Newsfeed DAY: 8 tipů, které zlepší váš výkonnostní marketing na Facebooku

V úterý se v Praze konala první konference o výkonnostním marketingu na Facebooku. My jsme u toho nechtěli chybět, a tak jsme vyslali našeho specialistu na Facebook Honzíka.

To, že se mu akce líbila, bylo vidět na první pohled. Dostatek dobrého jídla, prostory jako v kině a pohodlné sedačky (což je trochu nebezpečné v kombinaci s těmi dobrotami) zapůsobili. Ale teď už pojďme k tomu, co byste měli o reklamě vědět.

  • Facebook má o každém uživateli až 2 miliony signálů. Znalosti těchto signálů využívá například při vytváření podobných (lookalike) publik. Ta se hodí pro oslovení uživatelů, kteří vaši značku nebo produkt neznají, ale mají něco společného s vašimi zákazníky. Takové cílení pomáhá rozšířit potenciál a najít nové zákazníky mezi lidmi, které byste jinak nedokázali oslovit, protože nemusí dávat najevo žádné signály o tom, že chtějí nakoupit.
  • Za zmínku stojí funkce prospectingu, což je cílení dynamických reklam na podobná publika. Pokud ji využíváte, je dobré si vytvořit vlastní skupinu produktů (cca 5 - 20), které chcete propagovat. Získáte tak lepší výsledky, než kdybyste se snažili propagovat více produktů současně (snížilo by vám to výkon reklamy, mohly by se zobrazovat i nerelevantní produkty, případně takové, které tam ani nechcete).
  • Buzzwordem je propojení offlinu s onlinem. Velké firmy se aktivně věnují vyhodnocení dopadu našich reklam na tržby prodejen (měří offline konverze). Tato funkce se ale netýká jen firem s velkým rozpočtem, využít je může kdokoliv.
  • Budoucnost je v dynamických reklamách a personalizaci. Pomocí ROI Hunteru se dají dynamicky generovat informace do banneru i popisu v závislosti na tom, jaké informace chceme konkrétnímu uživateli dát.
  • 90 % času konzumujeme Facebook na mobilu, a proto při vytváření reklamy přemýšlejme mobile first. Velká část z nás tomu nevěnuje dostatečnou pozornost.
  • Kreativa by měla fungovat i bez zvuku. Použijte jasně čitelný text a ukažte značku hned na začátku videa. Vyprávějte příběh vizuálně a využijte poměr stran 1:1 anebo 2:3. Dosáhnete výrazně lepších výsledků, než s běžně používaným formátem 16:9.
  • Zaměřte se na Facebook Stories pro Messenger a vytvořte pro ně nativní reklamu. Většina přednášejících zmínila, že mají neobjevený potenciál.
  • Michal Filípek mluvil o tom, jak dělat reporty na pána. To znamená jediné - aby byly boží a jejich vytvoření zabralo minimum času. Tyto reporty tvoří v Business Factory pomocí Supermetrics, Google Sheets a Google Data Studia.​

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Přidat komentář