Zvládněte Google Merchant Next: Rychlé tipy pro orientaci a hledání funkcí

V roce 2024 představil Google novou verzi Merchantu – Google Merchant Next. Přechod byl zpočátku dobrovolný, ale od 30. září 2024 staré rozhraní zcela nahradila nová verze. Přinášíme praktické rady, jak rychle najít funkce, na které jste byli zvyklí, a zorientovat se v novém prostředí.

Co je Google Merchant Center

  • Google Merchant Center je nástroj, který slouží k nahrání dat o produktech z vašeho e‑shopu.
  • Umožňuje produkty zobrazovat na placených i neplacených umístění platforem Google. 
  • Je nezbytný pro založení produktových kampaní na Googlu (Google Nákupy, Performance Max, dynamický retargeting a obsahové kampaně s feedem).
  • Slouží také k diagnostice stavu jednotlivých produktů a k úpravám ve feedu. A právě u těchto dvou věcí jsme narazili v Nextu na problém.

Jak využijete graf diagnostiky produktů

V předchozí verzi Merchantu byl graf diagnostiky produktů jedna z prvních věcí, kterou jste na hlavní stránce mohli vidět. Přehledný graf, z kterého bylo na první pohled patrné, co se s vašimi produkty děje.

Rozdělení:

  • zelená = aktivní produkty
  • žlutá = produkty, u kterých je z nějakého důvodu zobrazování omezeno
  • červená = produkty zamítnuté

Graf umožňoval přehled vývoje za posledních 30 dnů. V Nextu bohužel tento graf z hlavní stránky zmizel, naštěstí je stále možné ho dohledat, jen se k němu musíte trošku složitěji doklikat.

Kde najít grafy v Google Merchant Next

1. V levém menu kliknete na Produkty:

2. Zvolíte možnost Vyžaduje pozornost: 

3. Kliknete na Zobrazit historii:

4. Výhoda je, že když už se ke grafu doklikáte, tak se můžete v Nextu podívat na vývoj až 90 dnů zpětně.

Využijte sílu doplňkové feedu 

Doplňkový feed (zdroj) slouží k vylepšení nebo přepsání informací ve vašem primárním zdroji dat. Jednoduše si jeho nahráním můžete doplnit určité informace, které vám v hlavním feedu chybí. V předchozí verzi byla možnost přidat si doplňkový zdroj automaticky v záložce zdroje. Z počátku jsme absenci této možnosti považovali za bug Nextu. Google nám ale opět cestu k doplňkovému feedu jen trochu zkomplikoval.

Jak si přidat doplňkový zdroj v Google Merchant Next

Kliknete v pravém horním rohu na Nastavení (ozubené kolo) a následně na možnost Doplňky:

Na kartě Objevit vyhledáte Pokročilá správa zdrojů dat a kliknete na Přidat:


Díky tomu se vám možnost přidat doplňkový zdroj objeví klasicky v Doplňkových zdrojích.

Jsou nějaké další věci, které jste v Merchant Center Next složitě hledali nebo třeba do teď stále nenašli? Obraťte se na naše specialisty, kteří vám pomohou s každým krokem, abyste využili Google naplno.

    Aneta Matyášová
    16. 12. 2024
    Aneta je vedoucí PPC týmu, která ma na starost taky CSS program Kvinono. Úkoly vždycky dotáhne do konce, má talent pro PPCčka a na texty ke kampaním, je prostě nejlepší! 

    Témata:

    Komentáře (0)

    Přidat komentář

    Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
    Váš komentář podléhá ruční kontrole.