Hashtag vs. zmínka: Co je to, na co si dát pozor a jak s nimi pracovat na Instagramu

Sociální sítě s sebou nesou spousty pojmů, které mohou být pro uživatele zásadní. V dnešním článku se společně podíváme na na hashtagmentions (zmínku), což jsou dva pojmy, se kterými se na Instagramu můžete setkat téměř denně. I přesto si je ale spousta uživatelů stále plete.

Co je to hashtag a k čemu slouží?

Hashtag (#) je taková forma klíčového slova, která je v rámci internetu specifikuje obsah konkrétní fotky, videa nebo textu. Díky tomuto klíčovému slovu lze tento obsah jednoduše dohledat. Ukážeme si to na příkladu. Pustili jste si náš podcast, a protože vás zaujal natolik, rozhodli jste se na svém profilu zveřejnit příspěvek.

„Díky podcastu Oranžáda jsem narazil na nástroj, který mi usnadní práci a ušetří spoustu času. Jsem fakt nadšený. A co vy? Máte s tímto nástrojem nějaké zkušenosti? Napište mi do komentářů! #Oranzada”

A právě díky hashtagu #Oranzada dokážeme přispěvek najít a reagovat na něj. Zapojit se do diskuze mohou i cizí uživatelé, které dané téma zajímá a nesledují vás.

Vytvořit si můžete i vlastní hashtag

Vytvoření vlastního hashtagu není žádná věda a zvládne to úplně každý.

  1. Vymyslete jedinečný hashtag, který bude krátký a výstižný.
  2. Podívete se, jestli ho už někdo používá.
  3. Napište si ho všude, kde máte svůj profil (Instagram, Facebook, Twitter a web).
  4. Použijte ho ve všech svých příspěvcích na Instagramu.
  5. Udělejte ho nezapomenutelným.

My jsme si vytvořili interní hashtag #zezivotavbesteto, který používáme hlavně na Instagramu. Díky němu mohou naši sledující nahlédnout do zákulisí BESTETA.

TIP! Aby vám nic neuniklo, můžete hashtagy i sledovat.

Výhody a nevýhody hashtagu

Výhody:

  • je skvělým pomocníkem pro vyhledávání — pokud na něj kliknete, vyjedou vám všechny příspěvky, které daný hashtag obsahují
  • můžete ho libovolně měnit a upravovat i po zveřejnení
  • použvá se, aby uživatelé našli vaše příspěvky
  • maximální počet hashtagů u jednoho příspěvku je 30

Nevýhody:

  • pokud někdo použije váš hashtag, nepřijde vám upozornění
  • může být použit i u příspěvků, se kterýmí nebudete mít nic společného
  • nikdo ho nevlastní a může ho použít úplně kdokoliv
  • nerozlišuje malá a velká písmena

Co je to zmínka a k čemu slouží?

Mentions (@) neboli zmínka je označení, které se obvykle vztahuje na osobu či firmu prodávající různé produkty a služby u příspěvku, ve fotografii nebo pomocí zavináče v textu. Díky zmínce získáte pozornost někoho, pro koho by mohlo být důležité to, o čem zrovna mluvíte. Pojďme si to ukázat na příkladu.

Vytvoříte příspěvek o produktu a budete chtít, aby firma věděla, že o ní mluvíte, zmíníte je nebo označíte v příspěvku. Hned po označení přijde dané osobě nebo firmě upozornění.

Výhody a nevýhody zmínek

Výhody:

  • uživatel, kterého označíte se to dozví (vyskočí mu upozornění)
  • uživatele můžete označit přímo na fotce, v popisku nebo v komentáři
  • označení účtu může znamenat, že vám příspěvek okomentuje, přesdílí nebo osrdíčkuje
  • v jednom příspěvku můžete označit až 20 účtů

Nevýhody:

  • nadměrné označování může vést k blokaci daným uživatelem/​firmou
  • příliš časté používání označení může vést k postihu ze strany Instagramu
  • uživatel se může z vašeho příspěvku odznačit

Zajímá vás Instagram a nechcete si nechat ujít žádnou novinku? Pak si přečtěte i další články Pokud máte k článku nějaké další otázky, neváhejte nám je napsat do komentářů.

Natálie Timčenková - BESTETO
Natálie Timčenková
14. 04. 2021
Natka pracuje v BESTETO jako obsahový specialista — píše články na blog, stará se o sociální sítě a organizuje akce pro markeťáckou komunitu a veřejnost. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.