to výkon reklamy, mohly by se zobrazovat i nerelevantní produkty, případně takové, které tam ani nechcete).
  • Buzzwordem je propojení offlinu s onlinem. Velké firmy se aktivně věnují vyhodnocení dopadu našich reklam na tržby prodejen (měří offline konverze). Tato funkce se ale netýká jen firem s velkým rozpočtem, využít je může kdokoliv.
  • Budoucnost je v dynamických reklamách a personalizaci. Pomocí ROI Hunteru se dají dynamicky generovat informace do banneru i popisu v závislosti na tom, jaké informace chceme konkrétnímu uživateli dát.
  • 90 % času konzumujeme Facebook na mobilu, a proto při vytváření reklamy přemýšlejme mobile first. Velká část z nás tomu nevěnuje dostatečnou pozornost.
  • Kreativa by měla fungovat i bez zvuku. Použijte jasně čitelný text a ukažte značku hned na začátku videa. Vyprávějte příběh vizuálně a využijte poměr stran 1:1 anebo 2:3. Dosáhnete výrazně lepších výsledků, než s běžně používaným formátem 16:9.
  • Zaměřte se na Facebook Stories pro Messenger a vytvořte pro ně nativní reklamu. Většina přednášejících zmínila, že mají neobjevený potenciál.
  • Michal Filípek mluvil o tom, jak dělat reporty na pána. To znamená jediné — aby byly boží a jejich vytvoření zabralo minimum času. Tyto reporty tvoří v Business Factory pomocí Supermetrics, Google Sheets a Google Data Studia.​

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Nikola Zubalíková
20. 04. 2018
V BESTETO Nikča pracovala jako Content & Event Specialist. Teď ji zaměstnává hlavně prcek, se kterým je na mateřské. Na našem blogu vám ale nechala spoustu čtení, které můžete louskat, než se vrátí.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.