Facebook má certifikační kurzy a Instagram testuje novou samolepku

Z marketingu u nás a ve světě

Facebook

  • Facebook a Instagram zavádí společné zprávy.
  • Facebook se zavázal, že během tří let investuje do mediálního průmyslu nejméně miliardu dolarů.
  • Facebook spustil 5 certifikačních kurzů pro správce skupin. Kurzy jsou bohužel v angličtině, pokud ale umíte dobře anglicky, pusťte se do toho!
  • Facebook podniká další kroky v omezení politického obsahu ve feedu. Nově rozšiřuje přístup k ovládacím prvkům, pomocí kterých lze omezit politické reklamy a zavádí nové požadavky, které budou muset političtí inzerenti splnit.
  • Facebook odstartoval nový sedmidílný video seriál, pomocí kterého chce social media manažerům poskytnout znalosti a informace, díky kterým dosáhnou nejlepších výsledků.
  • Facebook chystá seminář pro inzerenty v rámci plánované aktualizace iOS 14.
  • Facebook testuje zelenou obrazovku ve Stories.

Instagram

  • Instagram začal ve Stories testovat novou samolepku, která generuje automatické titulky k vašim videím.
  • Pár tipů, jak využít Instagram v každé fázi prodejní cesty.
  • Instagram omezí kontakty teenagerů s dospělými uživateli.
  • Víte, jaký je na Instagramu rozdíl mezi hashtagyzmínkami/​označováním?
  • Instagram už brzy přidá novou možnost uložit Stories jako koncept a zveřejnit ho později.

Ostatní sociální sítě

  • Twitter přichází s novinkami. Nově přibude balíček funkcí s názvem Super Follow.
  • Canva kupuje český nástroj Smartmockups. Populární online aplikace tím opět zjednoduší grafickou práci.
  • WhatsApp přidává na desktop individuální audio a video hovory.
  • Clubhouse v Česku. Podívejte se, jak si vedla sociální síť pro vyvolené první měsíc.
  • Sociální síť Twitter přichází s další novinkou — Twitter Spaces, která funguje stejně jako “roomky” na Clubhousu. Momentálně ji má k dispozici jen pár uživatelů, příští dubna by ji měli mít i ostatní.
  • Už jste slyšeli o herní platformě/​sociální síti Roblox? Najdete tam především puberťáky, kteří na ní mohou vytvářet a prodávat vlastní hry.
  • TikTok zaplatí pokutu 92 milionů dolarů za porušení soukromí u nezletilých uživatelů.
  • Pozor, pozor! Clubhouse láká firmy, pomalu se rozjíždí sponzoring.
  • Seznamovací aplikace Tinder zavádí kontrolu účtů, aby ochránil své uživatele před nebezpečnými osobami.

Další zajímavosti

  • Bolt expanduje. Se svými taxíky nově vstupuje do Českých Budějovic.
  • Seznam deseti nejhodnotnějších značek na světě.
  • McDonald’s uzavírá partnerství s Beyond Meat a chystá v česku vegetariánský burger.
  • Tesla přišla o první místo v žebříčku nejprodávanějších elektromobilů na čínském trhu.
  • Brandové vs. direct response kampaně: Co funguje lépe?
  • Internetový prohlížeč Chrome přestane nejpozději začátkem příštího roku podporovat cookies třetích stran.
  • Netflix spouští novou mobilní funkci, díky které se mohou předplatitelé podívat na krátké vtipné klípky, aniž by museli sledovat celý seriál nebo film.
  • Odemknout iPhone s respirátorem na obličeji? S novým operačním systémem Apple iOS 14.5 to bude hračka.
  • Při vstupu přiložíte telefon, vyberete zboží a odejdete. Amazon otevřel v Londýně první automatizovanou prodejnu.
  • Další miliardy pro vzdušné taxíky budoucnosti. Volocopter chce první cestující přepravovat již za dva roky.
  • Apple staví v Německu velké vývojové centrum pro své čipy.
  • Netflix testuje funkci, která u diváka ověří, zda sdílí domácnost s majitelem účtu
  • Bitcoin poprvé pokořil hranici 60 tisíc dolarů.
  • Vznikl nový český projekt FlexDog, kurátorovaný online katalog tenisek, který má návštěvníkům zjednodušit nákup.
  • Kofola rozšiřuje své portfolio. Manželé Samarasovi získali menšinový podíl ve společnosti Tierra Verde, která vyrábí ekodrogerii.
  • Heureka Group koupila Dataweps, tvůrce nástrojů pro e‑shopy.
  • Zásilkovna začíná spolupracovat s Lidlem.
  • IKEA vytvořila audio verzi katalogu s nábytkem.
  • Seznam.cz spustil nový web pro vývojáře.
  • Google spouští pro veřejnost nový vzdělávací program Google Career Certificates, který pomůže zájemcům získat praktické profesní dovednosti potřebné v rostoucích a žádaných oborech, jako jsou IT podpora, projektový management, datová analytika nebo UX design
  • Heureka.cz upravuje podmínky služby Ověřeno zákazníky.
  • Začalo sčítání lidu. Tentokrát můžete dotazník vyplnit online a najdete v něm jen polovinu otázek.
  • Při nehodě vrtulníku zahynul Petr Kellner – nejbohatší Čech, který vlastnil společnost PPF Group.
  • Tesla začala přijímat platby v bitcoinech. Nebude je převádět na dolary, takže může více vydělat, ale i ztratit.
  • Nově můžete spravovat svůj firemní profil přímo na Mapy.cz.

Ze života marketingové agentury BESTETO

  • Tvorba a vyklikávání jednotlivých kampaní, sestav nebo reklam dokáže občas člověku zabrat hodně času. Google na to myslel a vytvořil aplikaci s názvem Google Ads Editor, která usnadní práci jak e‑shopařům, tak i markeťákům, pro které jsou reklamní kampaně nedílnou součástí každého dne. Sepsali jsme pár tipů, jak být ještě efektivnější při práci s tímto nástrojem.
  • Připravili jsme si pro vás souhrn všech reklamních formátů na Facebooku, které můžete použít. Víte, jaké to jsou?
  • Natočili jsme další díl Oranžády! Tentokrát na téma optimalizace obrázků pro vyhledávače zboží. Takže pokud inzerujete na zbožácích, nasaďte si sluchátka a hurá do toho!
  • Vyhledávač zboží Biano přišel s novou funkcí, která nabídne zákazníkům podobné produkty z vašeho e‑shopu. 
Natálie Timčenková
Natálie Timčenková
31. 03. 2021
Natka pracuje v BESTETO jako PPC & Social media specialista. Stará se našim klientům o sociální sítě a nastavuje PPC reklamy v systémech, jako je Google, Sklik, Facebook nebo Instagram. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.