Favi: Nově řešíme kvalitu produktových dat

Favi si připravilo pár podzimních novinek. Je to dobrá zpráva pro ty, kteří Favi spravují a dlouho jim chyběly detailnější informace, díky kterým by mohli XML feedy lépe optimalizovat.

Favi:

Jsou to jakási upozornění, kdy produkty do inzerce jdou, nicméně je tu prostor pro zlepšení. Skóre kvality můžete díky vyřešení těchto bodů zvýšit a být tak více vidět. Na pozici produktů v katalogu nemá vliv pouze bidding, ale také skóre kvality.

  • S ≤ 3 parametry — doporučeno je uvádět více jak 3 parametry. Specifikovat by se měly především ty vlastnosti produktu, které nejsou zřejmé z obrázku. Obecně platí, čím více, tím lépe — parametry totiž přináší kvalitnější návštěvnost a vyšší dohledatelnost.
    TIP: Nezapomínejte uvádět k číselným hodnotám také jednotky (cm, mm, atd.).
  • Bez alternativních obrázků — ideální počet alternativních obrázků není stanoven, Favi doporučuje minimálně 1 alternativní obrázek, maximální počet je 20
  • Bez popisků — popisek je důležitý nejen pro uživatele, ale také pro Favi, které může na základě popisků rozřazovat produkty do různých filtrů.
  • Nemapované rozměry — to jsou rozměry, které jsou buď chybně zaslané nebo se jedná např. o netypický rozměr, pro který Favi nemá zařazení a není schopno rozměr identifikovat. Například, pokud je rozměr spací plochy postele 156×197 cm (nestandardní). Rozměry je také nutné uvádět odděleně. (výška zvlášť, šířka zvlášť, atd.) Více o nemapovaných rozměrech uvádí Favi v nápovědě.
  • Bez doby dodání a bez ceny dopravy — doba dodání je u některých inzertních kanálů povinná, tady ovšem není, nicméně opět bez těchto informací máte nižší skóre produktů.

Tato kategorie obsahuje informace, které nejsou povinné, ale je velmi doporučeno je v XML feedu uvádět. Jednotlivé body mají vliv na pozici produktů v katalogu.

Další kategorií jsou produkty, které se na Favi nezobrazují, jelikož se kvůli závažným problémům ani neimportují. Elementy jako název produktu, hlavní obrázek, kategorie, cena a URL produktu jsou povinné.

  • Hlavní obrázek chybí / nelze stáhnout / velikost je menší než 300 px — bez obrázků na Favi nelez — tak by se dal stručně shrnout první problém. Uživatelé vybírají na Favi dle fotek, proto je to jeden z nejzásadnějších povinných elementů. Favi nicméně dbá i na jejich kvalitu — pokud je obrázek malý a nejde z něj nic poznat, váš produkt se do Favi ani nenačte. 
  • Bez ceny — cena produktu musí být uvedena včetně DPH.
  • Bez kategorie – strom kategorií podle Favi najdete zde. Můžete uvádět také vlastní kategorie, pokud jsou dostatečně podrobné na to, aby se rovnou z kategorie dalo poznat, o jaký produkt se jedná. Kategorie z webu jsou většinou nedostačující, protože jsou velmi obecné. 
  • Kategorie neschválená k importu — to jsou kategorie, které Favi nenačítá —  jsou to zejména ty, které nepatří na FAVI, např. elektronika, oblečení, hračky.
  • Bez názvu produktu — název produktu by měl být dostatečně popisný. V názvu nesmí být uveden název obchodu či URL adresa obchodu a prodejní taháky (výprodej, akce, doprava zdarma, atd.)

Blokované produkty

Produkty, které se do Favi naimportovaly, ale byly zablokovány.

  • Hlavní obrázek obsahuje vodoznak, logo, popisek — obrázky je třeba posílat bez dodatečných textů a grafiky (popisků, štítků, log či vodoznaků).
  • Hlavní obrázek neodpovídá specifikaci produktu — problém může nastat např. když je barva produktu v rozporu s barvou produktu na obrázku.
  • Hlavní obrázek není fotka produktu — Favi zablokuje produkty, které nemají reálnou fotku produktu (nejsou povoleny nákresy, náčrty, …).
  • Hlavní obrázek obsahuje více produktů a není jasný primární produkt ‑tento problém nastává většinou u sestav, třeba zahradního nábytku. Produkty se prodávají zvlášť, ale nafoceny jsou jen dohromady. Pokud prodáváte ze sestavy jen židli, je nutné, aby na obrázku byla pouze fotka židle.

Díky těmto upozorněním můžete vyladit XML feedy, a navýšit tak skóre vašich produktů, které produkty posune na lepší pozice v katalogu. Detailní požadavky a vysvětlení k jednotlivým parametrům můžeme nalézt v nápovědě Favi.

Další malinkatou, ale příjemnou novinkou je možnost sledovat PNO na jednotlivých kategoriích v záložce Ceny za kliknutí — Biddování na kategorie. Při nastavování biddingu rovnou vidíte, jak si kategorie stojí za poslední měsíc, a můžete se tak rozhodnout, zda cpc zvýšit, nebo snížit.

TIP na konec: Pokud chcete rychle zjistit, kolik produktů vám do Favi jde a nechcete těžce počítat produkty, které máte např. ve všech kategoriích na záložce Ceny za kliknutí — Biddování na kategorie, postačí, když ve vyhledávači na FAVI napíšete název konkrétního obchodu, v roletce se vám zobrazí a jen na něj najedete myší. 

21. 11. 2023

Komentáře (1)

Michal Janík26. 11. 2023, 8:29
Předpokládám, že feedy pro Favi dokáže zkontrolovat Mergado Audit. Ostatně tlak na kvalitní data je logický. Službám jako je Favi, Glami, Biano, Heureka… dělají kvalitní data od inzerujících e‑shopů návštěvnost. To platí i např. pro českéslovenské Kvinono úplně stejně. Na něm by se dala někdy připravit případová studie o míře, co ještě je pro inzerující e‑shop výhodné odesílat do externí služby a co už nikoliv.
Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.