4 hlavní výhody, proč se vyplatí mít firemní profil na Instagramu

Držet tempo s trendy na sociálních sítích se může zdát jako nemožné. Článek, který pro vás píšeme teď, může být už zítra neaktuální, protože se aplikace neustále vyvíjí a věci se mění ze dne na den.  Í tak ake věříme, že firemní účet na Instagramu je užitečný spojenec. Ptáte se, v čem se firemní profil odlišuje od osobního? Pojďme se na to podívat společně.

Profil (BIO + profilový obrázek)

Jako profilový obrázek nahrajte ideálně logo vaší firmy. Zvolte si vhodné uživatelské jméno — pod tím vás pak bude možné označit v příspěvku nebo příběhu. Web je dobré využít, když potřebujete někam umístit proklik na článek na blogu, nebo konkrétní produkt. Odkaz můžete jakkoli často měnit, využijte toho. Určitě pak nezapomeňte napsat, že link je v BIU. Do popisku pod profilem si jako firma vybíráte kategorii (obor), vyplňujete kontakty (e‑mail, telefon, adresa) a máte prostor pro vlastní text (životopis — ten je i v osobním profilu).

Do BIA (životopisu) můžete označovat @účty a psát #hashtagy.

Statistika (Přehledy)

 U firemního účtu získáte zajímavá čísla o obsahu, aktivitě uživatelů a okruhu uživatelů. Pokud nevyužíváte jiné nástroje pro správu vašeho profilu, budou se vám čísla hodit. 

Statistiky doporučujeme dělat průběžně. Instagram umožňuje zobrazit čísla za posledních 7 a 30 dnů.

A jaké statistiky můžete získat?

1. Oslovené účty

Když na tuto metriku klepnete, zobrazí se vám další podrobnosti o dosahu a zobrazeních vašeho účtu. Také uvidíte přehledy aktivity účtu, jako třeba návštěvy profilu nebo webu. Pokud máte na profilu tlačítko akce, zobrazí se vám počet klepnutí na toto tlačítko. Můžete se třeba podívat na data týkající se klepnutí na tlačítko volání, klepnutí na Zobrazit trasu, na tlačítko e‑mailu nebo SMS, a také na klepnutí na web. Můžete si zobrazit nejlepší příspěvky, příběhy a videa na IGTV, které budou roztříděné podle dosahu.

2. Interakce s obsahem

Pod názvem Interakce s obsahem se skrývá sada přehledů, které vám napoví, jak je vás vidět — v tomto přehledu uvidíte, kolik jste získali lajků, komentářů a kolik lidí si uložilo váš příspěvek ve feedu. Úplně dole uvidíte i porovnání s předchozím týdnem/​měsícem.

3. Okruh uživatelů

Chcete se dozvědět něco víc o tom, kdo jsou vaši sledující? Jste na správném místě. V této části se dozvíte, kolik lidí vás začalo, ale i přestalo sledovat. Dále dostanete informace o jejich lokalitě, věku a pohlaví. Z toho získáte poměrně dobrý základ pro představu o vaší cílové skupině. Úplně na konci jsou ukryté detaily o tom, kdy jsou vaši sledující nejvíce aktivní v rámci týdne i dne. Podle těchto dat se můžete řídit při rozhodování o tom, který den a čas je nejlepší pro zveřejňování příspěvků.

Plánování příspěvků z počítače

Častým dotazem je možnost používání Instagramu z počítače. Původně Instagram vznikl za účelem sdílení fotek pořízených mobilním telefonem, takže se na počítači přes prohlížeč můžete k účtu přihlásit a nově i odpovídat na zprávy, ale nemáte zpřístupněné všechny funkce (právě plánování příspěvků a příběhů není možné). Užitečnou možností je zveřejňování příspěvků pomocí plánovacích nástrojů. Některé z nich mají základní neplacenou verzi, nebo zdarma nabízí testovací období.

O naší cestě k ideálnímu řešení si můžete přečíst článek.

Pro automatické zveřejňování příspěvků pomocí těchto nástrojů musíte mít firemní účet nebo účet tvůrce. Pro osobní účty Instagram nepovolil možnost zveřejňování napřímo z počítače. 

Existuje i možnost, jak oklamat Instagram. Spustíte si prohlížeč Google, přejdete na stránku Instagram.com a kdekoliv na stránce kliknete pravým tlačítkem. Z možností vyberete Prozkoumat. Otevře se vám nové okno a v něm úplně nahoře je druhá zleva ikonka ikonka, pomocí které zobrazíte stránku ve verzi pro mobilní telefon (stačí si zvolit třeba iPhone 6/7/8). Potom stačí obnovit stránku a objeví se lišta s přidáním příspěvku, jakou máte při otevření aplikace přes svlůj mobil. Pokračujete už stejně, jako při vytváření příspěvku. 

Nákupní příspěvky

Nákupním příspěvkem teď nemyslíme reklamní kampaň, pro kterou nepotřebujete firemní profil na Instagramu. Nákupní příspěvek můžete vytvořit tak, že využijete katalog produktů z Business Manageru. Díky němu se vám odemknou možnosti označování produktů v příspěvcích a nálepka Produkt v příbězích, kdy si produkty nejprve prohlédnou v Instagramu a pokud se rozhodnou nakoupit, tak se přes tlačítko Zobrazit na webu uživatel proklikne do vašeho e‑shopu. Pak je tu ještě Swipe Up (Zobrazit další) v příběhu, který je dostupný většinou pouze účtům, které mají přes 10 000 sledujících.

Rozhodli jste se, že firemnímu profilu dáte šanci? 

Přepnutí z osobního na profesionální profil je docela jednoduché. Přihlašte se do účtu a v Nastavení pod volbou Účet najdete úplně dole možnost Přepnout na profesionální účet. Instagram vám nabídne dvě možnosti — Tvůrce (ideální pro veřejně známé osobnosti, umělce a influencery) nebo Firma (pro prodejce, místní firmy, značky, poskytovatele služeb a organizace). Pokud máte e‑shop, nebo podnik, vyberete si firmu a je to. Můžete se pustit do zkoumání nových funkcí, které jsme vám popisovali. 

Jste na Instagramu úplní nováčci? Možná se vám bude hodit základní návod Instagram for Business – průvodce pro začátečníky.

Nemusíte se bát, že by tato změna byla trvalá. Kdykoliv se z firemního účtu můžete vrátit zpět na osobní, ale přijdete o vaše data z Přehledů.

Jestli vás zajímá něco, co v článku chybělo, napište nám. Chcete pracovat na povědomí o vaší značce, ale na tvorbu příspěvků vám nezbývá čas? I s tím vám rádi pomůžeme.

Marie Krčková
Marie Krčková
26. 05. 2021
Maruška vytvářela pro BESTETO články a posty jako Content specialista. Nedávno ale posílila sestavu PPC týmu a svými texty láká k utrácení zákazníky v online světě. Nikdy ji neuvidíte zamračenou a bez jejího psa Morrise. 

Komentáře (1)

Vito22. 4. 2020, 7:35

Cool pointy! Neznal jsem ten trik s přepnutím na mobilní zařízení v desktopu :)

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.