Workshop Začínáme s Mergadem očima PPC nováčka

Začínáte pracovat s Mergadem, ale potřebujete si udělat jasno v tom, jaké možnosti vám nabízí a nechat si ukázat všechny jeho funkce? Z naší zkušenosti víme, že workshop se zkušeným školitelem se vyplatí mnohem víc, než studovat návody a zdlouhavě si na všechno přicházet doma. Každý nový člen BESTETO týmu workshop absolvuje a ani naše PPC specialistka Aneta nebyla výjimkou. Pokud o školení uvažujete, třeba vám rozhodování usnadní pár Anetiných postřehů z březnového školení, které pro vás sepsala. Jdeme na to.

workshop

Workshopem na téma Začínáme s Mergadem provází skvělý školitel Luděk Volejník. Má přes 15 let zkušeností v oblasti e‑commerce a pracuje jako konzultant ve společnosti Mergado technologies, s. r. o., kde pomáhá zlepšovat nástroj pro řízení inzerce Mergado. Školení jsou určena pro pracovníky marketingových agentur, e‑shopaře nebo marketéry na volné noze. Nemusí se bát přijít ani ten, kdo v Mergadu ještě nikdy nepracoval. Luďa ve svém školení vysvětluje všechno pěkně od začátku a ukazuje na praktických příkladech.

V dnešním článku se s vámi podělím o pár základních informací, které se během školení dozvíte. Pro zbytek si musíte přijít za Luďkem na workshop. :)

Mergado

Mergado je nástroj, díky němuž jsme schopni řídit inzerci a upravovat XML feed pro zbožové srovnávače. A není třeba žádných programátorských dovedností. 

Vzhledem k tomu, že srovnávače zboží mají na feed rozdílné požadavky, je zapotřebí feedy upravit tak, aby se pro každý srovnávač posílaly správné informace. V České republice nám půjde především o Heureku, Zboží.czGoogle nákupy. Neměli bychom ale zapomínat ani na GlamiFavi.

Audit

Prvním krokem, kterým začít, je audit feedu. Ten nám pomůže odhalit místa vyžadující opravu pro správné zařazení a pro zlepšení stavu inzerce. Vykonáme ho jednoduše tak, že vložíme URL adresu našeho XML feedu do příslušného pole. Výsledek auditu vyhodnotí tři druhy chyb, které se ve feedu nacházejí. Červeně označené chyby je zapotřebí bezpodmínečně opravit, oranžové  jsou nedostatky, které bychom měli opravit a zeleně jsou označené pouze doporučení. Provádět audit je dobré alespoň jedenkrát měsíčně, jelikož ceny, parametry i samotné produkty se často mění.

Úprava

Při úpravě feedu si můžeme zvolit, které produkty pustíme do výstupního feedu. Díky jednoduchému pravidlu si nastavíme třeba skrytí veškerých produktů, které nejsou skladem, nebo mají příliš nízkou prodejní cenu.

Ukázali jsme si na příkladu e‑shopu s hrnky, jak jednoduše doplnit výrobce a objem hrnku z elementů brandsize do názvu produktů. Může však nastat i situace, kdy objem máme uvedený pouze v description produktu. Luďa nám ukázal, že pomocí regulárního výrazu zvládneme objem jednoduše vyseparovat i z textu.

Jednou z nejdůležitějších věcí při úprávě feedu je zařazení produktů do příslušných kategorií, tzv. párování. Často se stává, že název produktu nebo kategorie nejsou v takovém formátu, jaký požaduje Heureka nebo Zboží.cz. Opravu názvu produktu a kategorie si usnadníme hromadným pravidlem za pomoci elementu CATEGORYTEXTPRODUCTNAME.

Další z úprav, kterou můžeme provést, je nastavení typů dopravy včetně ceny za dopravu. Díky výběru lze přiřadit (za pomoci elementu deliverypro různé výběry různá pravidla. Například nastavit dopravu zdarma pro produkty nad 1000 Kč.

biddingu

Mergado má také funkci manuálního biddingu, neboli nastavení ceny za proklik. Bidding můžeme nastavit na konkrétní výběr produktů. Například u sezónního zboží v určitém období propagaci snížíme a jindy zase zvýšíme. Další možností je úprava biddingu v závislosti na ceně produktů.

V krátkosti jsme si představili také aplikaci Bidding Fox, díky které můžeme bidding provádět automaticky. Tato aplikace nejenže šetří čas, ale pomůže i ve sledování konkurence.

Pokud máte alespoň jeden aktivní účet, je pro vás účast na workshopu zdarma — stačí se přihlásit na některý volný termín.

Mergado je skvělý nástroj, díky kterému se s feedem dají dělat úpravy doslova na pár kliknutí. S tímto nástrojem pracujeme každý den, o chystaných novinkách víme jako první. Pokud chcete být taky v obraze, odebírejte náš newsletter a žádný článek o Mergadu už vám neuteče!

Pokud Mergado a všechny úpravy přece jen raději necháte na nás, klidně napište. Rádi vám feed zkontrolujeme a navrhneme úpravy.

Aneta Matyášová
Aneta Matyášová
24. 06. 2020
Aneta je pořád usměvavá vedoucí PPC týmu, která ma na starost taky CSS program Kvinono. Úkoly vždycky dotáhne do konce, má talent pro PPCčka a na texty ke kampaním, je prostě nejlepší! 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.