Usnadněte si práci. Dynamické inzeráty na Facebooku vyřešíte díky Feed Image Editoru

Pokud jste někdy zkusili vytvářet reklamy či dokonce celé kampaně pro Facebook přímo v Business Manageru, asi víte, že je to docela horor. Nejdříve zdlouhavá práce v grafickém programu, potom vkládání rámečků v kreativním nástroji, nesmíte zapomenout přidat informaci o promo akci a na závěr ještě vybrat sadu produktů. Uf! Už jenom zjednodušit tento postup do pár vět potrápí hlavu, natož pak vytvoření celé kampaně.

Feed Image Editor

Pojďme se proto naučit, jak pracovat s nástrojem Feed Image Editor, který vám pomůže bez dřiny stíhat za měsíc i větší množství kampaní. Můžeme vám slíbit, že svoje reklamy zvládnete naplánovat i s naprosto šibeniční časovou dotací - a to vám zajistí výhodu před kokurencí. 

Budete potřebovat:

  • aplikaci Feed Image Editor (FIE), kterou si můžete spustit v Mergado store, na 10 dní je zdarma,
  • aplikaci Mergado a znalost tvorby výběrů,
  • Business Manager,
  • hlavu plnou nápadů.

Jak na to si ukážeme na konkrétním příkladu.

E-shop uvádí na svém webu dopravu zdarma nad 1 500 Kč. K tomu má v termínu od 21.2. do 24.2. promo akci - k nákupu nad 899 Kč dostanete stolní lampu zdarma. 

Plán grafiky

Jako první si naplánujte, jaká bude výsledná podoba grafiky:

  • celou inzerci chcete odlišit od ostatního textu na FB, proto dejte inzerátům rámeček,
  • dále do produktů s cenou nad 1 500 Kč vložte banner s informací o dopravě zdarma,
  • a k produktům, které mají cenu vyšší než 899 Kč, přidejte ještě malý banner se sloganem “lampička zdarma”.

Mergado

Následně v exportu pro Facebook vytvořte výběry a to na:

  • produkty s cenou od 899 Kč do 1 500 Kč,
  • dále výběr produktů nad 1 500 Kč.

Feed Image Editor

Vytvořte si první šablonu - hned v úvodu si zvolte, pro jaký výběr chcete novou šablonu uplatnit (Obr. 1) a poté vložte novou vrstvu.

FIE - výběr produktů pro šablonu
Obr. 1: Výběr produktů, na které použijeme šablonu

Pak už jen přidejte rámeček, dolaďte jeho barvu a šířku (Obr. 2). V nástroji se snadno zorientuje i nováček bez velkých zkušeností a znalostí profesionálních grafických editorů.

FIE - vlastnosti rámečku
Obr. 2: Nastavení vlastností vrstvy

Vytvořte další šablonu zkopírováním stávající. Automaticky se vám přidá na konec. Vy chcete, aby měla vyšší prioritu, než předchozí šablona, proto ji přesuňte nad šablonu s rámečkem.

Nyní do šablony promítněte dopravu zdarma nad 1 500 Kč. V šabloně vyhledejte výběr produktů nad 1 500 Kč. Jelikož již v šabloně máte vrstvu s rámečkem, tak přidejte už jen vrstvu s vlastním obrázkem - bannerem o dopravě zdarma. Vložte obrázek ze svého úložiště a jednoduše pomocí "drag and drop" (kliknutím a potažením pomocí kurzoru myši) najděte tu nejlepší pozici, aby reklama dobře vypadala (Obr. 3). Uložte.

Doprava zdarma
Obr. 3: Banner s dopravou zdarma

Pusťte se do další šablony

Teď je čas informovat sledující, že u těchto produktů je doručení zdarma a navíc získají dárek.

Udělejte kopii šablony Doprava zdarma, vyberte, že se bude týkat produktů nad 1 500 Kč a do vrstev vložte další obrázky. Tentokrát zvolte obrázek produktu, který je zdarma u nákupu produktů z výběru. Poté v nastavení šablony vyberte od kdy do kdy bude platná (Obr.4). Po uložení jí nastavte nejvyšší prioritu.

