Report z E-shop summitu: Jak mít perfektní e-mailing a 6 rad o Google Analytics pro e-shopy

E-shop summit & expo (#ESSE18) sliboval mnohé. A my jsme byli zvědaví, jestli se mu podaří svým slibům dostát. Zjistěte, jak to dopadlo.

Zbyněk Hyrák, přednáška Google Analytics pro e-shopy

  • Vyhodnocujte konverze i mikro konverze.
  • Analyzujte konverzní trychtýř. Můžete tak například zjistit, proč lidé nedokončí objednávku.
  • Nasaďte měření událostí (eventů). Zjistíte třeba to, kam až lidé na stránce scrollují a kdy odchází.
  • Segmentujte data víc do hloubky podle potřeby.
  • Začněte používat vhodný atribuční model - last click atribuce je překonaná, přivedené návštěvy přiděluje poslednímu kanálu, což není relevantní ani spravedlivé.
  • Měřte. Všechno.

Jordie van Rijn, přednáška Naučte se od startupů, jak na úžasný e-mail marketing

  • Na úžasný marketing prý stačí dvě věci: káva a lepicí papírky. Obojí vám totiž pomůže přemýšlet a právě to je klíčem k úspěchu. Nad marketingem je potřeba přemýšlet.
  • Podívejte se na svůj marketing jako na majetkovou hodnotu. Všechno, co v něm vytvoříte, obohacuje vaše podnikání. Je to vaše "data currency" (datová měna).
  • V e-mailingu používejte podmiňování, například časově omezený voucher na nějakou částku, nebo slevu na nákup při překročení nějaké sumy. Je to účinnější a navíc vám to dává možnost se znovu připomenout. Zákazník, který dostal voucher na 5 eur sice nikdy tyto peníze fyzicky neměl, ale nechce o ně přijít, proto je mnohem víc motivovaný k nákupu.
  • "Seriálujte". Rozdělte svou kampaň na menší a pošlete ji víckrát. V prvním kroku zkuste zjistit, co by si lidé přáli, anebo co si myslí, zapamatujte si to a v další na to přímo reagujte. Je to výborná personalizace. Anebo se zeptejte, kdy má zákazník narozeniny, abyste mu mohli poslat dárek - potom na to ale nezapomeňte. Série e-mailů může vypadat například takto: upoutávka, nabídka, připomenutí, výzva - poslední šance.
  • Snažte se prostřednictvím e-mailingu se zákazníky komunikovat. Ne jen oznamovat.
  • Buďte osobní. Když člověk letí do Milána, víc ho potěší tip na tamní restauraci než na tu v Barceloně.

Pavel Pola, přednáška Co dělají e-shopy v e-mailingu špatně

  • Základem je mail doručit. Důležité jsou i předměty a pre-header (text, který se zobrazuje vedle předmětu v náhledu výpisu mailů).
  • Nepoužívejte CAPS LOCK. Psaní velkými písmeny je příznakem spamu. Stejně tak tři tečky, více otazníků nebo vykřičníků.
  • Český Seznam nemá v předmětu mailu rád smajlíky. Pokud nechcete skončit ve spamu, nepište je.
  • Newsletter by měl mít maximálně 300 px na výšku a 720 px na šířku. Hodně lidí ho totiž otevře jen v náhledu. Je dobré na to pamatovat při umisťování výzev k akci.
  • 45 % lidem se nezobrazují obrázky při prvním načtení mailu. Víte, jak vypadá newsletter bez nich? Dává smysl?
  • Výzva k akci (CTA button) by měl mít aspoň 44 px, aby se na ní dalo kliknout i na mobile. Na mobile ttoiž nefunguje hoover efekt.
  • Trackery jako bit.ly nebo Google zkracovače jsou na black listu a pokud je používáte, vaše newslettery vypadají jako spam.
  • Neskrývejte odkaz na odhlášení odběru. Pokud se někdo chce odhlásit, je lepší aby klikl na zrušení odběru než na nahlášení spamu, které je na jeden klik.
  • Odhlasujte neaktivní uživatele. Člověk, který půl roku neotevřel žádný váš e-mail, u vás pravděpodobně nikdy díky newsletteru nenakoupí.
  • Nikdy nekupujte databázi kontaktů. Nikdy.
  • Přihlašovací formulář na odběr newsletteru zobrazujte na viditelném místě. Ale pokud můžete, nastavte jeho zobrazování jen těm, kteří ještě nejsou zaregistrovaní.
  • Personalizujte. Využijte všechny informace, které o uživateli víte. Narozeniny, pohlaví, lokalita, nákupní historie, jméno...Buďte kreativní.
  • Mějte podchycené překlepy. Už v momentu, kdy se uživatel přihlásí a zadá e-mail, který je evidentně nesprávný díky překlepu jako například seyznam.cz. Opravte je. Neztratíte tak cenný kontakt.
  • Nepoužívejte speciální fonty. Je 14 základních, které se vždy zobrazí správně, využijte je. Jsou to tyto:

Závěr

V ceně toho nejlevnějšího lístku, který se dal v předprodeji objednat zdarma, byly 3 přednáškové sály plné zajímavých spíkrů. Pokud jste si (výrazně) připlatili, mohli jste se zúčastnit dalších přednášek, které byly připravené v dalším sále. Celkově bylo možné absolvovat 63 přednášek, takže rozhodně bylo z čeho vybírat. My jsme pro vás (i pro nás) vybrali tyto tři, ze kterých jsme se snažili přivézt výcuc toho nejlepšího.

Pokud by vás zajímali další postřehy z této akce, podívejte se na tweety s hashtagem ESSE18.

Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.

Jej doménou je slovenské BESTETO, pro které píše články a stará se o sociální sítě. Když právě nepracuje, toulá se po světě.

Sdílejte článek

Přidat komentář

You must have Javascript enabled to use this form.