Nekonference 2017 v kostce

Šestý ročník Nekonference nám před chvílí skončil a my vám přinášíme první souhrn z toho, o čem dnes spíkři mluvili. Tak se do něj pusťte a buďte v obraze mezi prvními!

Vláďa Přichystal (Besteto) — Vyhledávače zboží 2017

Novinky a události ve vyhledávačích obecně

  • Návštěvnost i tržby z vyhledávačů zboží meziročně klesly (porovnání roku 2016 a 2017 podle dat z NetMonitoru).
  • Stále zůstává největším lídrem Heureka, za ním je Zboží.cz, které se na druhém místě udržuje dlouhodobě a náskok Heureky snižuje.
  • Zajímavým vyhledávačem je Glami, které v oblasti módy funguje pro e‑shopy jako zdroj největší návštěvnosti.
  • Raketou mezi vyhledávači je Sleviště, u kterého se jako u jediného zvýšila návštěvnost. Naopak výrazně stagnuje Srovname.cz.
  • Došlo k rozmachu automatického biddingu. Přínos je v tom, že ušetří spoustu práce a času, při dobrém nastavení dokáže vydělat dost peněz. Při špatném nastavení hrozí ale i velká ztráta.

Konkrétní čísla – podíl vyhledávačů zboží na tržbách e‑shopů (vzorek 39 e‑shopů, srovnání leden — květen za rok 2016 a 2017, data z Google Analytics)

  • Heurece klesl podíl na celkových tržbách e‑shopů o 4,3 % (2016: 17,9 %; 2017: 13, 5 %).
  • Glami měl nárůst desetinu procenta.
  • Slovenská Heureka poklesla o 0,9 %. což je v případě Heureka.sk velký pokles.
  • Celkově dost klesl podíl za vyhledávače zboží a to téměř o 8 %.
  • Otázka je, zda nejsou zbožáky za zenitem.

Prezentace od Vládi:

Milan Šmíd (Zboží.cz) — Products first

  • Ve Zboží.cz denně zamítnou 8 tisíc požadavků na párování nebo založení produktu. Je toho zkrátka moc, proto se chtějí věnovat automatizaci (pracovně nazváno jako “projekt Karel).
  • Došlo ke změně v komunikaci. Zboží.cz dlouhodobě nekomunikovalo kategorie, na kterých právě dělají. To se teď změnilo, píšou o tom na blogu a sbírají feedback od uživatelů.
  • Taktéž Zboží.cz změnilo zobrazení nabídek na detailu produktu. Nový model zobrazuje tři doporučené nabídky a další nabídky se řadí podle nejlevnějších cen. Aktuálně mají dobře našlápnuto ti, kteří jsou nejlevnější, protože lidé na ně často klikají. 
  • 6 950 klientů na Zboží.cz nemá vyplněné logo. Zbytečně tak přicházejí o zákazníky.
  • Momentálně je prioritou hodnocení. Aktuálně pracují na nástroji a do čtvrt roku plánují generovat zajímavá hodnocení produktu.
  • Doporučuje vyhodnocovat produktové inzerátyna Seznamu, protože pokud došlo k poklesu tržeb ze Zboží.cz, může to to být z důvodu, že dobře šlapou právě tyto inzeráty.
  • Někteří klienti si stále nesynchronizovali účty, což je pro Zboží.cz poměrně problematické.
  • Na Zboží.cz nikdy nebude košík.

Prezentace od Milana:

Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

Nikola Zubalíková
08. 06. 2017
V BESTETO Nikča pracovala jako Content & Event Specialist. Teď ji zaměstnává hlavně prcek, se kterým je na mateřské. Na našem blogu vám ale nechala spoustu čtení, které můžete louskat, než se vrátí.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.