Doprava zdarma nad 1500
Obr. 4: Nastavení detailů akce Doprava zdarma

Blížíte se do finále

Zbývá poslední šablona týkající se produktů mezi 899 Kč a 1 500 Kč. Pro ně také platí dárek, ale už neplatí doprava zdarma.

Opět zkopírujte poslední vytvořenou šablonu. Odstraňte z ní vrstvu s dopravou zdarma. Zvolte, že se bude týkat výběru produktů mezi 899 Kč a 1 500 Kč, poté vyberte určení od kdy do kdy bude platit. Uložte a přesuňte na nejvyšší pozici (Obr. 5). 

A to je prosím vše. Máte hotovo. 

Přehled
Obr. 5: Šablony seřazené podle priority

Svůj feed nemusíte nikam exportovat. FIE pracuje pod Mergadem a úprava se po přegenerování feedu rovnou promítne do Business Manageru. Za vás potom automaticky vyřeší i změny v inzerci.

Výsledek

V řádcích výše jste viděli jen malý zlomek toho, co FIE umí. Vybrané úpravy byly velmi rychlé a v porovnání s prací v Business Manageru ušetříte spoustu času. Logika říká, že i následné CTR reklam bude vyšší, ale to vám ukáží až data. 

S čím dalším vám FIE pomůže? 

To nejdůležitější:

  • vkládat text s proměnnou z jakéhokoliv elementu, i vámi nově vytvořeného (Obr. 6), kamkoliv budete chtít,
  • možnost naplánovat datum spuštění grafik pro různé kampaně,
  • vkládat různé grafické prvky, editovat jejich barvy a rozměry, využít širokou nabídku různých fontů, můžete vytvořit vizuál třeba podle ročních období, vložit své logo a další,
  • audit obrázků - zjistíte, které obsahují vodoznaky, kde obrázky schází a mnoho jiných detailů,
  • máte v Merchant center chybovou hlášku upozorňující na malé obrázky? Jednoduše to ve FIE opravíte vložením potřebné bílé plochy pod malé obrázky,
  • pokud vás v Merchant center zlobí vodoznaky a máte je vedle obrázků produktů, tak je můžete ve FIE překrýt bílou plochou.
Využití textu pro element ceny
Obr. 6: Využití textu pro element ceny

Další možnosti využití zjistíte na blogu Feed Image Editoru, nebo se podívejte na záznam online MergadoFestu, kde o FIE mluvil Marek Daňko.

Pár slov na závěr

FIE je nástroj s pokročilými funkcemi pro úpravu obrázků ve feedu, který vám může značně urychlit přípravu promo akcí. Některé z úprav můžete provést samozřejmě i v Business Manageru, ale vždy jen v základní míře. Například proměnnou s cenou v něm můžete také vytvořit a vložit do grafiky, ale jste omezení umístěním, podkladovým tvarem, fontem písma. FIE omezení nemá a dovoluje vám používat i jiné elementy než jen zobrazenou cenu.

Pojďte s námi ovládnout reklamu na Facebooku. Můžeme vás to naučit na individuálním školení (i online) nebo se o všechno postaráme sami. Umíme nejen práci s Feed Image Editorem, zvládmeme zaujmout vaše zákazníky i jinými způsoby.

Za BESTETO

Lukáš

Komentáře

Zkoušel jsi Lukáši ve větší míře auditovat obrázky e-shopu? Pokud ano, jaké z toho máš dojmy?

Děkuji.

Přemýšlím, co znamená ve větší míře. U několika klientů jsem audit obrázků spustil, nicméně počet problémů byl velmi nízký. K tomu o některých z nich jsem věděl díky auditu v Merchant center.
Osobně si myslím, že u každého e-shopu by k takovému auditu mělo dojít, aby se odhalily případné chyby a že těch problémů může být!
Více se jim věnují na blogu FIE https://www.feed-image-editor.cz/blog

Přidat komentář

Sledujte články v RSS