E‑commerce day 2023 aneb posuňte svůj e‑shop na další úroveň

Jupíjé! V sobotu 23.9.2023 jsme se zúčastnili offline akce E‑commerce day, která se odehrávala na půdě Impact Hub v Brně. Plně nabitý program přednášek střídaly workshopy od předních expertů ve svých oborech. Témata se opírala o aktuality z marketingu, AI, marketplaces, SEO až po brand. Celou akcí nás provázela moderátorka Monča.

Ve druhém patře byly připraveny partnerské stánky, kde nechyběli ani naši kamarádi z Pricing FoxFeed Image Editor. Mohli jste s nimi probrat vaši situaci a navázat spolupráci, která váš e‑shop posune zase o kus dál.

Závěrečná Afterparty byla takovým překvapením a zajímavostí pro letošní E‑commerce day. Probíhala formou organizovaného networkingu, kde jste se mohli seznámit s ostatními účastníky a dát si nějaký ten drink.

A co jsme si odnesli z přednášek my? Přečtěte si, jaká témata zaujala právě nás!

Ziskovost i v době ochlazení trhu

Po úvodním slovu to někteří z nás zaparkovali přímo na workshop, který vedl Michal Král. Ten nám prozradil 9 tipů, jak zvýšit ziskovost e‑shopu i v době ochlazení trhu. Hlavním základem pro e‑shop je profesionální analýza klíčových slov. Nesmí chybět ani nastavení parametrického vyhledávání na e‑shopu + filtrů vycházejících z analýzy klíčových slov. A konečně je podle Michala potřeba využívat dat z Google Search Console, GA4, Collabimu, případně i Marketing Mineru.

CÍL: Dostat se na důležitá klíčová slova do TOP 3 stránek.

Scéna české e‑commerce

Ostatní po úvodu zůstali na přednášku Tomáše Hradeckého o vývoji české e‑commerce dle dat z 25 000+ českých e‑shopů. Z jeho analýzy vyplynulo, že malé a střední e‑shopy mají potenciál růst, větší jako alza ne. Marketplace nadále zabíjí brand a tak je důležité rozložit rozpočet mezi brand i performance marketing. Tomáš vysvětlil nepostradatelnost brandu z dlouhodobého hlediska, kdy není možné aby performance utáhl výkon e‑shopu a proto je potřeba vkládat i do brandu.

Lidé kupují více ale levněji. 

Perplexity nebo Bard od Google?

Martin Krček nastínil co umí Perplexity a Bard na rozdíl od Chat GPT. Perplexity a Bard dokážou na rozdíl od Chat GPT najít a odpovědět, co se děje v daný den.

Příklad: Jedu do Brna 11.11.2023 a chci vědět, kam nejlépe zajít a jaké akce v ten den probíhají.

Výstup: Pošle několik odpovědí + odkazy na danou stránku akce.

Bard navíc dokáže popsat obrázek. Stačí se ho jen zeptat, co na obrázku vidí. Perplexity umí napsat post na Facebook, Instagram i e‑mail marketing.

Kantar (AI nástroj)

Aj, Ai! Nástroj Kantar dokáže pomocí AI analyzovat video reklamu a dokonce určit skip time reklamy. Poskytuje konkrétní doporučení na základě analýzy provedené umělou inteligencí. Jeho doporučení vám pomohou zlepšit obsah reklamy a cílení. Navíc je dostupný v ČR.

Silný brand

Je opravdu důležité mít silný brand u vašeho e‑shopu? Ano! Pokud chcete zvýšit proklikovost (CTR) ze všech kanálů (Google, Sklik, social, srovnávače…) a zároveň snížit průměrnou CPC (částku za proklik), která poté ovlivní vyšší marži. Silnou značkou a kvalitními službami si na váš e‑shop přitáhnete opakované nákupy a loajálnější zákazníky. Kromě toho se vám bude jednodušeji obhajovat vyšší cena a docílíte opět vyšší marže.

CÍL: Stát se top-of-mind ve vaší kategorii.

Uvidíme se na dalším E‑commerce day?

My si další akci E‑commerce day nenecháme ujítvy byste u toho měli být s námi. Bude vás opět čekat plně nabitý program skvělými přednáškami a workshopy, partnerské stánky, networking, zábava, soutěže, a spoustu inspirace. Tak se budeme těšit zase za rok!

Pro provozovatele e‑shopů je vstup zdarma po vyplnění registračního formuláře.

A co bavilo vás? Podělte se s námi o vaše poznatky, rádi si je přečteme!

Karolína Krystková
10. 10. 2023
Kája pracuje v Bestetu jako Content & Event specialista. Stará se o obsah na našich sociálních sítích, pořádá eventy jako je PPC na stojáka a natáčí podcast Oranžáda.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.