Co byste měli vědět o inzerci na Favi, Glami a Bianu – report z BESTETO klubu

Na Favi, Glami a Bianu kvůli specifickým produktům sice inzeruje jen zlomek e‑shopů, ale pro ty “vyvolené” to může být zajímavý zdroj tržeb. Často jim fungují líp, než zaběhlé srovnávače jako Zboží nebo Heureka. Jenže to není tak jednoduché a je několik věcí, co je potřeba znát, aby e‑shopu tyto zbožáky vydělávaly. Mluvili jsme o nich na únorovém BESTETO klubu, pojďme si je připomenout.

Glami se od Biana a Favi sortimentem dost odlišuje, ale jejich princip je podobný a níže naleznete seznam věcí, které platí pro celou trojici. 

1. Náklady

Sledujte náklady. Zní to jako samozřejmost, ale u této trojice vyhledávačů zboží to platí dvojnásob. Umí přinášet dobré tržby, ale zároveň mohou potrápit a být daleko nákladnější než ostatní placené zdroje. Proto je důležité výsledky kontrolovat pravidelně.

2. Skákání mezi režimy

Dávejte si pozor na přeskakování mezi placeným a neplaceným režimem. Pokud bude vaše inzerce pár dní v neplaceném režimu, je pravděpodobné, že následující dny budou výsledky o něco horší než v případě plynulé funkce placené inzerce. Pokuste se těmto výpadkům vyhnout.

3. Atribuční modely

Myslete na ně — pokud jste dosud inzerci vyhodnocovali pouze na základě dat z daného srovnávače, doporučujeme se podívat do Google Analytics. Glami a Biano totiž využívá jiný atribuční model a pokud vyhodnocujete pouze na základě last-clicku, může vás rozdíl v tržbách dost překvapit.

4. Google CSS program

Další věc, o které byste měli vědět, je Google CSS program, kterého jsou tyto srovnávače součástí. Glami tuto funkci nazývá Glami Extended Network, Biano a Favi pro ni speciální název nemají. Důležité je pro vás to, že po zapnutí inzerce na jednom z těchto zbožáků se vaše produkty do této služby automaticky zapojují. Glami nabízí možnost tuto službu vypnout, na Bianu jde nastavovat cenu za proklik a Favi úpravu zatím nenabízí. Více informací o této službě najdete tady, anebo se podívejte na náš článek o Glami Extended Network.

5. Optimalizátor konverzí

Nezapomeňte si aktivovat optimalizátor konverzí — tedy propojit váš obchod s Google Analytics. Biano, Favi i Glami poté budou dostávat informaci o popularitě a prodejnosti vašich produktů a na základě výsledků budou automaticky preferovat často prodávané produkty a více je zviditelní. Glami má navíc novou verzi “optimalizátoru”, která se nazývá Glami piXel. Ta je sice náročnější na implementaci, ale měla by přinést lepší výsledky. Díky Glami piXelu můžete zároveň využívat free režim, který bez něj nelze spustit.

6. Co nejvíc info

Zasílejte co nejvíce informací. Tyto zbožáky sice dokáží automaticky zařadit položky do kategorií a filtrů, ale bez kvalitních dat to nepůjde. Pro správný výkon je tedy důležité zasílat kvalitní obrázky, popisky obsahující důležité informace o sortimentu a nejlépe také parametry.

7. Řazení produktů

Jednou za čas si zkontrolujte řazení vašich produktů (například budou ve špatné kategorii). Tyto zbožáky sice dokáží lecos automaticky, ale může se stát, že se vaše produkty nebudou zobrazovat tam, kde mají. To může být chyba ze strany daného srovnávače, ale spíš půjde o problém ve vašich datech. Namátkou si zkuste zkontrolovat různé kategorie a to, zda se vaše produkty zobrazují tam, kde mají.

Přečtěte si také

Obecnými základy Biana a Glami se zabývala Verča na našem blogu. Najdete je tady:

Dorazte na další BESTETO klub i vy

Takhle to vypadalo na posledním BESTETO klubu. Příště dorazte i vy, budete mít informace z první ruky, poznáte nové e‑shopaře a dáte si něco dobrého na zub.

Těšíme se!

Patrick Axmann
Patrick Axmann
12. 03. 2019
Patrick je specialista vyhledávačů zboží a marketingový konzultant. Stará se o naše stávající klienty a pomáhá jim se Zboží.cz a Heurekou. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.