Komplexní návod na dynamický retargeting v Skliku

22. září 2016 představil Sklik na svém blogu velkou novinku – Dynamický retargeting (DRTG). Věřím, že se stane pro většinu klientů vysoce konverzním kanálem, proto bych se rád věnoval tomu, jak jej nastavit. 

Jak založit DRTG kampaň se sestavama dle délky cookies 3, 7, 14, 21 a 30 dní

V prvním kroku je potřeba váš Sklik účet propojit s vaším účtem ve Zboží.cz. V záložce Nástroje, klikněte na Propojení se Zboží.cz a zadejte přihlašovací údaje, jako když se do Zboží.cz přihlašujete. Pokud již využíváte Produktové kampaně, toto propojení dělat nemusíte, je již aktivní. 

 1. Po propojení se v záložce Retargeting automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoří se více DRTG seznamů. Výchozí doba platnosti je 7 dní. Tato doba znamená, jak dlouho po opuštění obchodu budete uživatele oslovovat. Můžete si zvolit i jinou dobu platnosti. Pro naši potřebu nastavte 30 dní. Doporučujeme si zjistit nákupní proces vašich zákazníků. V Google Analytics tyto data najdete v záložce Konverze — Elektronický obchod — Dny do objednávky. Na základě dat zvolte strategii nastavení cen za proklik. Nejkonverznější bývají první dny od opuštění vašeho obchodu, ale bude se lišit e‑shop od e‑shopu.

 2. DRTG seznam můžete vložit do stávající kampaně a sestavy. Z důvodu přehlednosti však doporučujeme vytvořit kampaň novou. V takovém případě vytvořte novou kampaň a zvolte typ Produktová. Nyní zadejte název nové kampaně „DRTG“ a název sestavy „Všichni návštěvníci / 1 – 3 dny“ , zvolte denní rozpočet a hlavně vyberete Síť – obsahová – dynamický retargeting. Nastavení provozovny bohužel při zakládání kampaně není možné. Proto, jakmile založíte kampaň, vraťte se do jejího nastavení a provozovnu nastavte.

 3. Nyní vytvořte další reklamní sestavy – vyberte vytvořit produktovou sestavu, sestavy pojmenujte „Všichni návštěvníci / 4 – 7 dní, Všichni návštěvníci / 8 – 14 dní, Všichni návštěvníci / 15 – 21 dní a Všichni návštěvníci / 22 – 30 dní“. Názvy reklamní sestavy si zvolte tak, aby jste se v inzerci dokázali zorientovat. 

 4. Přejděte do záložky Retargeting a vytvořte publika dle délky cookies za 3, 7, 14, 21 a 30 dní. Pojmenujte je „Všichni návštěvníci / 3 dny, Všichni návštěvníci / 7 dní, Všichni návštěvníci / 14 dní, Všichni návštěvníci / 21 dní a Všichni návštěvníci / 30 dní“. Nebude se specifikovat v rámci publika navštívená podstránka, ale všichni na e‑shopu.

 5. Vytvořte 4 nové retargetingové kombinace:

  • Byli na webu 4 až 30 dnů (Návštěvníci 30 dní, s podmínkou a současně v žádném z těchto seznamů (NOT) Návštěvníci 3 dny) 
  • Byli na webu 8 až 30 dnů (Návštěvníci 30 dní, s podmínkou a současně v žádném z těchto seznamů (NOT) Návštěvníci 7 dnů) 
  • Byli na webu 15 až 30 dnů (Návštěvníci 30 dní, s podmínkou a současně v žádném z těchto seznamů (NOT) Návštěvníci 14 dnů) 
  • Byli na webu 22 až 30 dnů (Návštěvníci 30 dní, s podmínkou a současně v žádném z těchto seznamů (NOT) Návštěvníci 21 dnů) 

 6. Nyní můžeme sestavám v DRTG kampani přiřadit publika totožným způsobem, jakým přiřazujete běžné retargetingové seznamy. Tedy u sestavy 

  • „Všichni návštěvníci / 1 – 3 dny“ přiřadíme publikum DRTG a vyloučíme publikum – kombinaci „Byli na webu 4 až 30 dnů“. 
  • „Všichni návštěvníci / 4 – 7 dní“ přiřadíme publikum DRTG a vyloučíme publikum „Všichni návštěvníci / 3 dny“ a publikum – kombinaci „Byli na webu 8 – 30 dnů“
  • „Všichni návštěvníci / 8 – 14 dní“ přiřadíme publikum DRTG a vyloučíme publikum „Všichni návštěvníci / 7 dní“ a publikum – kombinaci „Byli na webu 15 – 30 dnů“
  • „Všichni návštěvníci / 15 – 21 dní“ přiřadíme publikum DRTG a vyloučíme publikum „Všichni návštěvníci / 14 dní“ a publikum – kombinaci „Byli na webu 22 – 30 dnů“
  • „Všichni návštěvníci / 22 – 30 dní“ přiřadíme publikum DRTG a vyloučíme publikum „Všichni návštěvníci / 21 dní“. 

Na závěr doporučujeme vyloučit u všech sestav i publikum návštěvníků, kteří již u vás nakoupili.

Pomoc s dynamický retargetingem a správou PPC

Pokud si nevíte rady s nastavením DRTG, nebo celkové nastavení PPC inzerce raděje necháte specialistům, tak nám napište, nebo zavolejte.

Lukáš Kenja
Lukáš Kenja
23. 09. 2016
Lukáš je ředitel společnosti BESTETO. Práce ho baví, rád se vzdělává a ještě raději chodí na různé marketingové akce. Mimo akce ho můžete potkat v dobré asijské restauraci nebo s knížkou v ruce.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.