Máte dovolenou nebo akční nabídku? Šup s tím do Google příspěvku

Je to asi tři týdny, co Google přišel s novinkou pro každého, kdo má zápis na Google Moje firma: přidávání příspěvků. Co přesně si pod tím představit? 

Pokud si někdo zadá do Google vyhledávače nebo mapy název vaší firmy, objeví se nejenom vaše údaje (foto, mapa, adresa, otevírací doba atd.), ale také třeba vaše služby, produkty nebo zmínka o tom, že nejste kvůli dovolené k zastižení. Zkrátka v příspěvku upozorníte na to, co je důležité a chcete, aby o tom lidé věděli už ve chvíli, kdy si vás googlují.

Mrkněme se společně na to, jak příspěvek vytvořit.

Jak na Google příspěvky krok za krokem

1. Přihlašte se do Google Moje firma a vyberte "Spravovat místo". 

2. Klikněte buď v levém sloupci na "Pravidla týkající se příspěvků" nebo přímo na "Vytvořit příspěvek".

 

3. A pak už tvoříte. Příspěvek můžete napsat v rozmezí 100 - 300 znaků. Určitě přidejte i obrázek, abyste přilákali pozornost návštěvníka. Pokud pořádáte nějakou akci, stojí za to vytvořit rovnou událost.

Skvělou možností je pak přidání tlačítka (viz obrázek níže), kde si můžete vybrat, jestli chcete tlačítko "Více informací" nebo výzvu "Koupit", "Registrace" atd. Ve chvíli, kdy na to uživatel klikne, dostane se na webové stránky, které jste zadali. 

K příspěvku jde přidat také obrázek. Ovšem bohužel ne jakýkoliv. Google vytvořil pravidla na to, jaké podmínky by měly splňovat. Je tedy možné, že budete chvíli bojovat s tím, než najdete vhodnou fotku. Zobrazí se totiž pouze část výřezu, stejně tak pravděpodobně neuspějete, pokud se budete snažit nahrát soubor z fotobanky nebo ilustrované obrázky.

Ideální tak je, pokud zvolíte například reálné foto vašich produktů. S tímto typem obrázků by Google neměl mít žádný problém.

Vytvoření příspěvku

Přidání tlačítka

 

Já jsem do zápisu Besteta například přidala informace o službách, které nabízíme. A takto vypadá výsledek, když si někdo Besteto googluje:

V případě e-shopu tak můžete upozornit přímo na vaše produkty, přidat jejich fotku, popisek a odkaz. Příspěvek se pak zobrazí třeba takto:

Drobnou nevýhodu vidím v tom, že příspěvek nemůžete mít v zápise natrvalo, případně tak dlouho, dokud jej sami nevyměníte. Google s ním pracuje asi týden a pak vás upozorní na to, že je potřeba jej aktualizovat a automaticky ho vypne. Zatím jsem nepřišla na to, zda jde platnost příspěvku prodloužit. Nicméně snaha Googlu je zde jasná - usiluje o co nejaktuálnější informace.

A jeden užitečný tip na závěr: přímo u příspěvku v administraci Moje firma najdete statistiky. Uvidíte, kolikrát se tento příspěvek uživatelům zobrazil, případně zda někdo klikl na tlačítko (odkaz).

Jak se vám tato novinka líbí? Myslíte si, že pro ni najdete využití? Dejte mi vědět do komentářů.

Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

Přidat komentář