Dejte šanci Twitteru

Máte účet na Twitteru, ale nevíte, co s ním. Nemáte čas tam něco psát, sledovat reakce ani sledovat to, co píší ostatní. Je to pro vás ztracená doba, kterou Vám nikdo nezaplatí. Jenže někdo Vám řekl, že je dobré tam být, že tam pár Čechů je. Tak tam máte účet, odkazujete na něj ze svých stránek, v lepším případě si tam necháváte přeposílat aspoň Facebook posty, aby to nevypadalo moc zanedbaně. Jednoduché, plní se to samo, já pro to nemusím vůbec nic dělat a lidé můj účet budou sledovat, pokud jim více vyhovuje odebírání novinek na Twitteru než na Facebooku. Svou výhodu to má nesporně v tom, že na Twitteru uvidí úplně každý status, zatímco Facebook vybírá, co komu ukáže. A za lepší zobrazování musíte platit. Jenže zde nastávají problémy. V prvním případě, kdy Twitter máte, ale skoro na něj nepíšete, je pro kohokoli naprosto zbytečný a neměli byste ho mít uvedený ani na stránkách. Ve druhém případě, kdy na něm máte Facebookový stream, můžete nasbírat followery, ale tím, že na něj nechodíte, nekomunikují s Vámi a berou Vás spíše jako RSS stream. Nemluvě o tom, že když na Facebook dáte fotku bez textu, na Twitteru se zobrazí jen odkaz, což působí špatně a followeři by radši ocenili lidštější přístup. Říkáte si, že byste to chtěli změnit? Co by se stalo, kdybyste mu věnovali pár minut denně? Více opravdu nemusíte. 

Jak z Twitteru pro podnik vytěžit víc

Používejte chytré aplikace. Hootsuite, TweetDeck nebo Buffer. Usnadní vám práci s velkým množstvím informací - s organizací sloupců, plánováním tweetů dopředu a vyhodnocováním úspěšnosti. Aplikací je velká spousta, některé jsou i placené.

Nalezněte krásu Twitter listů

Pár příkladů, podle čeho si je vytvořit: 

  • List s konkurencí - Sledujte, co tweetuje vaše konkurence, jaké soutěže vytváří, inspirujte se, nalezněte chyby a vyvarujte se jich sami. 
  • List s odborníky v oboru - Čtěte lidi, kteří jsou špičky v oblastech, které váš byznys nejvíce zajímají. Příklad: Prodáváte snowboardy, přidejte si tedy do listu výrobce snowboardů, známé osobnosti jezdící na snowboardu a závodící na nich, výrobce snowboardového oblečení, značky, které snowboardové sportovce sponzorují. Získáte cenné informace o tom, co tweetovat.
  • List s vlivnými lidmi - seznamte se s Kloutem. Zjistíte, že někteří uživatelé na Twitteru mají velký vliv. Pokud někdo z nich jezdí na snowboardu z předešlého příkladu, přidejte si ho do listu. Důležitá je relevance, nemá smysl komunikovat s lidmi, kteří sice mají vysoký Klout, ale o snowboard se nezajímají. A k čemu tento list? Například někdo z nich si bude jednoho dne chtít koupit snowboard a třeba o tom napíše. Nabídněte mu tedy 10% slevu. Bude překvapen, tweetne o tom a váš zásah na Twitteru se znásobí. 

Tip: ke hledání relevantních a zájmových účtů používejte www.klaboseni.cz.

Využijte vyhledávání

Do dalšího sloupce své chytré aplikace si přidejte výsledky vyhledávání pro Vás důležitých slov. Hlavní je jméno vaší firmy. Dále můžete použít slova a hashtagy, které uznáte za potřebné, v našem případě třeba slovo snowboard, další Vás časem napadnou. 

Nezapomeňte na žádosti

Občas do důležitých tweetů přidejte žádost o retweet nebo o odpověď. Tyto tweety mají lepší šanci rozšířit se k většímu publiku. Pořádáte soutěž? Nebojte se vyzvat followery k retweetu. Rozhodujete se ve firmě, jestli prodávat tuhle nebo tamtu značku snowboardu? Zeptejte se na Twitteru. 

Pár minut denně na Twitteru se vašemu podniku vyplatí!

Pokud si v Twitteru uděláte systém a jednou si všechny procesy pěkně nastavíte, nezabere vám více než několik málo minut denně. Jak psaní tweetů, tak kontrola, jestli o Vás někdo nepíše nebo jestli nemůžete někomu pomoci či poradit.

Přidat komentář